[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:16

Ah dat is jammer moonfish, zoiezo heb ik echt een 18 inch nodig, 17 inch past echt mijn achterwerk niet in :') .. Verder ben ik wel echt op zoek naar een dressuurvariant.. En het liefst leer := iets als veel noten op mijn zang? Hihi sorry! Anders was ik wel geïnteresseerd geweest!

Geryon, oh dat wist ik niet :p maar goed, ga eerst maar eens kijken of het zoiezo iets is... Dan kijk ik wel even verder haha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:46

Pff ik snap je wel. :+
Ik ga morgen de Trekker passen maar als dat hem niet wordt weet ik echt niet wat wel. :(
Er moet namelijk minimaal een verwisselbare boom ofzo in zitten, ze groeit 1, als ik pech heb 2 maten zelfs met grasmasker en beperkt buiten staan.
De Ghost roma?? staat op mijn lijstje en de Wintec wide.
Dus ik hoop dat dit goed gaat anders zinkt de moed me niet in de schoenen maar in de vloer van mijn slaapkamer. :+

First_Unique

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:51

:(:) sterkte, ik ken het gevoel :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:57

:+
Ja zit zelf met een kloterige rug door de Lyme en gauw verkrampen, en dan een knol die best breed is.
Boven de boommaat 34 worden je opties rap minder, zeker als je dan ook nog verstelbaar MOET hebben.
Heb wel gezien dat Ghost wat mooie modellen heeft, maar ik wil gewoon niet dat hele basic model zonder zweetbladen.
Maar volgens mij zit MZM geestig echt aan het andere eind van de wereld dus dat is best klote, woon zelf nabij amsterdam en het ligt in Workum volgens mij, friesland. :(
Zit ook nog met budget beperking, het is niet mijn paard maar ik wil hoe dan ook niet meer besteden dan 500 euro, echt max 600 maar liever niet.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:33

BuitenZinnig zit in Workum (het einde van de wereld inderdaad LOL) en MZM Geestig zit in Wormer. Ik snap de spraakverwarring, maar Wormer ligt (min of meer) bij Amsterdam

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:41

Oh dat is al fijner, dan zit MZM geestig aardig hier in de buurt.
Mocht dit niet lukken is de volgende stap MZM geestig denk ik, voor een Ghost.
Boomloos lijkt me prettiger ook omdat het minder onderhoud vergt qua vullen enzo.
Eigenlijk moet je boom toch wel 2x per jaar laten nakijken/bijvullen, minpunt.
Als boomloos past en voor mij goed zit liever boomloos.
En ik zou ook niet weten wat nou wel zou passen.
Aanpasbaar kom je uit bij Thorowgood, Wintec of die kant op.
Het eerste heb ik nu, ander model wil ik ook nog wel kijken of het wil slagen.
Wintec past niet dat gaat te krap, Wintec wide zou mogelijk wel kunnen die bestond toen nog niet.
Massimo is ook een goede optie maar volgens mij niet aanpasbaar dus dat valt dan af, nieuw sowieso te duur dus dan moet ik mazzel hebben met een gebruikte.
Maar dan heb ik er geen passer bij gehad dus moet ik maar kijken waar ik er op kan zitten voor ik er een op de gok koop.

Lastig. :(

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 02:59

Jeey het nieuwe topic, alleen deze spuit elf komt er nu pas achter :o :D

Poeh het volgende probleem wat zich nu voor doet is dat ik mijn beugels verlies in draf.
Ik heb dus de london he, dus dressuurmodel dus ben er gewend lang op te zitten. Maar dan is het daaahaag beugels. Terwijl ik hier vroeger op een normaal boomzadel nooit last van had.
Iemand tips?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 05:52

Heb ook nog boom zadel te koop, maar is nogal lastig om te verkopen moet een extreem breed paard ervoor zien te vinden. :=

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 06:24

ja ik heb een paard dat enorm rondgeribt is, maar ik hou het wel bij boomloos :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:44

:oo :oo :oo

Ik zou een deel 3 maken en ik ben het gewoon totaal vergeten. Ben naar stal gegaan en daarna ineens onverwacht heel druk en totaal niet meer aan bokt gedacht.

Spijt me heel erg, had wel even ergens kunnen posten dat ik te druk was, schaam me diep...

Sorry sorry sorry!!

Gelukkig is er toch een nieuw topic!! :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:01

Klopt dat ik in Workum zit, is voor Noord Holland niet eind van de wereld hoor ;) Haha.
We kunnen goed meekijken m.b.v. filmpjes en foto's hoe het zadel ligt.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:05

Jess_vH schreef:
Jeey het nieuwe topic, alleen deze spuit elf komt er nu pas achter :o :D

Poeh het volgende probleem wat zich nu voor doet is dat ik mijn beugels verlies in draf.
Ik heb dus de london he, dus dressuurmodel dus ben er gewend lang op te zitten. Maar dan is het daaahaag beugels. Terwijl ik hier vroeger op een normaal boomzadel nooit last van had.
Iemand tips?

