Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maar ik twijfel of het voor dit paard de oplossing is, gezien er geen resultaat was bij de ongebroken trens. Ptje007 schreef:Hackamore (bitloze) kan je proberen, ik denk dat dit het probleem van op de sidepull te hangen mss kan oplossen. Je moet er wel mee kunnen rijden, anders kan je je paard pijn doen en ongevoelig maken! Je kan ook een 'babyhackamore', Marylotbloem of bosal proberen. Deze werken iets fijner (en scherper) in dan de sidepull (zo zal ze wss minder gaan hangen) maar zijn niet zo straf en scherp als de klassieke hackamore. Ik zie sowieso bitloos als een oplossing voor je paardje, aangezien ze al een tijdje geen bit accepteert. Sowieso moet je goed op je zit rijden en het hoofdstel niet als 'rem' gebruiken... Maar dat moet met een bit ook denk ik zo![]()
Hier een link over de optomingen die ik heb vermeld![]()
http://vrijheidsdressuur.nl/kies-een-geschikte-optoming/
RianneH schreef:Level 1 watertrens is 60-65 euro nieuwMaar ik twijfel of het voor dit paard de oplossing is, gezien er geen resultaat was bij de ongebroken trens.
Gypsy schreef:Maar je blijft maar volhouden dat je geen rijtechnisch probleem hebt. En dan zeg je dat je paard gaat hangen op de sidepull. Dat is een rijtechnisch probleem!
Waarom dan niet zeggen oké, die sidepull lost iig iets op. Laat ik daar dan op voortborduren en gaan lessen. Voor buitenritten kun je dan iig even een hackemore pakken, maar gewoon consequent zijn, even niet galoperen en de rust er in terug krijgen lost ook een hoop op.
Bitten en andere optomingen zijn nu eenmaal geen wondermiddelen die opeens alle problemen oplossen.
Ik heb ook wel eens een bit gekocht, was bang geworden nadat mijn merrie er zonder bit 1 keer vandoor was gegaan. Daarna is ze er met bit nog veel en veel vaker vandoor gegaan... Tot ik ben begonnen weer gewoon rustig te stappen, en van daar uit consequent opbouwen maar altijd de rust bewaren.
Ik rijd nu ook met neckrope buiten.
Op dit topic mag een slotje!