KootMiraDrum schreef:Cob is toch juist de opvolgende maat van pony? Dat zit tussen pony en paard in...
Maar die bestaat niet ;D
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jadabus schreef:Hai Lotus!
Er moet tussen de neus/lippen en de onderkant van het masker zeker een cm zitten zodat hij zijn lippen nog goed kan bewegen en om te voorkomen dat zijn lippen stuk gaan aan de bodem v/h masker
Dit Harry's Horse masker heb ik voor mijn merrie ook gehad, maar deze was echt een drama. Ik ken ook genoeg paarden die het er goed mee doen, hoor! Maar die van mij kreeg echt gigantische schuurplekken op haar kaken. Je moet goed opletten dat het masker nérgens schuurt tijdens de kauwbeweging. Ik vind het een nadeel van dit masker dat hij zo hoog om de neus heen komt; dicht naar de ogen bedoel ik dan. Ik heb nu dezelfde als Tieme met de open neusgaten; deze is echt heerlijk. Nadeel van een laag masker is wel dat sommige paarden ze echt heel makkelijk afkrijgen, maar dat heeft die van mij nog niet bedacht![]()
Veel succes met het afstellen! Gewoon goed kijken of er tijdens het eten overal nog plek is tussen het hoofd en het masker. Je uk moet nog kunnen gapen ;D
Lotus83 schreef:jadabus schreef:Hai Lotus!
Er moet tussen de neus/lippen en de onderkant van het masker zeker een cm zitten zodat hij zijn lippen nog goed kan bewegen en om te voorkomen dat zijn lippen stuk gaan aan de bodem v/h masker
Dit Harry's Horse masker heb ik voor mijn merrie ook gehad, maar deze was echt een drama. Ik ken ook genoeg paarden die het er goed mee doen, hoor! Maar die van mij kreeg echt gigantische schuurplekken op haar kaken. Je moet goed opletten dat het masker nérgens schuurt tijdens de kauwbeweging. Ik vind het een nadeel van dit masker dat hij zo hoog om de neus heen komt; dicht naar de ogen bedoel ik dan. Ik heb nu dezelfde als Tieme met de open neusgaten; deze is echt heerlijk. Nadeel van een laag masker is wel dat sommige paarden ze echt heel makkelijk afkrijgen, maar dat heeft die van mij nog niet bedacht![]()
Veel succes met het afstellen! Gewoon goed kijken of er tijdens het eten overal nog plek is tussen het hoofd en het masker. Je uk moet nog kunnen gapen ;D
Kijk, hier kan ik wat mee![]()
Vandaag alleen gekeken of hij past en ik denk dat als ik hem goed afstel hij zeker pas maar hij was het er echt niet mee eens....
morgen nogmaals proberen en zal kijken of ik een foto kan maken
het is deze, alleen ander merk:
https://www.agradi.nl/kerbl-graas-muilkorf-pony.htm
Lotus83 schreef:Gister mijn shet weer met het masker op de wei gezet, oke... slaan met voorbeen, stampen in het gras![]()
Ik ben hem maar gras gaan voeren door de opening van de korf en hij kan er goed mee kauwen, dus neem aan dat hij goed zit.....
Vanmorgen weer met masker op de wei..., dit keer heb ik zijn gestamp etc genegeerd en uiteindelijk stond hij zelf te eten...,kortom.. aanhouder wint... nu maar hopen dat het masker niet gaat schuren