Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik hoop dat dat de laatste stap is die ik moet nemen, hou echt niet van die beperking om je enkels/benen. Maar ik snap het idee erachter dat je je been dan wel stiller houdt.
Eerst nu wat aan mezelf aanpassen. Hoe meer ik dit filmpje en andere foto's bekijk, hoe wankeler het eruit gaan zien. Heb nu ontzettend veel zin om met kortere beugels te gaan rijden, hopelijk helpt dat al voor mijn houding.
Ik krijg al pijn in mijn knieën als ik er naar kijk! Heb je geen last van je knieën als je ze zo overstrekt houdt bij het lichtrijden? Zit je met stap/galop wat minder overstrekt of niet?
Normaal gesproken ligt je been daaromheen gevouwen.
Geen knieproblemen nee, maar nu ik dit filmpje heb gezien snap ik ook niet hoe het wel lekker kan voelen, want zo ziet het er inderdaad niet uit. In stap zijn mijn benen wel meer aangesloten en liggen stil, maar alsnog zijn de beugels lang natuurlijk. Hierdoor strek ik ze ook te ver naar voren. In galop zit ik vaak in verlichte zit, dan steun ik dus ook meer op mijn knieën denk ik, en heb ik ook geen last van het metaal. Hier heb ik geen goede foto's van, maar zal ongetwijfeld dan ook niet helemaal goed zitten.
Bij dit zadel kreeg ik nieuwe beugelriemen, die heb ik vanmiddag eens naast mijn oude beugelriemen gehouden. Blijkbaar heb ik gewoon nooit de tijd genomen om ze goed af te stellen, want deze nieuwe zijn langer dan degene waarmee ik eerst altijd reed. Scheelt maar één gaatje, maar dat is dus toch zeker een cm of 2. Komt denk ik doordat de beugelriemen eerst een stuk te lang waren, en ik heb ze toen twee gaten korter gedaan. Dat zat al veel beter, dus niet verder gekeken of het niet nog wat korter moest, dom. 
Ik heb mijn beugels vandaag een gat korter gedaan en ben gaan rijden. Moest in het begin eventjes wennen aan hoe ver ik omhoog uit het zadel lijk te komen, maar dat ging al snel goed. Het metaaltje voelde ik nauwelijks, alleen als ik even uit evenwicht was door bijvoorbeeld een onverwachte pas van mijn paard. Eigenlijk wel handig, wist ik gelijk dat ik even moest opletten.
Van boven vond ik het er nog wel uitzien alsof mijn knieën nog redelijk los lagen, maar het voelde wel alsof mijn bovenbenen steeds hetzelfde contact met het zadel hadden. Is het fout om mijn knieën tegen het zadel aan te 'duwen', om te zorgen dat ze misschien stiller liggen?
Was nog wel een beetje bang van tevoren, dat ik het nu zonder beschermhoesje alsnog zou gaan voelen, maar niks!