SmartBH schreef:Alvast bedankt Anneke om zo de tijd te nemen en uitgebreid uitleg te geven
Ja Anneke thanks voor de uitgebreide uitleg
Mondstuk was idd wat ik verwachte. Maar ik heb niet op zitten letten, je hebt er dus o-ringen aanzitten, die een extra brede aanzet naar het mondstuk hebben. (is ervoor dat de mondhoeken niet tussen de ringen kunnen komen. De dikte zou je moeten opmeten, maar ik ga er niet vanuit dat die van Kramer veel dikker is kwa mondstuk (die van Kramer is 9,6 mm dik). Enigste verschil is de ring die eraan zit. Die van Kramer is dus een Eggbutt richting D-ring. Die ligt dus nog wat stiller in de mond dan wat je er nu aan hebt hangen.
SmartBH schreef:Ik denk dat er vooral met dit bit dan druk op de lagen wordt gelegd?
Nope, een dubbel gebroken neigt naar gelijke druk over lagen en tong. Een anatomische (Myler) geeft eerder druk op alleen maar de lagen.
Als ik jou was zou ik die van Kramer gaan proberen. Het mondstuk is vrijwel gelijk (helemaal gelijk wordt lastig vinden hier in Europa, in de USA zijn ze wrs wel te vinden) en de ring is dus nog iets stabieler dan wat je nu hebt. Het enigste echte verschil is dat de ogen van de 2 buitenste stukken van het mondstuk ingeschroeft lijken. Daarin is dan imo zelfs die van Kramer prettiger in de mond, omdat dat gladder is. (minder scherpe randjes in de mond).