Het is geen jute zak wat erin zit, maar vullinnen. Die 'spanbanden' die je noemt, zijn verenlinnen banden. Voor iedereen die zich 'vèt' verbaast over de 'troep' die uit zo'n zadel komt nodig ik eens uit om op een open dag of bij de expo te komen kijken van het hout- en meubileringscollege. Daar hebben ze een opleiding meubelstofferen (stoelen voorzien van kussens e.d.) en dan kun je met eigen ogen zien waarvoor die 'troep' die in een zadel zit dient. En hoe kostbaar het eigenlijk allemaal is.
en toch zou ik nu wel is iemand een kieffer of een wow zadel uit elkaar zien halen (in iedergeval een nieuwer goed zadel) snap dat dat een duur grapje is maar toch denk ik dat we daar ook nog van schrikken van wat er in die zadels verstopt zit,
Ik heb een redelijk merkzadel wat iemand uit elkaar mag halen. Leer is ook nog soepel en het is bijna niet gebruikt. Mits er een goede leerzame collage of topic van gemaakt gaat worden natuurlijk. Heb er nog 200 euro voor betaald.
Wat er in het zadel zat, zal misschien toen der tijd of nu Nogsteeds kostbaar zijn geweest. Maar, als je het voelt. Knijper hard en totaal niet flexibel of meeverent. Dus zonde is het niet, want dit is een ruggensloper geweest.
Ik zeg ook niet dat het zonde is, dat jij je zadel wil slopen moet je helemaal zelf weten. Zeker als het een ouder zadel is. Door de leeftijd van het zadel is het materiaal erin ook verhard, dus of dit zadel altijd al een ruggenbreker is geweest denk ik niet.
elke30
Geplaatst: 18-10-14 15:54
wow die spijkers had ik niet verwacht!
Laatst bijgewerkt door elke30 op 18-10-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt