Singel voor paard met singelnijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:07

xx_Irisje schreef:
Lisa91 schreef:
Ik heb de singel van van Rijs waarover een paar posts terug gesproken wordt. Het middenstuk is bij deze singel vrij breed waardoor de druk beter verdeeld wordt en het leer is superzacht. Er zit alleen geen elastiek in volgens mij... Deze kostte €180,-

Heb je hier een foto van?

Ik PB je even! Heb zelf geen foto, maar zag 'm toevallig net op marktplaats staan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:08

Het paard met zadel/singeldwang die ik gehad heb reageerde goed op een brede anatomisch gevormde singel met aan 2 kanten elastiek (Hulsebos).

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:08

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Icrack

Re: Singel voor paard met singelnijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:29

De Fra supersingel, 65 euro en zo elastisch als't maar kan. Google er maar eens op, er is meer dan genoeg info te vinden :-)
Ze blijven goed in vorm by the way en je volstaat met dezelfde maat singel welke je nu hebt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:02

Icrack schreef:
De Fra supersingel, 65 euro en zo elastisch als't maar kan. Google er maar eens op, er is meer dan genoeg info te vinden :-)
Ze blijven goed in vorm by the way en je volstaat met dezelfde maat singel welke je nu hebt.

Nou die heb ik, maar zo heel elastisch vind ik hem niet, vergeleken bij de Eric le Tixerant....
de Tixerant is veel elastischer, zachter en beter gevormd + drukverdelend door het borststuk.

DE FRA supersingel is wel fijn voor op wedstrijd, want mijn bontje past er mooi onder :D

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:39

listiglistje schreef:
Icrack schreef:

Nou die heb ik, maar zo heel elastisch vind ik hem niet, vergeleken bij de Eric le Tixerant....
de Tixerant is veel elastischer, zachter en beter gevormd + drukverdelend door het borststuk.

DE FRA supersingel is wel fijn voor op wedstrijd, want mijn bontje past er mooi onder :D

Maar als die Eric le Tixerant zo elastisch is, kun je dan niet blijven aansingelen? Dat is waar ik tegen aanloop bij die elastische singels, wanneer is ie dan goed aangesingeld....
oliebol, had gehoopt dat je maat kleiner of zoiets dergelijks zou moeten nemen, zag ergens namelijk 50 cm, maar ik heb 60 cm.... Dus die deal gaat helaas niet door.....

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 08:56

Ik heb een singel op het oog, maar heb er nog wat twijfels bij. De singel heeft heel lang in de kast gelegen bij de desbetreffende persoon en maar 2 keer mee gereden. Kan het wat kwaad dat ie zolang gelegen heeft, denk dan aan het elastiek enzo. En daarnaast vind ik hem niet meer nieuw uitzien, maar dat kan aan mij liggen, dus daarom twee foto's bijgevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Maar het scheelt me €80,- op de nieuwprijs, vandaar dat ik de deal niet zomaar wil laten schieten eigenlijk. Bezichtigen is niet mogelijk, omdat de verkoper aan de andere kant van het land woont van mij...

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:46

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:38

Niet doen liever langer dan te kort want dan moet je elke keer trekken, en de meeste vinden dit al niet fijn.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:34

Mijn ervaring is dat ze wel echt wat uitrekken. Ik neem wel altijd een maat kleiner..

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 14:24

Ik dacht dat mijn eigen singel 60 cm was, maar m'n eigen singel heb ik opgemeten en die is 45/50 cm. Dus 50 cm zal wel qua maat goed zijn? Of een andere maat? Nu nog bepalen of het mp wordt of nieuw.....

