Onze zoektocht naar een zadel met een dragend vlak van 43cm!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Re: Onze zoektocht naar een zadel met een dragend vlak van 43cm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:49

Als ik je zadel zo zie liggen is het niks te groot om te zien!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:50

Haha, nou ik wil je ook wel mijn eerlijke recensie geven hoor ;) want ook ik weet exact wie je bedoeld nav je omschrijving :D maar helaas is mijn ervaring ook verre van positief. Let wel, negatieve ervaringen kunnen minder op Internet verschijnen dan positieve ervaringen. Ik bv ben eerder geneigd mijn positieve ervaringen over wat dan ook openbaar te delen dan een negatieve. Mensen zwart maken lijkt het dan al snel voor het gevoel. Dus dat zegt niks ;)

Edit: mijn ene pony draagt een Stübben 17,5 inch van 39 cm, een oudere Diana. Mijn andere krijgt straks een Hidalgo met leren boom. Hij is heeft maar 36 cm...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:56

absque_dubio schreef:
Sella zadels zijn kort!
Ali van het Gooische zadelhuis komt door het hele land. Kijkt echt naar paard en ruiter en smeert je niet zomaar een zadel van hem aan (bij ons wilde hij eerst ons huidige zadel passend proberen te krijgen, en dit is ook gelukt). Hij is niet duur en neemt de tijd. Echt een fijne man met verstand.

Ik heb al jaren (8 om precies te zijn) ervaring met Ali. Tegenwoordig ben ik helemaal niet tevreden over hem. Hij meet mijn ruin een boommaat 2 maten te groot aan. Een bijrijdpaardje wat ik heb gehad een zadel wat en veel te smal en veel te lang Was. Het verkoopt zelfs zadel van 200 euro, nieuw... En het enige wat volgens hem goed Is, is zijn eigen ontwerp zadel Is. Hartstikke leuk natuurlijk, maar zo werk het niet.

Ook laat hij je rustig 3 maanden wachten op producten en dan wordt hij boos als je er eens om vraagt. En daarbij roddeld hij over zijn klanten en daar hou ik niet van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:02

Het gaat mij, en ook [naam], erom dat [naam] straks met een goed passend zadel loopt en zich verder kan ontwikkelen zonder lichamelijke klachten te krijgen. :j
Daar zijn we naar op zoek en ook al moeten we daarvoor 20 zadelmakers af, kan me niet schelen.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:07

Hebben jullie al eens gekeken bij Ijslander zadels?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:08

Ik heb de Massimo tolt 2 met Franse kussens voor mijn pony. Ik heb dan de 17,5 inch en dat is perfect voor ons. Hij heeft maximaal 42 centimeter ruimte en ik lange benen, maar het past voor ons allebei. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:30

De zadelmaker die ik vandaag aan de telefoon heb gehad, zei dat het geen goed idee was om een ruiter van [naam]'s gewicht op een zadel met een dragend vlak van 43cm te zetten, dus we gaan kijken naar een andere oplossing. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:54

Haal anders Ninon Schutte erbij voor een second opinion.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:41

Kinke schreef:
Haal anders Ninon Schutte erbij voor een second opinion.

Kan ik ook écht aanbevelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:46

Ook hier gelijk duidelijk welke zadelmaker je bedoelt en zou absoluut een second opinion bij een andere zadelmaker aanraden. Dat je positieve beoordelingen leest is niet gek, als ze iets kunnen bij beschreven zadelmaker dan is het wel verkopen, daar zijn ze goed in. ;)

Lekker even verder kijken, een andere zadelmaker gaat jullie wellicht beter kunnen helpen aan een betaalbaar en passend zadel.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:53

Ha Judith, jij ook hier? ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:56

Ha toevallig! Dan zal mijn vermoeden over de welke zadelmaker het betreft zeker juist zijn. ;)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:58

Hahaha jazéker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:16

We hebben nu een afspraak net Ali van het Gooische Zadelhuis.
Hij maakte me gelijk veel duidelijk en heeft me zelfs 2 keer terug gebeld met informatie.
Hij komt uit Baarn, als ik het goed heb, en we zijn 50 euro minder kwijt dan de vorige.
Nou gaat het ons niet om het geld, maar ik heb gewoon het idee dat deze man het niet puur voor het geld doet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:23

Ik wil je niet voor het hoofd stoten maar ik vind de combie Maarten Elske op zich al niet zo lekker passen. Veel Maarten en weinig (kort) Elske. Niet dat ik Maarten veel te groot vind om te rijden hoor. Dat zeker niet. Maar iets meer Elske had het allemaal makkelijker gemaakt.
En ik bedoel ook niet dat je gelijk je paard weg moet doen maar het blijft altijd een dingetje waar je tegen aan blijft lopen

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:28

Elske lijkt mij sterk genoeg om Maarten te dragen, maar dat terzijde, dat is niet je vraag.

