De beste barebackpad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Re: De beste barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:33

Ik vindt die van Emiel Voest het allerbeste, maar helaas ook boven je budget...
Dan zou ik eerder nog wat doorsparen zodat je wél een hele goede kunt kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:33

Arantes, heb jij er nu ook nog een wolletje op? Hoe werkt dat?

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:27

Met barebackpad rijden is minder slecht dan zonder zadel rijden, maar echt heel slecht voor de paardenrug. Boomloze zadels zijn daarbij dus ook slecht :oo

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:38

Exception schreef:
Met barebackpad rijden is minder slecht dan zonder zadel rijden, maar echt heel slecht voor de paardenrug. Boomloze zadels zijn daarbij dus ook slecht :oo

Mag ik vragen waarop je dit baseerd, onderzoek naar druk en puntbelasting geeft andere uitkomsten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 17:38

Dat vind ik wel een hele snelle redenering exception... Zo maar even over een kam scheren, dat alle boomloze zadels per definitie slecht zijn. Ze zouden echt niet op de markt zijn met zoveel producenten en goede recensies als het zo slecht is.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:40

Je ze van 80 euro maar die hebben niet heel veel invloed op de drukverdeling. Je hebt ze die dat wel een beetje hebben (láng niet zo goed als een zadel) maar daar kan je wel zo'n 300/500 euro voor rekenen.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:45

Wij hebben de Emiel Voest barebackpad, wel wat duurder, maar mijn paard loopt er geweldig onder, beter dan onder haar goed passende zadel. Is alleen wel boven je budget denk ik.. Ik rijd zo'n 1 keer per week met barebackpad. We hebben hem al 4 jaar geloof ik, en hij ziet er nog steeds uit als nieuw!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 17:46

Eline, ik had het in mijn vorige posts over boomloze zadels, niet barebackpads. Dat een barebackpad dat niveau nooit zal halen snap ik.

Joysiee, okay! Ik geloof dat die rond de 175 zitten?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:48

MorganeR schreef:
Eline, ik had het in mijn vorige posts over boomloze zadels, niet barebackpads. Dat een barebackpad dat niveau nooit zal halen snap ik.

Joysiee, okay! Ik geloof dat die rond de 175 zitten?

Ik had het ook tegen de TS :).

Edit: Laat maar, je bent de TS :').

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 17:52

Hahahahaha :') Dat ging niet helemaal goed.

Ik heb waarschijnlijk binnenkort mijn oude telefoon verkocht à 100 euro dus... we zien wel hoe het gaat, als dat doorgaat heb ik meer geld

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:59

Ik heb zelf de pad van ooteman, lijkt qua uiterlijk wat op die van Paarden Begrijpen. Is alleen van kunstvel. Daaronder gebruik ik een Barefoot pad met stevige inlages. Zit als een huis.
Een echt goede drukverdelende BBP is er helaas niet, net als met boomloze zadels zou ik eerder spreken van drukpuntvermindering (zie ook het topic over voor- en nadelen boomloos). Zou er geen 7 dagen in de week intensief mee willen rijden, das idd niet goed voor een paardenrug. Wat betreft beugels eraan,m ben ik ook absoluut geen voorstander van, teveel puntsbelasting.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 18:03

Oh, die twee namen heb ik nog nooit gehoord! En tja... die discussie over voor en nadelen, het feit dat de zadels ook gebruikt worden in de sport(dressuur en endurance) zegt toch wel wat... vooral de lange ritten die er vaak mee gemaakt worden. Daarnaast kan een niet perfect passend boomzadel veel meer schade aanrichten, en je kan me echt niet wijsmaken dat iedereen een op maat gemaakt zadel heeft. Maar dat is een hele andere discussie.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:09

Haha nee dat ga ik je ook zeker niet wijsmaken, ben zelf ook boomloos fan, alleen lag deze helaas niet goed op mijn paard op dit moment. Maar idd een niet passend boomzadel is ook zeer schadelijk ;)

Ooteman is een winkel in Noord-Holland, en hun eigen merk is Vantaggio. Daar heb ik dus de pad van.
Bij deze even een foto'tje:
Afbeelding

Fijne eraan vind ik dat er voor n wrong zit en achterzijde ook wat verhoogt is, waardoor je t idee hebt in de pad te zitten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 19:13

