Gemene bitten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:56

Naar mijn idee is een dubbelgebroken bit welke niet te dik is het meest vriendelijk.( leer is natuurlijk zachter maar vind dat niet echt een bit voor een volwassen rijpaard).
deze:Afbeelding

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:56

Mijn volwassen rijpaard doet het prima zonder bit. Waarom zou een leren bit ( waar ik overigens geen voorstander van ben, want het houdt de tong tegen en dus ook de slikbeweging) niet kunnen voor een volwassen rijpaard? Waar is het volgens jou dan wel geschikt voor?
Wat is jouw onderbouwing voor het dubbelgebroken bit als paardvriendelijk bit?

iesie12

Re: Gemene bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:04

Er is geen bit te zacht of te hard. Het is de hand die hem gebruikt op een goede of een foute manier. In wezen bestaat een paardvriendelijk bit niet, want ze zijn allemaal gemeen te gebruiken ..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:08

Dit topic gaat niet zozeer over hoe wij 'normale' bitten gebruiken en hoe vriendelijk ze dan wel of niet zijn, maar over extreme bitten die hoe dan ook niet vriendelijk te gebruiken zijn. Kijk even in dit topic op pagina 1 voor de foto's ;)

Annetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:27

Leren bit schuift wel in de mond, maar is wel lekker zacht.

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 15:16

Stybba schreef:
Dit topic gaat niet zozeer over hoe wij 'normale' bitten gebruiken en hoe vriendelijk ze dan wel of niet zijn, maar over extreme bitten die hoe dan ook niet vriendelijk te gebruiken zijn. Kijk even in dit topic op pagina 1 voor de foto's ;)

Zo bedoelde ik dat idd. ;)
Maar de dingen die nu gezegd worden zijn ook heel leerzaam :)