Dressuurzadel trekpaard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:01

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:02

Duhelo schreef:
Je verkoopt geen van die twee antheman? :D

Ik heb t wel overwogen, maar ik hou hem voor de trektochten ;)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:03

Wintec wide xxl loopt tot boommaat 40

Jaan81

Re: Dressuurzadel trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:10

En tot hoe ver gaat Tekna?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:10

Ons trekpaard had een Tietse's choise boommaat XL. Er was zelfs nog XXL!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 22:08

Effe kort reageren.
Ik weet dat prijs niet het belangrijkste is. Maar uit ervaring weet ik dat ik op wibtec,thorowgood etc niet fijn zit.

Boomloos is mijn paard te breed voor. Mijn heupen kunnen het niet aan ( jaren barefoot gereden)
Bates zoek ik ook eens op.
Paard is 5.is deze zomer wekelijks 3-4 keer gereden. Meer zal mij nit lukken, dus ze zal nu wel ong in conditie staan. Zadelmaker zei dat ze nu vooral spieren omhoog zal opbouwen, maarniet perse id breedte.paard is al tafelmodel.breder kan amper ...

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:14

Ik heb een Massimo dressuur type I boommaat 36.
Altijd heel tevreden over geweest. Door dat mijn paard niet meer van de jongste is, is zijn bouw fel verandert waardoor het niet zadel helaas niet meer optimaal past.. Zakt over zijn schoft heen. Bij mijn ander paard (sportief type trekpaard) past hij helaas ook niet. Te breed.. Moest je interesse hebben kan je me altijd een bericht sturen voor meer info en foto's. Groetjes

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:48

Ik lees even mee, ik hoorde nl vandaag dat Zaldi ook goed kan op korte brede paarden. Ze gaan echter tot boommaat 36 maar schijnen groter uit te vallen dan massimo. Misschien de moeite waard om eens te informeren? 2ehands zijn ze niet zo duur en nieuw zijn ze in verschillende prijsklassen. De boom wordt geloof ik door warmte op maat gemaakt?!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:51

izzy1985 schreef:
Ik lees even mee, ik hoorde nl vandaag dat Zaldi ook goed kan op korte brede paarden. Ze gaan echter tot boommaat 36 maar schijnen groter uit te vallen dan massimo. Misschien de moeite waard om eens te informeren? 2ehands zijn ze niet zo duur en nieuw zijn ze in verschillende prijsklassen. De boom wordt geloof ik door warmte op maat gemaakt?!

Zaldi is veel te smal voor koudbloeden.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:55

Heb er zelf geen ervaring mee ;)

Tinkertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:18

ik had het zelfde probleem veel zadels waren te smal voor mijn behoorlijk brede tinker.
nu heb ik sinds vandaag een nieuwe massimo dressuur 2 maat 40. moet er erg aan wennen want mijn oude zadel zette mij ook in een stoelzit en nu zit ik eindelijk netjes! ik zal komende week vast wel de nodige spierpijn hebben het was even een uitgave maar ik denk dat het meer dan waard is! zadel past in ieder geval super en dat was voor mij het voornaamste. kent en masters lijkt leuk voor brede paarden maar de grootste boom was ook maar net passend. mijn paard heeft ook nog iets een holle rug wat ook niet meewerkt. succes met het vinden van eeen passend zadel !

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:48

Thorowgood is toch gewoon hetzelfde als Kent & Masters, maar dan van kunstof ipv leer.. Kent & Masters zadels vind ik heel anders zitten dan Wintec. En Thorowgood moet dan dus ook anders zitten lijkt mij. Lijkt mij dan toch het proberen waard. Dan moeten de reacties van de vorige pagina wel kloppen dat dit qua boommaat haalbaar is want dat weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:53

Duhelo schreef:
Effe kort reageren.
Ik weet dat prijs niet het belangrijkste is. Maar uit ervaring weet ik dat ik op wibtec,thorowgood etc niet fijn zit.

Boomloos is mijn paard te breed voor. Mijn heupen kunnen het niet aan ( jaren barefoot gereden)
Bates zoek ik ook eens op.
Paard is 5.is deze zomer wekelijks 3-4 keer gereden. Meer zal mij nit lukken, dus ze zal nu wel ong in conditie staan. Zadelmaker zei dat ze nu vooral spieren omhoog zal opbouwen, maarniet perse id breedte.paard is al tafelmodel.breder kan amper ...

