Wij hebben een K&M cob voor onze " beer van een paard" haflinger x appaloosa kruising . De wrong zit idd onder het zweetblad. Het is wel een stevige en verplaatsbare (of verwijderbare) wrong. Heerlijk zadel van goede kwaliteit. Fijn aan te passen.
denice
Geplaatst: 16-11-14 13:25
Ik heb een 17,5 inch dressuur met wrong erop, zal morgen even meten. Wat wil je precies weten?
Oke, ga ik meten. Ik heb trouwens een Welshcob met een korte rug, een aantal zadels waren te lang, deze was gelijk goed. Mijn zadel hoefde nieteens ergens aangepast te worden, alleen een andere boom erin, maar de pasvorm was verder perfect voor mijn paard. Heel zacht zadel ook, voor zowel het paard als mijzelf!
oh een welshcob wat gaaf...ja die hebben toch ook een vrij korte rug...heb je mischien een foto van het zadel op je paard?
linda_arnold
Geplaatst: 16-11-14 19:31
Ik heb ook S line op mijn warmbloed liggen, maar dan het high wither model. Moest de eerste weken enorm aan de wrong wennen, maar ben er nu erg blij mee.
Heb heel provisorisch voor je gemeten, maar mijn 17,5 inch komt neer op ongv 55 cm. Gemeten vanaf de boom tot aan het verste punt op het kussen
Daarom is het belangrijk gewoon te passen! Elk zadel en elke pony is anders en ligt het zadel goed of niet goed op. Mijn moeder wilde ook een s-line, maar die was ook te lang. Nu met een klassiek model zeer tevreden en passend op de pony..
Ik vind hem ook zeker niet geschikt voor korte ruggen.. Mijn warmbloed van 1.63 had een 17 inch omdat de 17,5 inch te lang was. Terwijl hij echt niet extreem kort is en van sommige merken makkelijk een 17,5/18 inch kan hebben. Ik had ook het HW model, zat heerlijk en lag super op paardje maar helaas wou hij er alsnog niet onder lopen dus heb hem terug moeten brengen.
Fijn dat je ondertussen een zadel hebt gevonden! Die 6 weken is wel te overleven