Dat ziet er inderdaad heel comfortabel uit, alleen zoek ik juist iets zonder "steun" om echt goed mijn zit te oefenen, of maakt dit niet zoveel uit? Mag ik vragen wat je ervoor betaalt en of die winkel dan ook verzend?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:26

K vind hem zelf niet extreem veel steun geven, maar wel net genoeg als mn paard gek doet om goed te blijven zitten. ;) Winkel verzend ook. Is nu 100€, zit alleen geen singel bij. Ik heb mijne al ruim 1,5 jaar nu, gebruik hem nu ik een eigen paardje heb wat vaker, maar kwaliteit blijft goed.
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... estyle-pad

EDIT: Ow ik zie net dat ei tot maart niet leverbaar is XD Maar je kunt ook eens op BM en marktplaats kijken. Worden soms ook goede 2e hands aangeboden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 19:28

Ja het hele punt erbij is ook, dat het iets is dat ik ook later bij mijn eigen paard kan gaan gebruiken. Het is niet zoiets specifieks/op maat gemaakt dat alleen met een paard gaat.

Dankjewel voor de link! Dat er geen singel bij zit... die vraag ik wel aan een ander familielid. Die zijn toch 'maar' 20 euro bij bijv. de decathlon. Hoeft ja geen luxe ding te zijn, neem ik aan?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:52

Niet alles goed gelezen dus weet niet of het al genoemd is maar wat ik ook erg belangrijk vind toen ik ging zoeken was de singel. Die over de rug lopen wilde ik niet omdat je toch meer druk op een bepaalde plek van de rug drukt door de singel.
Ben zelf uit gekomen op de barefoot en heb deze door een topic van een bokker over kunnen nemen, heb hem alleen helaas nog niet uit kunnen testen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:20

Ik heb een brede neopreen singel een beetje antislip voorkomt het glijden van je pad

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:00

Hoeft idd geen super de luxe singel te zijn. Heb er ook een neopreentje aan zitten, echter niet elk paard kan daar even goed tegen. Maar das kwestie van uittesten :)

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:08

De beste bareback pad is volgens mij de barefoot ride-on-physio voor de volgende reden
1. Prijs kwaliteit verhouding is top
2. De druk voordeling is ideaal (bij de rubberen inlagen (bareback wordt met twee verschillende inlages geleverd)). Heel simpel voor de mensen die natuurkunde hebben gehad weten dat de druk op een harder oppervlakte beter wordt verdeeld dan over een zacht oppervlak
(denk maar aan het verhaal van als ik twee stoelen een meter uit elkaar zet en ik zou kunnen kiezen tussen een plank en een matras om op te gaan staan welke zou ik dan nemen? De uitkomst als je ze beide probeert is de plank)
3. Hij is voorgevormd voor paarden met een rug die een beetje indeukt. (fries, fjord, tinker etc)

en ook nog heel handig als je een spijkerbroek aandoet, zit je er muurvast op. Het is ook echt een pad waarmee je erg lang mee kan rijden zonder dat er drukplekken op de rug van je paard komen.

Er zijn echter twee nadelen niet alle paarden kunnen tegen het materiaal dat er onder zit is mij vertelt, ben er eigenlijk nog geen tegengekomen die er last van heeft, alleen uit verhalen gehoord. Het tweede nadeel is dat er geen singel bij geleverd wordt, toch past wel iedere dressuur singel erop

Hij is niet onder de honderdvijftig, hij is 179 euro

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:52

Ohh ik zeg het verkeerd :o? Ik bedoel natuurlijk niet de singel zelf maar bedoel de singelstoten. Bij veel pads lopen die over de rug heen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:17

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 15:28

Dat vind ik toch wel redelijk veel moet ik zeggen... Het maximale zit toch echt rond de 120... Ik zou wel bij kunnen leggen maar dat is apart bij kerstcadeaus.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 18:48

Ik heb nog even een vraagje voor diegenen met een FRA pad, ik vind het een beetje storen dat die tekst op de zijkant staat...

Een vraagje voor de libra mensen: Voel je die ring voor de beugel niet heel erg goed?

En dan nog de barefoot ride on pad: Zou die ook goed passen op een (te) dikke fjord met een singelplek die erg ver naar voren zit?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 07:52

de barefoot ride on moet op ieder paard passen. ik heb hem nu op verschillende dikke paarden gehad :)