Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)S_imonee schreef:Ik heb van die fietslampjes van de action voor op mijn cap. Stuk elastiek, lampjes eraan en eventueel even extra vastzetten met een stukje tape aan beide zijden van de cap.
Daarnaast gaan paard en ik regelmatig als kanaries over straat. (Lees: gele reflectiedeken, geel hesje, gele rainlegs)
Reflectie spul heb ik meestal aan tijdens dichte mist, donkere dag of schemer. In het donker zou ik persoonlijk meer verlichting willen zien op een paard. Maar het moet ook weer geen levende kerstboom worden.
FriesWytske schreef:S_imonee schreef:Ik heb van die fietslampjes van de action voor op mijn cap. Stuk elastiek, lampjes eraan en eventueel even extra vastzetten met een stukje tape aan beide zijden van de cap.
Daarnaast gaan paard en ik regelmatig als kanaries over straat. (Lees: gele reflectiedeken, geel hesje, gele rainlegs)
Reflectie spul heb ik meestal aan tijdens dichte mist, donkere dag of schemer. In het donker zou ik persoonlijk meer verlichting willen zien op een paard. Maar het moet ook weer geen levende kerstboom worden.
Liever een levende kerstboom. Reflectiemateriaal valt te laat op.
Ken mensen bij de club die echt zichzelf en hun paard helemaal behangen met verlichting.
Maar beter zo, dan dat een automobilist je te laat ziet. naomipepsi schreef:een reflecterende uitrijdeken en een hesje voor jezelf. (action)
Kleine lampjes zie toch slecht vanaf de verte met hoge snelheid.

Het heeft in ieder geval effect dus 

Amanda schreef:Dat hesje is inderdaad een uitkomst. Enorm fel. Zo fel dat mijn paard in de stress schoot toen ik hem aanzette op de knipperstand en hij ze ineens in zijn ooghoek zag toen ik er op zat
Gelukkig zit er ook een stille stand op. De knipperstand doe ik nu alleen op de fietslampjes en armbanden. Over een tijdje proberen we de knipperstand nog wel een keer
Hier in de buurt komt ook altijd iemand voorbij met zo'n hesje en als kerstboom. Dat is echt heel goed te zien

Citaat:Regels voor losse lampjes op een fiets
De regels voor losse lampjes:
- Wit of geel licht voor;
- Rood licht achter;
- De losse lampjes mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op uw hoofd, armen of benen;
- U mag losse lampjes bevestigen aan uw kleding of op uw tas;
- Losse lampjes moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen;
- Losse lampjes moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen, ze mogen niet knipperen en niet te veel bewegen.
Hoe meer mensen het weten, hoe beter!