En een smaller zittend boomloos merk? Zoals Startrek, Freeform, Trekker, misschien de nieuwe modellen van Ghost, Hidalgo?
Boomloos is een stuk meer dan alleen barefoot :)

Ik kom op een barefoot ook in de problemen, maar met m'n Hidalgo rijd ik heerlijk :)

Sjorsie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:05

Ik heb een kadett veelzijdigheids zadel op mijn brede knollie liggen en kan daar super mee rijden, heeft ook een wijde boom en enigzins pasvorm maar niet teveel.
Met een dressuurzadel kan ik niks, ik kan hem niet uitzitten en zijn massale grote bewegingen niet volgen en ik krijg last van mijn liezen en heupen op een dressuurzadel.
Het kadett zadel is niet erg duur maar zit en ligt fantastisch!!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 19:40

Blijheid: de andere modellen heb ik ook al overwogen, echter heb ik nu al zoveel zadels op de gok gekocht dat ik het niet echt meer aandurf :+
Testen is ook wel leuk, maar tegen dat het test en verzendgeld betaald is zit ik ook aan 100 euro, als ik er zo enkele moet testen is dat een duur grapje. In west vlaanderen komen we nog altijd tien jaar achter, dus testen van iemand die er een heeft is ook niet evident ...
Mijj specialized saddle is een boomzadel en is ook te breed voor mij blijkbaar.

Sjorsie: vzh heb ik ook getest, maar daar vlieg ik ook direct in stoelzit.ik heb echt een stevige wrong nodig.
Zonder zadel zit ik op dit paard gewoon in scholmelstoelzit ... Inclusief de bewegingen ...

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:52

Het is (nog) niet 2e hands te krijgen. Maar misschien heb je er toch iets aan. Ik heb voor mijn belachelijk brede en ronde fjord een DT butterfly gekocht. Ik kan er normaal op zitten en het is toch breed genoeg.

Het is in ieder geval een lastig probleem!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:03

@Duhelo, mijn JC dressuur ligt bij jouw zadelpasser om te verkopen (vind het zelf doodzonde, altijd fijn zadel geweest, maar is gewoonweg te lang), heb mijn WOW laten aanpassen aan Belles rug. Zal wss geen boommaat 40 zijn, maar is toch ook behoorlijk breed (Prince liep er ook niet slecht onder, en die zou boommaat 42 hebben). En het versmalt de zit wel behoorlijk, dus ideaal met brede paarden. Je mag die van mij gerust es ophalen om een paar weken te testen. Ligt trouwens een heel pak beneden je budget.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 15:40

Hoi :D
De vorige keer zei ze toch dat het pastte op belle?
Toch gegaan voor de wow dus... ik mail haar even :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:28

Ja, ze heeft al 2x gezegd dat het paste (had het in januari ook al laten passen in de periode dat ik les had van J.), ook qua lengte (waar jij en ik dus niet mee akkoord waren), en nu zei ze dat het toch paar cm te lang was.

Mss is mijn paard gekrompen... maar ik moet vooral meer mijn gevoel volgen. Heb het zadel zeker 4 à 5x laten checken in de 4 jaar dat ik het heb, en iedereen vond het goed tot perfect passend. De meeste zadelpassers willen je nieuwe zadels aanpraten, en hier heb ik het omgekeerde probleem.

Ze was telkens gevoelig in het lendengebied. Heb nu 2x kort met de WOW gereden sinds de aanpassing, en tot nu toe geen gevoeligheid, dus duimen dat het zo blijft! Idealiter zou ik er andere kussens moeten onder hebben, meer afgerond, maar... die kosten 650 à 700 euro, dus ik wacht nog even af.

Is het geen optie om de Specialized te houden voor Mina (da's de oudste toch?) en een ander (bijv. de JC als ie past) voor Nitsa? Want ze schelen toch een paar boommaten in breedte dacht ik?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 20:45

Ze schelen idd een stuk,maar ik moet mina nog laten opmeten.
Enerzijds is de specialized idd ok voor mina, maar het is voor mij nog altijd een stuk te breed. Moest ik een zadel vinden voor nitsa in een aantrekkelijke prijsklasse dan is het idd wel een optie...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:54

Mss is je paard gewoon te breed? :)

PS Je kittens zijn o zo schattig!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 21:58

Ze zeiden dat al, in het vervolg een zadel kopen en paard zoeken dat er onder past :D
De kittens zijn idd ubercute! Het zijn zon dropjes. Er is al eentje besproken, eentje houden we zelf en nog eentje beschikbaar... als die laatste ook verkocht wordt gaan we nog eens dekken met een bluepoint. Ofwel houden we nu 2 kittens en laten de boel steriliseren. ..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:12

Ja, had ook al gedacht om mijn JC te houden en daarna een paard te kopen dat eronder past, maar 'k heb al paarden genoeg. En mocht jij die JC kopen, dan kan ik die binnen x aantal jaar nog terugkopen mss :)(want vind het echt doodzonde, heb dat zadel 4 jaar, vond het altijd zalig zadel, is weinig gebruikt, en 'k verlies er de helft op).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 07:43

Ze gaat hem vandaag opmeten. Dus ben benieuwd of hij zou passen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:07

Ben ook benieuwd, laat het me weten, dan weet ik zelf ook es welke boommaat erin zit