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:33

Wij gebruiken de Kentaur grand prix. Paard heeft singelnijd en met deze singel (gespen zitten aan stukken elastiek) is ze stukken rustiger tijdens het aansingelen dan bijv. een singel zonder elastiek maar met wol.

http://www.tweespan.nl/kentaur-grand-pr ... suursingel

Edit: de stukken elastiek zijn niet erg lang, maar wel flexibel genoeg om het aansingelen wat aangenamer te maken. Ook blijft deze mooi op de plaats liggen (rondgeribt paard) en hij is anatomisch gevormd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:51

UnitedxWest schreef:
Ik dacht dat mijn eigen singel 60 cm was, maar m'n eigen singel heb ik opgemeten en die is 45/50 cm. Dus 50 cm zal wel qua maat goed zijn? Of een andere maat? Nu nog bepalen of het mp wordt of nieuw.....

Ik zou die van MP overnemen, het zijn gewoon lelijke singels (zoals op de foto) :o
maar wel heel erg fijn en zeer effectief! (weegt bij mij zwaarder dan de looks)

Dat hij lang in de kast gelegen heeft maakt niets uit!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:00

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:27

Hier heb ik de Eric le Tixerant om, zie je toch niet dat hij oerlelijk is :P
paard loopt er veel fijner mee en geen gezeur met op/wegstappen als ik er net opzit!

Afbeelding

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 09:00

Het is inderdaad niet de mooiste singel, maar als het werkt dan vind ik alles prima. En zeker zo onder het zadel zie je het amper. Maar ik bedoel meer dat die foto van mp aan de voorkant al 2 van die 'vouwen' (weet niet hoe ik het beste kan zeggen) en die gaatjes lijken niet zo mooi rondt en er is links een hapje uit het schuim. Maar de prijs is er misschien ook wel naar.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:38

Interessant topic ;)
Mijn paardje heeft lichte singelnijd en als ik haar afleidt gaat het goed maar merk tocht dat er spanning komt zodra ik onder haar buik naar de singel reik. Zo'n Le tixerant kan alleen maar goed doen lijkt mij :D Zit er serieus over na te denken ook een te kopen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:12

Blijven jullie zadels daar goed mee liggen?

Bij mn prestige singel met elastiek wilde mn zadel wel eens terug glijden.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 19:51

Singel is binnen! Ben erg benieuwd hoe mijne erop reageert.
Hij lijkt alleen wel heel erg klein........ Maar het is wel een 50 cm. We zullen zien!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:57

xx_Irisje schreef:
Blijven jullie zadels daar goed mee liggen?

Bij mn prestige singel met elastiek wilde mn zadel wel eens terug glijden.

Ja er zit een stabiliserend rubben antislip borststuk op, heel anders dan die van Prestige (die heb ik ook, destijd gekocht bij mijn Prestige zadel)

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:06

Bontje erom? :#

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:42

http://medhorses.nl/Norton/NortonBredek ... etail(4045).aspx

Deze singel lijkt mij ook vrij goed. Wat vinden jullie er van?
Mijn budget is niet zo groot en tweedehands kan ik niets in 60 cm vinden ;)
Mijn paardje heeft maar lichte singeldwang hoor maar dat neem ik graag helemaal weg.
Ik heb nu een wintec singel zonder elastiek.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:44

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:57

En hoe bevalt de singel?

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 22:03

Ik heb er nu twee keer mee gereden. Bij het aansingelen heeft ie nog wel dat ie iets zuur kijkt, maar wel veel minder. Maar ik zit ook echt uit te vogelen met hoe los/ strak mag de singel. Hoe zit ie precies in het midde etc. Maar hij loopt met name met het voorbeen ruimer vind ik. Met de middeldraf kan die z'n voorbeen veel verder weg zetten. Ook heb ik het idee dat ie makkelijker vierkant kan staan met deze singel. En hij galoppeert beter vanuit achter met deze singel. Later de singel weer afdoen reageert ie helemaal niet op. Dus ik ben zeker wel tevreden ondanks dat ik er nog niet zoveel mee heb kunnen rijden. Ik heb trouwens wel het idee dat m'n zadel minder 'vast' ligt...