Anouk1969 schreef:Thanks, Kwetal. Ik ga het checken, nog tips om dit goed te doen?
Meten is weten. probeer te ontdekken of het midden ook werkelijk het midden is en meet aval dat naar belangrijke onderdelen - beugelophanging kan zowel enigszins diagonaal zitten alsook lager aan de ene kant dan aan de andere kant. Singelstoten is vrijwel niet te zien, die zitten onder de zitting, maar ik heb een open zadel gezien waarbij die stoten echt bijna 2 cm van locatie verschillen t.o.v. de andere kant. Is de zitting niet in een bochtje etc. Maar nogmaals - probeer eerst uit te vinden of je een goed referentiepunt hebt vanwaar je kunt meten.
Citaat:
Wat ik op de foto's moeilijk kan zien is of het echt leer is die zitting. De opbouw lijkt op een engels zadel. Het lijkt meer op een close contact dan op een boomloos? (Ik ken persoonlijk niemand die met zo'n zadel rijdt) Dus neem me niet kwalijk dat ik het vraag. Ik zou wel eens willen zien wat er onder die ijzeren beugel zit. Ik vind de ophanging wel apart.
Wel onderdeel bedoel je...de zitting die er op zit? Of de basis? (ik snap het even niet, sorry) Het is echt boomloos in de zin dat er geen hard frame in zit. Hidalgo beweert dat hun "frame" van laagjes leer is.... er is echter geen harde/lederen structuur te vinden. Het is een platte pannenkoek van leer, met daarop 1 extra laag van stug leer om een vorm te maken. Onder de ijzeren beugel zit niks - ja, die lap leer waar de zit in gemonteerd wordt en de kussens onder geplakt.