Stijgbeugels met gedraaide ophanging?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:57

Ik heb turquoise ijslanderbeugels (https://www.ijslandersport.nl/producten ... jgbeugels/) en ben er heel tevreden mee. Het de boog geeft mij een veiliger gevoel en als ik per ongeluk een beugel verlies heb ik hem altijd zo weer terug, ook in galop.
Opsteken doe ik niet (beugelriemen met zo'n T systeem) maar ik heb korte benen dus niet zoveel last van gebungel.

moniek21

Re: Stijgbeugels met gedraaide ophanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:01

Precies Kimberley84 *\o/*

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:04

Jaime_ schreef:
Oh een ervaringsdeskundige! Dat is mooi, waarom wil je niet meer anders dan ijslander beugels, m.a.w. kan je vertellen wat er dan zo fijn aan is?

Ik rij hier ook al jaren mee, afgezien van de prijs zijn ze ook door de draaiing veiliger(je voet komt er makkelijker uit).
waarom meer betalen als dit voldoet?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:08

Ik vind zelf de open safety beugels die Divoza verkoopt echt super fijn! Deze had je er ook tussen staan zie ik. Mij leek het eerst ook helemaal niets maar toen divoza met de zadelpas service bij mij aan huis kwam zatten deze beugels ook aan het zadel dat ik wilde proberen. Ik was een beetje twijfelend toen ik opstapte of ik m'n voeten er wel goed in kan houden omdat ik met doorzitten nog wel eens m'n voeten wil gaan optrekken.... Maar mijn god wat zaten ze fijn! Ze geven super veel steun en je merkt er niets van dat een van de zijdes open is!

Ik heb ze nog niet gekocht maar het staat zeker in de planning om ze te kopen als divoza weer eens een leuke kortings actie heeft en ik nog een paar cheque ergens vandaan kan toveren (arme student hier :o )

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:11

Ik rijd ook met de safestyle beugels. Ik heb ze zo een 5 jaar geleden gekocht uit veiligheidsoverweging met mn jonge paard.
En ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Door dat ze redelijk zwaar zijn blijven ze mooie hangen. Ik heb er ook een stiller been mee gekregen.
Heb ze ook voor mn dochter gekocht en ook zij kan dr super mee overweg. Ze springt er zelfs mee.
K zou geen andere meer willen.

froggo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:19

mijn zadelmaker heeft mijn beugelriemen een slag gedraaid. je makt het gespje los en draait hem voor de helft, als je die draaiing naar beneden brengt bij de beugel dat draait je beugel ook een kwartslag mee waardoor die als je je opwilt stappen altijd goed hangt. heel simpel maar bij werkt het, ik moest in het begin zelfs wennen dat ik mijn beugel niet hoefse te draaien met mijn hand bij het opstappen haha XD

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:20

Ik zweer bij m'n tekna"s ;)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:47

Als je de beugelriem door de beugel doet en hem een halve slag draait en dan weer door de gesp doet, zodat hij als het ware binnenstebuiten door de gesp zit, draait de beugel zich vanzelf. Moet je wel de gesp onderaan hebben en er een hoesje overheen trekken, zodat die draaiing inderdaad ook onderaan blijft zitten. Zo werkt het gedraaide systeem bij bijvoorbeeld Gaton Mercier fenders ook. Wel de goeie kant op draaien uiteraard.

Hier een linkje:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/stijgbeugels-draaien/

Edit: zie dat het linkje al gegeven was.
Laatst bijgewerkt door Speedster op 24-11-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:51

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 16:13

Zo een heleboel reacties en ervaringen erbij :) Ik ga vanavond in ieder geval eens die manier proberen zoals op de barefoot site omschreven staat, dat kost niets en geeft alvast een tijdelijke oplossing!

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:20

Hier ook iemand die met IJslander beugels rijdt, ik weet ondertussen niet beter dan dat ik daarmee rij maar heb er nooit nadelen aan ondervonden. Ook voor het opsteken is een makkelijke oplossing, heb er zelf geen foto van, deze foto heb ik op Google gevonden en is van een andere bokker; maar zo doen wij het vaak;

Afbeelding

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:29

De Safestyle beugels van Divoza zijn echt super beugels.
Naast de bow balance beugels kan ik daar ook super mee rijden :j

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:36

Hier nog een Safestyle fan :j
Echt ideaal ik wil niet meer anders

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:41

Hier ook safestyle :D
Ooit gekocht voor mijn man toen hij leerde rijden. Leek mij veiliger. Nu ben ik er verslaafd aan! Geen gedraaide beugels of beugelriemen meer. Als ik nu met gewone beugels rijd, dan merk ik dat ik het minder prettig vind voelen in mijn enkels en knieen.

Ook ik merk niets van de open kant, vind het idee dat je er praktisch niet in kunt blijven hangen ook erg prettig.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:22

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 18:23

@ Merell123, ik heb helaas geen ringetjes achterop mijn zadel.

@ Tirzaah, ik zal eens kijken!

Valt me op dat er heel veel tevreden safestyle en ijslanderbeugel gebruikers zijn!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:31

er zijn ook voor de safestyle rubberen opzet stukjes die je op de open kant kan bevesigen. Dit kan misschien nog een beetje dat extra steun zijn als je de open kant te open vind

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:33

Weet niet of het er al staat: Je beugelriem los maken, een slag draaien en dan vast maken. staat je beugel automatisch goed

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:21

Daphneeeej schreef:
Ik heb de safestyle beugels. Dit omdat ik veiligheids beugels wilde voor aan boomloos zadel die ik toen de tijd had. Ik vond het prima beugels. Helemaal geen last van dat ze open zijn. Verder merk ik geen voordeel aan het gedraaide. Kon normaal altijd standaard beugels gewoon makkelijk terug vinden als ik die verloor maar bij de gedraaide gaat het lastiger op de een of andere manier.

Dit. :j

Ik ben ooit van een paard afgevallen en mijn voet bleef in de stijgbeugel hangen. Gelukkig goed afgelopen, maar daardoor waren veiligheidsstijgbeugels wel een must voor mij.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:27

Ik heb awantec beugels en ik ben er stikblij mee. Hangen altijd goed en sinds ik ze gebruik geen last meer van knieën en enkels.. Aanrader!!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:32

Voor het probleem met opsteken bij een niet draaibare ophanging kun je karbijnhaken aan de zijkant van je zadel hangen. Dan clip je daar de beugels in.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:33

Ik leg mijn beugels overigens gewoon over het zadel heen.

froggo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:17

Speedster schreef:
Als je de beugelriem door de beugel doet en hem een halve slag draait en dan weer door de gesp doet, zodat hij als het ware binnenstebuiten door de gesp zit, draait de beugel zich vanzelf. Moet je wel de gesp onderaan hebben en er een hoesje overheen trekken, zodat die draaiing inderdaad ook onderaan blijft zitten. Zo werkt het gedraaide systeem bij bijvoorbeeld Gaton Mercier fenders ook. Wel de goeie kant op draaien uiteraard.

Hier een linkje:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/stijgbeugels-draaien/

dit bedoelde ik dus ook ;)

Edit: zie dat het linkje al gegeven was.