Beugelophanging al eens verplaatst?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:12

Het verliezen van beugels komt vaak toch door niet goed ontspannen zitten en (onbewust) teveel klemmen met je benen i.p.v. het ontspannen laten afhangen van je benen :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:16

Ik lees hier ook weer mee.
Sinds kort ondervind ik voor het eerst problemen met mijn Hidalgo Caracas :( Opeens sinds de laatste 2 keer rijden blijf ik telkens met mijn laars onder het zweetblad haken tijdens draf en galop. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit moet/kan oplossen.. Iemand ideeën? Het is telkens alleen mijn rechter laars/been.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:27

Ben bang dat dat gewoon iets is dat gebeurt... als je laars net rond dat randje uitkomt dan heb je dat nu eenmaal :(:)

Kan je wellicht nog wat spelen met de lengte van je beugelriemen / positie van je been?
Steekt het zweetblad af waardoor je het sneller te pakken hebt?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:36

pmarena schreef:
Ben bang dat dat gewoon iets is dat gebeurt... als je laars net rond dat randje uitkomt dan heb je dat nu eenmaal :(:)

Kan je wellicht nog wat spelen met de lengte van je beugelriemen / positie van je been?
Steekt het zweetblad af waardoor je het sneller te pakken hebt?

In rust valt mijn laars nog 3/4 cm op het zweetblad. Heb geprobeerd met kortere beugels maar dan zit ik voor geen meter. 1 gat lager dan hangt die er meteen in volgens mij (en verlies ik mijn beugels denk ik haha)
Wel is het rechter zweetblad idd iets meer naar buiten gekruld op sommige plekken in vergelijking tot de linker.
Ik ga denk ik van de week maar eens met mijn chaps proberen misschien dat het dan niet meer gebeurt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:40

Met chaps had ik het ook Y;(

Er waart nog een soort oudroze kleur Ghost rond die speciaal voor mijn korte pootjes aangepaste vorm zweetblaadjes heeft om er niet achter te blijven haken, dat werkte prima :j

Kun je het zweetblad niet strakker langs je zadel krijgen?

Zie je een reden waarom hij naar buiten is gaan staan, wellicht door manier van weg hangen, beugelriemen onder zweetblad, beugels opsteken waarbij flapje mee gaat ofzo?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:45

pmarena schreef:
Er waart nog een soort oudroze kleur Ghost rond die speciaal voor mijn korte pootjes aangepaste vorm zweetblaadjes heeft om er niet achter te blijven haken, dat werkte prima :j

3x raden waar die nu is (volgens mij iig ;) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:51

Geen idee?

Ik heb hem in de loop der jaren wel een paar keer te koop zien staan :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:58

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:34

Ja dat zou hem best wel eens kunnen zijn :) Hij is wel knap flets geworden zeg, het "lila" is er aardig vanaf :P

Ik heb deze gehad, daarvoor een blauwe, en later nog een zwarte dressuurversie :)

En nog een Evolution Pro Contact, die lijkt qua wrongen al een stuk meer op de nieuwe Ghost :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:44

Die blijf ik zo grappg vinden qua kleur he

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:47

Hij is wat flets door de flits. Hij is uiteraard gebruikt, met de nodige sporen, maar hij is in het echt nog wat beter van kleur dan op de foto

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:00

Geryon schreef:
First_Unique schreef:
Ik lees ook weer mee in het nieuwe topic!

Net een mailtje gehad van iemand dat ze graag mijn bankrekeningnummer wil hebben en dat ze dus graag voor de vp mijn zadel wil hebben! Opluchting dus! Was een mooi kortaf mailtje haha! Helemaal toppie dus! :D nu hopen dat het ook echt doorgaat!

Toppie :D
Wat ga jij je nu uitproberen? Want de ghost was niet het ideale zadel voor jou toch? Ik vond het wel oke zitten, maar wil graag nog wat anders uit proberen.

Ik heb op de gok een zadel van ebay besteld (van A&M reitsport). Erg goedkoop, maar kan het gewoon weer terug sturen (dus mocht ie scheef zijn ofzo :P). :)

[ Afbeelding ]

Duurt alleen nog wel even voor ik hem heb. Stomme paypal :+

ben heeeeeeel benieuwd naar jou ervaring, ik dorst het niet aan ... heb hem al heel vaak in het boodschappenmandje geknikkerd maar toch niet besteld. := laat je het weten hoe het bevalt?
Laatst bijgewerkt door Ollytje op 14-11-14 14:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:02

Zijn er buiten mij om al meer mensen met een smaller poepertje dan ondergetekende die het nieuwe dressuurzadel van BF getest hebben? en hoe beviel het?