Plastic beugels, te licht? Ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Plastic beugels, te licht? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:39

Ik vond ze verschrikkelijk :D Te licht en op een of andere manier knikte ik daardoor soms met mijn enkel dubbel of iets. Weet niet wat er precies gebeurde, maar fijn was anders. Ik heb ze heel snel weer de deur uitgedaan. Dit was aan dressuur zadel tijdens bakwerk en buitenritten, beiden vond ik verschrikkelijk.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:48

Ik heb ook kunststof beugels en terugvinden als je eruit glijdt, dat is lastiger. Met wat ervaring gaat dat beter. Voordeel vind ik juist dat er niet zo'n klomp ijzer tegen je paard en je enkel rondzwaait, mijn pony reageert hier minder heftig op, dan met een verloren ijzeren beugel.
Wat ik wel mis, als ik samen uitrijd met een vriendin, is het leuke geklingel van beugels die tegen mekaar aan tikken (onze paarden lopen zowat tegen elkaar). Het voordeel is dat ik de lak van de koets niet beschadig, mocht ik ertegen komen met erlangs rijden. (Ik rijd ook geregeld mee als 1 van de stalgenoten gaat mennen.)

greijdanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:31

Ik twijfel stalen of kunstoffen beugels ?

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:37

Ik vind het niet zo een groot verschil geven. Maar ik rij geen hoge dressuur, misschien voel jij het anders .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:45

Ik heb kunstof thorowgood beugels. Geen problemen mee, dit is het tweede paar. Het eerste paar had een hard beugelblokje wat glad werd met zand, die ik nu heb zijn dezelfde maar iets aangepast, rubber beugelblokje nu.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:52

Arielle_ schreef:
Nou ik ben wel overtuigd door jullie verhalen!
Enige waar ik nu nog aan twijfel, en pas later over nadacht, is dat het misschien een beetje teveel wordt, bruin zadel, bruine laarzen en dan ook nog bruine stijgbeugels erbij?

Ik doe daar blauwe bij :D (deze zijn trouwens lichtgewicht aluminium, maar daar gaat de lak vanaf)
maar ik ga voor op wedstrijd deze bestellen in Marineblauw (ik doe er wel ijzeren antislipzooltjes in)

http://www.medhorses.nl/Beugels-Zadels/FeelingCompositeStijgbeugels/product/detail(4009).aspx

Afbeelding

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:58

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 09:24

vera_pino schreef:
Dat is dan nieuw dat ze in het bruin te verkrijgen zijn, het zijn namelijk wel dezelfde als wat ik noemde is ook zelfde merk. Goed om te weten, misschien dat ik ze dan binnenkort ook maar ga bestellen. Ik heb nu die zwarte aan mijn bruine zadel maar bij dressuur is dat natuurlijk geen porum

Ik probeer die bruine nu dus ergens in NL te bestellen maar nergens te vinden..

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:49

Al contact gehad met een zaak die de zwarte variant verkopen? Gewoon even een printscreen van de pagina van HOOKS maken als "bewijs" dat ze bestaan en je een voorbeeld hebt zodat degen in de zaak met de vertegenwoordiger contact op kan nemen over eventuele levering?

Als de zwarte hier verkocht kunnen worden lijkt me dat met hetzelfde label hier ook wel geleverd kan worden.

Overigens heb ik nu ook de plastic beugels van mijn andere springzadel die toch niet op mijn paarden past nu aan mijn dressuurzadel gedaan. Stoort niet enorm en ik moet zeggen ik heb een betere beenligging. Mijn been ligt nu wat stabieler. Bij de metalen beugels kreeg ik ook altijd zo een randje in mijn voet gedrukt. Nu niet meer. Als ik weer eens centjes over heb zal ik ook voor de bruine variant gaan kijken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:59

Ik rijd al jaren met plastic beugels en vind het gewoon heel fijn. Laatst weer op een ander paard gereden waarvan het zadel rvs beugels had, maar dat vond ik een vervelend log gevoel geven aan de voeten. Ik Compositi aan mijn dressuurzadel en een paar Hönle aan mijn VZ zadel.

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:19

Ik heb wel eens bij een manege gereden op een paard dat plastic beugels had. Verschrikkelijk, ging zo stroef met verstellen :'). Maar daar heb je natuurlijk geen last van als het je eigen paard is en niemand anders erop rijd omdat je dan gewoon de beugels op dezelfde maat houd.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:01

limagirl schreef:
Ik heb wel eens bij een manege gereden op een paard dat plastic beugels had. Verschrikkelijk, ging zo stroef met verstellen :'). Maar daar heb je natuurlijk geen last van als het je eigen paard is en niemand anders erop rijd omdat je dan gewoon de beugels op dezelfde maat houd.

Verwar je nu niet toevallig beugelriemen met beugels? Want voor het verstellen maakt het dus helemaal niet uit, de beugel hangt er gewoon wat bij. Mijn bijrijdstertje kon zonder moeite de lengte verstellen.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:41

Ik vind de plastic beugels lekker rijden. Lekker licht en ze zijn niet stuk te krijgen.

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:06

Erg fijn, lekker licht

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:13

-