Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jaime_ schreef:Oh een ervaringsdeskundige! Dat is mooi, waarom wil je niet meer anders dan ijslander beugels, m.a.w. kan je vertellen wat er dan zo fijn aan is?
)
Ik ga vanavond in ieder geval eens die manier proberen zoals op de barefoot site omschreven staat, dat kost niets en geeft alvast een tijdelijke oplossing!

Daphneeeej schreef:Ik heb de safestyle beugels. Dit omdat ik veiligheids beugels wilde voor aan boomloos zadel die ik toen de tijd had. Ik vond het prima beugels. Helemaal geen last van dat ze open zijn. Verder merk ik geen voordeel aan het gedraaide. Kon normaal altijd standaard beugels gewoon makkelijk terug vinden als ik die verloor maar bij de gedraaide gaat het lastiger op de een of andere manier.

Speedster schreef:Als je de beugelriem door de beugel doet en hem een halve slag draait en dan weer door de gesp doet, zodat hij als het ware binnenstebuiten door de gesp zit, draait de beugel zich vanzelf. Moet je wel de gesp onderaan hebben en er een hoesje overheen trekken, zodat die draaiing inderdaad ook onderaan blijft zitten. Zo werkt het gedraaide systeem bij bijvoorbeeld Gaton Mercier fenders ook. Wel de goeie kant op draaien uiteraard.
Hier een linkje:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/stijgbeugels-draaien/
dit bedoelde ik dus ook![]()
Edit: zie dat het linkje al gegeven was.