Welk zadel is perfect ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: Welk zadel is perfect ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:29

Als je voor een occasion Hulsebos gaat, check dan heel goed of de kussens wel recht zijn.
Ik vind het heerlijke zadels om zelf op te zitten, maar tweedehands zijn ze vaak scheef en dat is niet goed voor je paard.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:43

Ik zou kijken naar prestige doge of top dressage, euroriding titan, anatomica octant of orion of een hulsebos.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:47

KarinvdM schreef:
Ik ben ook fan van Hulsebos, ik heb inmiddels m'n 3e, een Balance,en deze is helemaal aangepast aan mijn wensen en eisen en in de kleuren die ik graag wilde, met een mooi bijpassend hoofdstel erbij. Ik ben er erg content mee. :)

heerlijk he.

ik heb een WB en dan in de zadelrok die kussentjes laten zetten die balance ook heeft (ook met oog op endurance buitenrijden erg aangenaam).
Mijn wrongen zijn degene die normaal op het dynamic zadel zitten, en dan voormij nog een cm extra opgedikt (ik hou van dikke wrongen).

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:23

Ik heb een Sella aan laten meten.
Kan helemaal op jou en je paard afgestemd worden en zit heerlijk.
Boom kan heel eenvoudig veranderd worden mocht je paard weer veranderen.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:13

Ik ben op dit moment aan het overstappen van een hulsebos naar anatomica octant. Ben altijd erg blij geweest met mijn hulsebosje maar op de een of andere manier liep mijn paard er niet meer fijn mee. 2 dagen de octant van een vriendin geleend en ik heb een heel ander paard!

Zitcomfort qua zachtheid heeft de hulsebos wel wat meer. Maar de octant geeft mij een betere en vaste zit. Weten jullie toevallig wat het verschil is al er:
-niets
-g2
-g3

Links bij de singelstoten staat?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:37

Ja dat heeft te maken met wel of geen voorsingel ofzoiets :)) had mijn zadelmaker mij nog uitgelegd toen hij een zadel kwam aanmeten, g2 en G3 zijn goed en g1 kun je beter laten liggen adviseerde hij mij.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:55

Ja zoiets dacht ik al! Als er niets staat is het dan een g1?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:09

Ja dat lijkt me wel :)