Wat als...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:24

Ik rij geen dressuuur, dus ik heb geen probleem met "fancy schabrakjes" waarvan mij de print niet aanstaat waar ik vervolgens een vermogen voor uit moet geven, ondanks dat de print mij niet aanstaat.
Sterker nog, ik plaats dan ook geen topic over, als er alternatieven zouden zijn :D

Dus, go for it, of doe het niet, maar ga vervolgens geen topic openen met je beklag dat er niets anders te krijgen is.

Als er genoeg mensen de kont tegen de krib gooien, niet collectief meehollen met een paar mensen die de laatste mode denken te moeten dicteren, is het acuut over met allerlei prints die jij niet leuk vindt en waar je het dubbele moet neertellen dan als je voor een tweedehandje gaat, die iemand een paar jaar geleden heeft aangeschaft en nu kwijt wil om iig een financiele basis te hebben om mee te kunnen doen met de door anderen gedicteerde mode.

Aan iedereeen de keuze om mee te gaan, of te roepen dat je dat niet doet...
Sterker nog, niet alleen roepen, maar dat ook echt doen!
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-09-14 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:24

Ik rijd altijd met de zadeldekjes van QHP geloof ik. Via een site besteld. Veel kleuren en geen poespas. Mooie kwaliteit en heerlijke dikke voering.

upendo

Re: Wat als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:46

Ik heb nog wel een saai zwart dekje die je gratis mag hebben en eventueel ook een groen geblokte. (En een babyblauwe pad, als dat niet te fel is?) Niet de nieuwste meer en moeten even de was in, maar hey, gratis en simpel! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:52

ik zweer gewoon bij de simpele ouderwetse stubben dekjes als ik een normaal dekje nodig heb ...
slijtvast, absorberen goed en voeren vocht voldoende af , snel droog na een wasbeurt en geen bling of sierrandjes onzin :+
helaas wel prijzig

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 05:43

Ik dacht dat ik bij een uitstervend ras hoorde :')
Toen ik mijn paard net had waren alle dekjes gewoon 20 euro. Die vind je niet meer :n

En idd een normaal halster zit er ook niet meer tussen.
Ik hoop dat de rage heel snel voorbij gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 06:18

Ik ken het en hou zelf ook niet van al dat gedoe met logo's en al dat bling. Zij is een paard geen raceauto. :+

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 06:32

Ik vind te veel bling ook niet kunnen, maar als ik op wedstrijd ga heb ik wel een plastron met bling en een paar glimmertjes op mn dekje, ik vind dat wel leuk staan voor als ik op wedstrijd ga.

Maar er was ook een hoofdstel bij EJ met tijgerprint volgensmij, dat vind ik dan te ver gaan. Maar alsnog heeft je paard daar geen last van, die ziet dat namelijk niet.
En er zijn nog genoeg simpele dekjes etc, ook bij EJ, laats nog een simpele zwarte gekocht van BR!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:57

Daarom heb altijd dekjes van BR, niet teveel poespas.
Maar ik snap Epplejeck wel, die spelen in op die doelgroep

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:40

Kramer heeft betaalbare en eenvoudige dekjes.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:41

Snap helemaal wat je bedoeld. Vind het zo afschuwelijk al die ordinaire zooi.
Ken wel een hoop van die types die dat wel leuk vinden, en blijkbaar zijn er daar heel veel van :') No offence.
Ik snap de 'fancy' dingen voor dressuurmeisjes wel, maar een hoop daar is ronduit ordinair.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:45

Sababber schreef:
Naar mijn idee slaan we volledig door.. ik vind het echt ordinair worden tegenwoordig. Het lijkt wel niet kitch genoeg te kunnen %)

Vind ik ook hoor, ik vind ze spuuglelijk.

Alles is penny en erg kitch tegenwoordig en die laat ik dan ook lekker links.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:54

Als je dan ook op Fb kijkt en ziet dat er voor de Eskadron Bicolors 2e hands nog over de 100 euries gedokt wordt :D dan denk ik dat ik een ouderwets tuttebelletje ben .Ik houdt wel van Scapa en zo maar dan kijk ik bij www.paardendekje.nl en daar hebben ze niet de laatste collecties van bv Scapa .Hv polo ect voor een leuke prijs met goede service .Boeit mij niet dat het niet up to date is en ik denk dat het mijn paard ook niet veel uitmaakt *\o/* ......

