Nieuwe wintec pro of Isabelle werth?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Re: Nieuwe wintec pro of Isabelle werth?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:34

Mooi! En welke gaat het worden? :-D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:34

De Isabell :P
De pro zit ook zeker goed hoor! Maar de Isabell heeft net dat stukje meer, en als je erg zachte zadels gewend bent komt deze daar toch wel heel dicht bij in de buurt!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:42

Goeie keuze! Ik heb zelf een jaar of 2 de IW. Deze bevalt mij in ieder geval opperbest :-)

Veel plezier met je IW!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:15

Haha zei het toch isabell werth! Heerlijk (goedkoper model)!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:50

Ik zie dat je al gekozen hebt, anders kon ik je ook nog Kent & Masters aanraden. Is niet zoveel duurder als een wintec IW maar wel in leer, wolgevuld en met verwisselbare boom. In elk geval is het fijn dat je een leuk zadel hebt gevonden, veel plezier ermee!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:56

Ik had een wintec isabell, heerlijk zadel. Helaas lag het vreselijk beroerd op mijn paard. Heb nu een kent en masters en deze had ik jaren geleden al moeten hebben, zadel ligt super op mijn moeilijke paard en heeft een verwisselbare boom die ik al heb moeten wisselen ivm groeien van de bespiering.

Met de wintec kwam mijn paard vreselijk in verzet en zelfs met de smalste boom kiepte ( rolde) het nog, paard heeft een rechte rug. Als de isabell past is het wel een onwijs fijn zadel

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:58

Ik heb hem nog niet gekocht dus niks staat vast. Ik denk alleen dat mijn voorkeur juist uit gaat naar kunststof, ik zie daar toch juist erg veel voordelen in en daarom heb ik niet gekeken naar de kent en masters zadels. Daarbij ligt de IW goed op mijn paard, schuift niet, wipt niet, knelt niet en sluit mooi aan. Dus ik denk niet dat ik nog verder ga zoeken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:30

Ik dacht in het begin ook dat dat kunstof heel ideaal was, alleen kom ik daar toch wat van terug. :o

Ondanks dat dat suède wel heel prettig zit geeft het voor de ruiter een heel ander gevoel, en daarnaast vind ik het gedeelte waar de beugelriemen overheen 'schuren' heel snel lelijk worden.. Nu heb ik wel lederen beugelriemen, misschien dat dat anders is met webbers?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:04

Mijn Wintec wordt intensief gebruikt en heb geen spoor van slijtage op de plekken van de beugelriemen. Nu heb ik gelijk bij aanschaf wel een paar zachte en hele soepele beugelriemen aangeschaft om dat voor te zijn.
Al denk ik wel dat met een stel stugge riemen de kans op slijtage meer aanwezig kan zijn.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 12:06

Ik heb mijn beugels altijd onder het zweetblad door, dus geen probleem. Met een leren zadel had ik altijd het idee dat als ik net lekker en recht zat ik weer weg gleed en dat heb ik juist met dit zadel niet.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:55

Je zit idd als een huis met de bekleding van de IW. Voor mij was dat ook een hele prettig bijkomstigheid met mijn jonge merrie.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:37

Calimero, had de gepaste wintec van jou dan niet zo'n extra singeltje aan de zweetbladen?

Ik heb ze namelijk ook een tijdje onderlangs gedragen maar ik vind dat persoonlijk niet prettig zitten aangezien je in een verkeerde houding wordt geduwd met je benen door dat riempje..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 22:07

Dat hebben ze inderdaad, maar die gaat er gewoon af als ik besluit hem wel te kopen.