Iemand ervaring met Norton zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Norton kopen?

NEEEEE ABSOLUUT NIET DOEN!
8 (15%)
Jahoor, prima zadels.
25 (49%)
Info vragen aan zadelmaker!?
18 (35%)

Totaal aantal stemmen: 51

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:10

AmyBaltus schreef:
oke bedankt, het leer maakt me in principe niet zo veel uit of het erg stug is in de zitting. k heb een gevoelige uhm.. tja 'kont' :D dus er ligt zo ie zo een lekker dik bontje op.
ik ga deze week dat norton zadeltje kopen, en als het toch niet zo geweldig is, gaat ie meteen weer terug! :) bedankt voor de tips & tops allemaal.

Ik had het ook niet over jou. Die kussens lijken me weinig te dempen of fijn te zitten. Heel stug. ben wel fan van norton maar dit model lijkt niet zo

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:12

Ik heb ook een bruin norton springzadel. Erg fijn en leuk ding! Gebrui hem niet zo veel want ik rijd dressuur, maar ik ben er erg blij mee!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:14

Ik heb zelf een bruin norton springzadel van kunstof materiaal. Ligt prima op mn paard.

Gebruik hem zelf 1 a 2 keer per week en hii is nu ruim 8 maanden oud tot nu toe geen slijtage plekken. Vind hem zelf ook fijn zitten. Ben er erg blij mee

AmyKabal

Re: Iemand ervaring met Norton zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:05

Vandaag ben ik dus naar een zadelmaker bij mij in de buurt geweest, en heb ik gevraagd wat hij vond van Norton. Hij zegt: Norton = karton :+ zij hij meteen. Nu heb ik van hem een merkloos zadel gekocht en deze laat ik op maat maken voor mij pony. Helemaal blij! Bedankt voor jullie tips allemaal :) +:)+

Lianne86

Re: Iemand ervaring met Norton zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:17

Nou als Norton karton was, had ik er geen 2 jaar op kunnen rijden (buiten in de regen en alles :'))

Zadel zag en nog zo goed als nieuw uit, geen slijtageplekken of wat dan ook. En het stomme is dat ie vannacht gestolen is :( Baal er echt van, vond het een super fijn zadel, goede pasvorm, lag super op mijn pony. (Er zijn ook een paar zadels gewoon meteen aan de kant gegooid/hebben ze laten liggen... dus kennelijk kwam ie niet als karton over :'))

Maarja... Ik heb dan weer minder vertrouwen in "zadelmakers"... Vooral als ze met merkloze zadels aankomen zetten :') dan zou ik mijn troep ook promoten en andere zadels afkraken... (Jaja aanname, maar ik ben chago en dan mag dat even!)