Goede en niet af te krijgen graaskorf?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jadabus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:59

KootMiraDrum schreef:
Cob is toch juist de opvolgende maat van pony? Dat zit tussen pony en paard in...

Maar die bestaat niet ;D

Mizora

Re: Goede en niet af te krijgen graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:15

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:19

in de manen vlechten is voormij ook helaas geen optie. Mijn haflinger heeft flink last van ecxeem en houd over de zomer dan helemnaal geen manen meer over ;(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:04

Dit is een oud topic maar er zijn al zoveel topics over graasmaskers dat ik geen nieuwe open.
Hoop dat dat mag. :+

Goed, ik heb voor mijn shet een graaskorf, gewoon met zo'n ronde opening onderin,
ik deed hem vandaag om en hij werd woest :Y)
(was enkel om te passen)

Maar, hoe hoog moet zo'n masker zitten?
Moet dat gaatje helemaal straks tegen zijn neus, een cm los eronder.....?

Ik heb het nooit nodig gehad dus vandaar mijn vraag....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:06

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:17

jadabus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:44

Hai Lotus!
Er moet tussen de neus/lippen en de onderkant van het masker zeker een cm zitten zodat hij zijn lippen nog goed kan bewegen en om te voorkomen dat zijn lippen stuk gaan aan de bodem v/h masker

Dit Harry's Horse masker heb ik voor mijn merrie ook gehad, maar deze was echt een drama. Ik ken ook genoeg paarden die het er goed mee doen, hoor! Maar die van mij kreeg echt gigantische schuurplekken op haar kaken. Je moet goed opletten dat het masker nérgens schuurt tijdens de kauwbeweging. Ik vind het een nadeel van dit masker dat hij zo hoog om de neus heen komt; dicht naar de ogen bedoel ik dan. Ik heb nu dezelfde als Tieme met de open neusgaten; deze is echt heerlijk. Nadeel van een laag masker is wel dat sommige paarden ze echt heel makkelijk afkrijgen, maar dat heeft die van mij nog niet bedacht *\o/*

Veel succes met het afstellen! Gewoon goed kijken of er tijdens het eten overal nog plek is tussen het hoofd en het masker. Je uk moet nog kunnen gapen ;D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:17

jadabus schreef:
Hai Lotus!
Er moet tussen de neus/lippen en de onderkant van het masker zeker een cm zitten zodat hij zijn lippen nog goed kan bewegen en om te voorkomen dat zijn lippen stuk gaan aan de bodem v/h masker

Dit Harry's Horse masker heb ik voor mijn merrie ook gehad, maar deze was echt een drama. Ik ken ook genoeg paarden die het er goed mee doen, hoor! Maar die van mij kreeg echt gigantische schuurplekken op haar kaken. Je moet goed opletten dat het masker nérgens schuurt tijdens de kauwbeweging. Ik vind het een nadeel van dit masker dat hij zo hoog om de neus heen komt; dicht naar de ogen bedoel ik dan. Ik heb nu dezelfde als Tieme met de open neusgaten; deze is echt heerlijk. Nadeel van een laag masker is wel dat sommige paarden ze echt heel makkelijk afkrijgen, maar dat heeft die van mij nog niet bedacht *\o/*

Veel succes met het afstellen! Gewoon goed kijken of er tijdens het eten overal nog plek is tussen het hoofd en het masker. Je uk moet nog kunnen gapen ;D

Kijk, hier kan ik wat mee :j

Vandaag alleen gekeken of hij past en ik denk dat als ik hem goed afstel hij zeker pas maar hij was het er echt niet mee eens....

morgen nogmaals proberen en zal kijken of ik een foto kan maken

het is deze, alleen ander merk:

https://www.agradi.nl/kerbl-graas-muilkorf-pony.htm
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 21-04-16 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:19

Green guard!!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:21

2a54z6e45r6r schreef:
Green guard!!

Ik heb al een masker, ik vraag aan mensen die er ervaring mee hebben hoe deze het beste af te stellen, dit aangezien ik er niet eerder 1 nodig heb gehad.

ik vind die van green guard trouwens belachelijk duur

jadabus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:41

Lotus83 schreef:
jadabus schreef:
Hai Lotus!

Kijk, hier kan ik wat mee :j

Vandaag alleen gekeken of hij past en ik denk dat als ik hem goed afstel hij zeker pas maar hij was het er echt niet mee eens....

morgen nogmaals proberen en zal kijken of ik een foto kan maken

het is deze, alleen ander merk:

https://www.agradi.nl/kerbl-graas-muilkorf-pony.htm

Die is idd 'tzelfde als de HH. Succes morgen! En als je goed doorzet, legt hij zich er vanzelf bij neer en leert hij ermee eten :j . Zeker een shetlander :') . Hopelijk is hij geen sloper ... xP

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:26

Gister mijn shet weer met het masker op de wei gezet, oke... slaan met voorbeen, stampen in het gras :Y)
Ik ben hem maar gras gaan voeren door de opening van de korf en hij kan er goed mee kauwen, dus neem aan dat hij goed zit.....

Vanmorgen weer met masker op de wei..., dit keer heb ik zijn gestamp etc genegeerd en uiteindelijk stond hij zelf te eten..., :+ kortom.. aanhouder wint... nu maar hopen dat het masker niet gaat schuren

jadabus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:26

Lotus83 schreef:
Gister mijn shet weer met het masker op de wei gezet, oke... slaan met voorbeen, stampen in het gras :Y)
Ik ben hem maar gras gaan voeren door de opening van de korf en hij kan er goed mee kauwen, dus neem aan dat hij goed zit.....

Vanmorgen weer met masker op de wei..., dit keer heb ik zijn gestamp etc genegeerd en uiteindelijk stond hij zelf te eten..., :+ kortom.. aanhouder wint... nu maar hopen dat het masker niet gaat schuren

Goed om te horen :P . Succes!!