Ik heb een 2e hands wow met 17 inch kussens en 18 inch zit (kussen en seat zijn verwisselbaar, net als headplate en boom).
Ik heb voor mijn 2e hands 800,- betaald en nog iets van 100 aan een fitter om de headplate aan te laten passen. Het zijn best wel dure zadels, zeker nieuw, ik heb ook lang getwijfeld maar inmiddels zeer blij met dit zadel. Mijn paard is een halve fries met een (rank) fries model en een korte rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:30

Het kan inderdaad nog net en het scheelt ook dat [naam] een stevige zit en een goede balans heeft.
Gelukkig zal [naam] nog iets breder worden, zeker als ze meer spieren gaat krijgen.
En juist hierom is het zo belangrijk dat er een goed zadel komt.

Amie1965, ik heb ook zeker aan de WOW gedacht!!
Heb er alleen veel negatieve verhalen over gehoord.

Ter illustratie heb ik hier nog 2 foto's van hoe het plaatje er nu uit ziet.

Afbeelding

En springen, al was hij hier vergeten zijn beugels korter te maken.
Afbeelding

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:33

amie1965 schreef:
Elske lijkt mij sterk genoeg om Maarten te dragen, maar dat terzijde, dat is niet je vraag.

Ik heb een 2e hands wow met 17 inch kussens en 18 inch zit (kussen en seat zijn verwisselbaar, net als headplate en boom).
Ik heb voor mijn 2e hands 800,- betaald en nog iets van 100 aan een fitter om de headplate aan te laten passen. Het zijn best wel dure zadels, zeker nieuw, ik heb ook lang getwijfeld maar inmiddels zeer blij met dit zadel. Mijn paard is een halve fries met een (rank) fries model en een korte rug.

Dit inderdaad. Met wow is erg veel mogelijk. Ze zijn zoveel aan te passen dat je er prima eentje tweedehands kunt kopen. Boom is in alle maten te vervangen en er zijn ook kortere kussens onder te zetten.
Ik heb zelf twee van deze zadels, eentje nieuw gekocht, andere tweedehands (€450), en ben met allebei super blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:38

Dat is een optie als het zaterdag niks wordt. :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:44

Hihi aan je OP weet ik precies wie er geweest is.
Zou massimo trail met fransse kussens niets zijn? Ook msfc zadels kunnen een inchmaat kleiner dan de kussens. Dus bijv 17 inch zitvlak 16 inch kussens.

ik heb wel eens gehoord dat de zadelmaker die je gehad hebt het bij het extreme af opmeet..

hier werd ook direct als beste optie de schleese aanbevolen..heb vriendelijk bedankt en heb dr niet eens op gezeten..zadel is verdorie 3x duurder dan mn knol haha, ergens zijn er grenzen hoor
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 01-11-14 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:45

Ik ken het probleem van wat groter zijn voor je paard. Maarten kan een groot zadel gebruiken, Elske niet. Zelf ben ik ook zo een combinatie met ieder paard wat ik rijdt en heb gekozen voor Thorowgood zadel. De cob versie zijn wat korter namelijk. Zelfs nu ik een groot paard heb, blijf ik bij dit merk.

Succes met deze lastige keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:46

Toch blijf ik het raar vinden dat er op heel Bokt maar 2 negatieve reacties over deze mensen staan en er nu in dit topic heel wat meer naar voren komen. :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:49

Het is niet perse negatief maar meer dat het wat overdreven is en een heel eenzijdig advies....zadel a 4000 euro..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:50

De pb's die ik heb gekregen waren niet bepaald rooskleurig. :+
Meestal is het juist andersom, dan zeggen mensen pas iets over een ander als er iets fout is gegaan.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:01

Ik persoonlijk vind het prettiger om positieve ervaringen te delen dan negatieve. Krijg er een naar gevoel van. Alsof het zwart maken is. Daarom zeg ik dan liever niks. Heb al een aantal keer gedacht van goh, ik kan mijn ervaring wel gaan delen nu, maar aan het einde van de dag schiet ik er persoonlijk toch niks mee op. Mensen komen er zelf wel achter denk ik dan.