Dat is intresant ik zou graag een wintec zadel willen alleen een beetje duur Ps ik moet het zelf betalen
melissapupa
Geplaatst: 31-12-14 14:57
June2 schreef:
Dat is intresant ik zou graag een wintec zadel willen alleen een beetje duur Ps ik moet het zelf betalen
dus liever een duur zadel waar jij en je paard plezier van hebben als dat je paard last krijgt van zn rug. je kan wel een wintec zadel willen maar wie zegt dat die lekker ligt op je paard en dat jij er fatsoenlijk op kan zitten. misschien is een kieffer veel fijner voor jullie
sommige zadelpassers/makers hebben ook tweedehands (wintec) zadels
SBravour
Geplaatst: 01-01-15 15:18
Laat een goede zadelmaker laten komen die een zadel aanmeet. Je kan pas rugspieren gaan opbouwen als het zadel goed ligt. John Kool goede ervaringen mee, eerlijke man.
Toevallig weet ik dat Passier hele makkelijke pasvorm heeft. Bij veel paarden hoefde daar geen zadelmaker aan te pas te komen.
Als je paard nu last van de rug heeft en weinig bespiering heeft, zou ik voor het goedkoopste en comfortabelste zadel gaan (voor je paard) wat je kunt krijgen. Geen Wintec, want die biedt niet genoeg steun. Gewoon eentje met een degelijke boom die het gewicht goed kan verspreiden. Wel iets van een zadelmaker/passervice laten komen overigens! Kun je door sparen voor het zadel wat je echt wilt en dat aan laten meten als je paard weer in conditie is.
Persoonlijk zou ik ook eerder voor VZH zadel gaan dan specifiek een springzadel. Dan heb je ook de ruimte om wat andere disciplines te proberen.
Ik heb zelf een winter 2e hands gekocht , is goedkoper en winter gaat lang mee , dus ik zeg liever een goed en passend 2e hands zadel dan een goedkoop ding . 'N.a.v. je andere topic , je kan de boom in winter zadels ook aanpassen dus als de merrie gewicht verliest kun je hem nog beter laten passen
Oh super interessant waar heb jij die van u gekocht
SBravour
Geplaatst: 02-01-15 11:16
Ben het er mee eens dat je direct voor een goed passend springzadel wilt gaan. Dit heb ik ook gedaan en dan kun je in de toekomst als je spaarrekening het toe laat, een goed passend dressuurzadel aanschaffen.
De keuze voor een springzadel was in mijn situatie snel gemaakt, aangezien ik veel buitenrijd, en ik liever spring dan dressuur rijd. Mochten je ambities net zoals ik bij de wedstrijd spring sport liggen, Dan heb je een probleem" als je in het weekend op concour gaat. Springen gaat wel met een dressuurzadel, maar een echt dressuurzadel heeft dikke kniewrongen. Hier mee kunt je niet fijn in de hoogte springen en de beweging van het betreffende paard volgen. Ook zal je paard hier op den duur last van kunnen krijgen door minder vrijheid etc.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je beter 2 keer een zadel aan kunt schaffen en beginnen met het (spring)zadel dat je echt nodig hebt en daarna het andere (dressuur)zadel. Mocht je kiezen voor het veelzijdigheidszadel dan kan het zo zijn dat je later ook een dressuurzadel en springzadel wilt omdat je met een vz net niet goed beide takken kunt beoefenen.