Br event dekjes, slechte kwaliteit? Vervagende kleur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:17

eenitraM schreef:
Sababber schreef:
Ik heb mn lime br event dekje al 5 jaar volgens mij en hij is niet verkleurd. Het enige slechte ervan is het harde kaartje boven op de schoft die de rug van mijn pony heeft verknalt..

Die zit aan de buitenkant. Dan denk ik toch dat het aan je zadel ligt hoor :=

Wat een heerlijke conclusie weer. Ik denk niet dat jij het helemaal begrijpt.

Dat verdomd harde kaartje stond recht met 4 punten in de schoft van mijn pony! 4 symmetrische kale plekken in een vierkant ter grote van het kaartje.

Mijn zadel was prima dat hebben 3 zadelmakers en de dierenarts voor mij bevestigd. Goedkoop is duurkoop. Dat blijkt maar weer.

Anoniem

Re: Br event dekjes, slechte kwaliteit? Vervagende kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:20

Dat kaartje zit niet eens aan de binnenkant? Dan lijkt me eerder dat er iets op het kaartje drukte... Want als ik mijn BR event op heb liggen dan raakt het dekje de schoft niet eens...

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:21

Ik heb meerdere Event dekjes, met geen van alle problemen en ben zeer tevreden over de Event collectie :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:23

Ik had er een en na een paar keer rijden begon die al slijtage te tonen bij de singel.
Hij kromp ook tot maat cob en begon snel te pillen.
Gewoon op 40 graden in de wasmachine niks geks, vond ze ook slecht vocht opnemen.
Alle andere dekjes die ik heb heb ik dat nooit mee gehad.
Op 30 graden heb ik trouwens nog nooit een dekje schoon gekregen, dan gaat het huidvet er hier niet af.

Het kaartje raakte bij mij de schoft niet trouwens.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:27

Yvank_ schreef:
Dat kaartje zit niet eens aan de binnenkant? Dan lijkt me eerder dat er iets op het kaartje drukte... Want als ik mijn BR event op heb liggen dan raakt het dekje de schoft niet eens...

Misschien heeft jouw paard wel een andere rug als mijn pony :)*

Het kaartje zit ook aan de buitenkant maar als een dekje trekt op de schoft kan daar wel degelijk een druk op komen te staan die met wrijving een lelijke plek kan veroorzaken.

Jammer dat jullie dit niet aan willen nemen. Ik had gehoopt het bij een ander te kunnen voorkomen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:30

Ik heb een stuk of 6 BR dekjes, waaronder de lime. Nu al ruim 4 jaar. Ik rijdt meestal 5x per week met zo'n dekje en na 10x gaat die in de was. Na een heftige les hang ik hem uit. Zweet kringen zijn in de zomer wel zichtbaar. Echter na het wassen zijn ze eruit. Nu na 4 jaar begint bij 1 van de dekjes de singelplek iets weg te schuren, maar buiten dat houden ze het net zo goed als mijn scapa dekjes (die zijn misschien nog wel van mindere kwaliteit).

@Sababber; je trekt toch altijd het dekje in de kamer van je zadel? En zelfs als je hem plat legt kan die niet schuren. Zo strak kan die nooit staan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:32

Ik zweert bij BR Event. Mijn oudste heb ik nu bijna 8 jaar en is nog mooi donker bruin met lichtblauwe bies. Mijn Bordeaux rode is ook nog mooi van kleur, hoewel de lichtgele binnenkant wel wat vlekken heeft. Maar ja, wie maakt de binnenkant van een dekje dan ook lichtgeel? Mijn favoriet is oranje, die ligt er het meeste op en wordt wel eens te weinig gewassen. Ik verbaas me er regelmatig over hoe schoon die uit de was komt.
Een enkeling begint nu wel wat slijtage plekken te vertonen, maar ze worden best wel intensief gebruikt dus dat mag ook wel.

Overigens zit er verschil in dat kaartje. Ik denk afhankelijk van de jaargang ofzo. Ik heb er met zo'n kleding label kaartje, maar ik heb er ook met een rubberen kaartje. Die laatste zij iets dikker er stugger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:34

Sababber schreef:
Yvank_ schreef:

Misschien heeft jouw paard wel een andere rug als mijn pony :)*

Het kaartje zit ook aan de buitenkant maar als een dekje trekt op de schoft kan daar wel degelijk een druk op komen te staan die met wrijving een lelijke plek kan veroorzaken.

Jammer dat jullie dit niet aan willen nemen. Ik had gehoopt het bij een ander te kunnen voorkomen.

Als je dekje zo enorm strak trekt op de schoft dan is het dekje of veel te groot of je zadel trekt hem naar beneden :+

Ik heb meerder pony's/paarden gehad met verschillende ruggen en op alles raakte het de schoft niet hoor :n

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:44

Dorus schreef:
Ik zweert bij BR Event. Mijn oudste heb ik nu bijna 8 jaar en is nog mooi donker bruin met lichtblauwe bies. Mijn Bordeaux rode is ook nog mooi van kleur, hoewel de lichtgele binnenkant wel wat vlekken heeft. Maar ja, wie maakt de binnenkant van een dekje dan ook lichtgeel? Mijn favoriet is oranje, die ligt er het meeste op en wordt wel eens te weinig gewassen. Ik verbaas me er regelmatig over hoe schoon die uit de was komt.
Een enkeling begint nu wel wat slijtage plekken te vertonen, maar ze worden best wel intensief gebruikt dus dat mag ook wel.

