Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
prugelpiet schreef:Ik heb peesbeschermers om, omdat ze aantikt en dr benen domweg niet hoog genoeg optilt. Dit kun je trainen, ja, maar dat gaat makkelijker als je er op zit en dat zit er voorlopig nog niet in

anitamarleen schreef:wat zou het nadeel zijn van peesbeschermers dan?
Aria_zz schreef:Daarom moet je ook goed uitkijken welke je neemt.
Ik heb er speciale die minimaal warm worden en dat moet ook want we doen soms lange ritten.
Liefst gebruik je niets, maar als je, zoals ik, een paard hebt dat zichzelf aan tikt en zo blessures maakt, moet je iets doen.
Goed inlezen en niet zomaar iets nemen is de boodschap.
Nini1992 schreef:anitamarleen schreef:wat zou het nadeel zijn van peesbeschermers dan?
Ik weet niet of je dit tegen mij bedoelde, maar ik lees er veel verschillende dingen over. Bijvoorbeeld:
Pezen worden dan snel te warm en dat zou niet goed zijn
Dat je dan juist zwakke pezen kweekt
Wanneer er zand onder komt dit erg kan schuren.
Ik weet er zelf weinig van, maar ben wel benieuwd of het eventueel negatieve effecten kan hebben.

liedje89 schreef:Ons paard tikte ook aan achter en had dan ook strijklappen maar persoonlijk vind ik het alleen maar onhandig, je mag ze niet vergeten want dan is het meteen feest, er kan vuil onder komen sommige zijn heel groot en warm. Ik heb liever een paard dat gewoon normaal zijn voeten neer zet![]()
Wat ik trouwens altijd zo gek vind, veel dressuurruiters pakken hun paard nog net niet in bubbeltjes plastic maar tijdens de wedstrijd moet er met blote poten gestart worden en dan doet men dat ook gewoon, dan lijkt het mij dus dat die bescherming eigenlijk niet nodig is?
Ik heb trouwens ook wel eens mensen horen beweren dat een paard er onvoorzichtiger van word als je te snel naar bescherming grijpt.
Aria_zz schreef:prugelpiet schreef:Ik heb peesbeschermers om, omdat ze aantikt en dr benen domweg niet hoog genoeg optilt. Dit kun je trainen, ja, maar dat gaat makkelijker als je er op zit en dat zit er voorlopig nog niet in
Wat leuk dat jij ze bijjezelf om doet zodat je paard jou niet aantikt...![]()
Sorry, ik moest toch even lachen, flauwe mop van mij ik weet het![]()
.
vivian_ve schreef:Maar bij een wedstrijd wordt er niet zoveel van het paard gevraagd als je het vergelijkt met een training. Dus daarom gebruiken dressuur ruiters voor de training bandages om de pezen te ondersteunen.
. liedje89 schreef:vivian_ve schreef:Maar bij een wedstrijd wordt er niet zoveel van het paard gevraagd als je het vergelijkt met een training. Dus daarom gebruiken dressuur ruiters voor de training bandages om de pezen te ondersteunen.
Wat vind je dan veel vragen? Je vraagt namelijk imo niet altijd zwaardere of moeilijkere oefeningen in je training als in je proef een training is vaak wel langer dan een proef?
Ik snap trouwens nooit zo hoe bandages ondersteunen, ik vind het heel onlogisch om het pijpbeen in te zwachtelen? Stel dat jij je pols of enkel wil ondersteunen dan zwachtel je toch ook het gewricht in niet tussen elleboog en pols of knie en enkel.