Overigens zit er verschil in dat kaartje. Ik denk afhankelijk van de jaargang ofzo. Ik heb er met zo'n kleding label kaartje, maar ik heb er ook met een rubberen kaartje. Die laatste zij iets dikker er stugger.

Het ging bij mij idd om dat laatste kaartje. Als je voelt aan de onderkant van het dekje kun je de hoekjes van het kaartje voelen. Omdat mijn pony iets overbouwd is met een holle rug liggen sommige dekjes anders als bij een "correct" paard. Hierdoor
Lag het br kaartje tegen de schoft van de pony en prikte deze door het dekje heen constant tegen haar schoft. Ik heb echt een tijdje lopen tobben hiermee en verschillende zadelmakers bij mijn pony gehad die ook hebben gekeken met rijden etc. Om te zien wat er dan zo mis was met mijn zadel waarbij ze alleen konden zeggen dat het niet aan het zadel kon liggen. Waarop Ninon heeft gezegd dat ze het er mee eens was dat het aan het kaartje lag. Toen ik met br dekje niet meer gebruikte gingen de wondjes ook dicht. Terwijl mijn zadel nog hetzelfde was. K zal eens kijken of ik nog ergens fotos of het kaartje heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:47

Maar als je dekje drukt dan rij je er toch niet mee door? Op mijn paard liggen Eurostars niet dat had ik na 1x rijden wel al gezien dus die liggen aan de kant...

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:23

Ik heb meerdere dekjes van BR en zijn allemaal wel goed, alleen de grijs met lime kleurige rand is inderdaad in korte tijd verkleurd, van lime naar gelig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:52

Yvank_ schreef:
Maar als je dekje drukt dan rij je er toch niet mee door? Op mijn paard liggen Eurostars niet dat had ik na 1x rijden wel al gezien dus die liggen aan de kant...

Hier dezelfde mening.. Eurostar ligt hier ook niet trouwens.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:40

Ook mijn lime is meer geel-achtig vaal dan lime en de rand is niet meer grijs maar een groen achtige kleur. Maar die combi misstaat eigenlijk helemaal niet dus blijf hem lekker gebruiken daarbij zolang die heel blijft en doet waar hij voor gemaakt is vind ik het best.
Maar die van mij is wel gigantisch veel gewassen ondertussen dus ach. Aan de andere kant het zgn pillen van die BR event dekjes herken ik dan weer helemaal niet, hij is nog steeds zo glad als toen ik hem kocht.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 03:18

Als ik er niet een setje van had gekocht, had het mij ook niet zo uitgemaakt dat het verkleurd, maar het oornetje en de peesjes zijn wel goed van kleur gebleven...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 04:38

Ik heb een rode en blauwe al járen.
Beide zijn inmiddels verkleurd en behoorlijk versleten, maar dat vind ik niet echt boeiend.
Ze doen hun werk nog steeds prima!!
De blauwe is vooral erg verbkeekt, maar volgens komt dat vooral doordat ik ze in de zomer in de volle zon laat drogen.
Daarbij was is ze intensief (lees 2-3x per week)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:06

Heleennn schreef:
Zweet je paard er ook veel op?

Valt mee, ze zweet meer onder de pads van Eurostar.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:09

Gooiske schreef:
Als ik er niet een setje van had gekocht, had het mij ook niet zo uitgemaakt dat het verkleurd, maar het oornetje en de peesjes zijn wel goed van kleur gebleven...

Ja precies, mijn peesjes zijn echt nog Lime groen en passen nu dus niet meer bij het dekje :(

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:12

Ik zweer ook bij de BR event dekjes, ik heb ze in allerlei kleuren, geen die verkleurd is wat dan ook en alle dekjes gaan zeker al een jaar of 5 mee.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:46

Ik heb er ook zo'n 5 en ze zien er allemaal nog als nieuw uit. Behalve dan de old pink die al vele jaren oud is en al heel vaak gewassen...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:26

Ik heb er ook een paar en die blijven allemaal netjes.. Mijn Tan is nu wat vervaagd maar die heb ik ook al een jaar of 5. Morning Light en Princess Blue zien er nog prima uit, ook na veel gebruik en veel wassen!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:27

Nee ben er niet blij mee, veel (van mijn )zadels liggen net op dat koord achter dan creëer je een mooi drukpunt.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:59

Is je zadel dan niet te lang?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:40

of het dekje te kort ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:43

Ik heb een 17 inch thorowgood, kort koudbloedmodel. Dekje paste als ik hem niet te hoog in de kamer trok net aan!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:10

Even om te laten zien hoe mijn dekje eruit ziet na 20 keer gebruiken... Overdrijf ik als ik me luidop afvraag of dit zijn geld (32 euro voor enkel het dekje) waard was? En of dit nou normaal is?? En niet enkel de verkleuring vh dekje zit me dwars, maar nou heb ik dus ook voor 40 euro aan beenbescherming liggen die niet meer te combineren zijn met dit dekje.

Afbeelding