Maar de bling dingen die laat ik ver want als je ze uitwast dan zijn meestal toch al vlug de steentjes eraf verneem ik van mijn mede stal genootjes

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:57

Ik word er ook niet warm of koud van al die blingbling rommel. Een dekje moet voor mij vooral functioneel zijn, dus een goede pasvorm hebben. Natuurlijk wil ik ook een mooie kleur, maar mijn smaak is een stuk minder uitdagend. En allerlei tierelantijntjes hoef ik sowieso niet op mijn hengsten.

Tot nu toe kan ik altijd wel leuk slagen hoor. Vooral in de wintercollectie vind ik wel kleuren die bij ons passen.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:19

Ik koop mn spullen tegenwoordig bij de welkoop.
Keuze is niet reuze, maar als je het vergelijkt met de keuze die je in grote paardenwinkels hebt, als je geen blingbling/lak/troep wilt, is het aanbod bij de welkoop groter

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:23

Sababber schreef:
Naar mijn idee slaan we volledig door.. ik vind het echt ordinair worden tegenwoordig. Het lijkt wel niet kitch genoeg te kunnen %)

Dat vind ik voor zowel onze kleding als paardenaccesoires gelden!!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:35

Ik vind dekjes met steentjes wel mooi, maar ze zijn zo verschrikkelijk duur en het leeft toch niet lang bij ons. Hier dus ook simpele dekjes, BR Event, Scapa (was gratis :D ), simpele blauwe, simpele rode. Het hangt toch voor stal en als je erop zit zie je toch geen steentjes :=

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:44

Ik vind het echt meevallen, je kan heel veel dekjes simpel met een effen kleur kopen (en dit weet ik wat ik vind ze veel te simpel van mij mogen ze 1 strass steen zijn gheghe _/-\o_ ) en ook voor niet te veel geld,

riskatc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:48

Kijk eens op mijn fb pagina Paardenhoek :) veel basics voor basic prijzen, ook dekjes en halsters. Probeer juist van alles wat op voorraad te hebben voor redelijke prijzen.
Ben zelf ook niet van de bling en frutsels, maar juist van functionaliteit en kwaliteit. Heb een paard wat ook erg gevoelig is qua huid en dat gecombineerd met sloopgedrag, nee wij houden het bij simpel doch degelijk!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:58

De neusriemen, sperriemen, zadels, singels, fronttiemen.... Allemaal diamantjes, vind ik persoonlijk eigenlijk wel erg jammer ja...

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:40

Ik hou er wel van, maaar alle Dekjes zijn tegenwoordig boven de 40 euro. Vroeger kocht ik een dekje van 25 a 30, en dat was duur zat. Dat vind ik wel erg jammer. En de peesbeschermers en halsters mogen van mij wel normaal zijn. Leuk zo'n lak peesje voor mee op wedstrijd, maar mee te trainen is niet echt handig.

Ik vind gewoon ook dat er nog 'simpel' materiaal te kopen moet zijn. Ik vind vooral die panterprint collectie van HKM zo afschuwelijk.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:36

ik vind een beetje lak en bling bling wel oke, maar dekjes enzo t liefst gewoon zonder te veel bling,lak en andere soort printjes (al zag ik laatst wel een dekje op ebay met een cupcake print die ik gaaf vond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:59

Ik ben er juist helemaal weg van := Mijn paard loopt dan ook in panterprint en roze met strass rond hoor :D Ik ben zelf ook erg over-the-top, kan ik niks aan doen :P
Maar idd, simpele halsters zijn hier geen probleem, en vooral de pads van Anky, GHP enzo zijn erg mooi, simpel en goede kwaliteit. Ik vind t dus prima te vinden ;)
Waar ik me dan weer aan erger is dat heel veel rekjes zo'n groot logo aan de zeikend hebben...

EDIT: Al staat kwaliteit ook voorop hoor :P Vooral peeskappen zijn bij mij gewoon simpel in een leuk kleurtje, maar zonder poespas en liever de wat duurdere dat ik weet dat ze van goede kwaliteit zijn dan met mooie steentjes ;)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:04

Wij hebben de divoza eigen merk dekjes, voldoen prima, en ik koop ze als ze in de aanbieding zijn. Simpel en degelijk. :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:06

Het is inderdaad zo, de merken komen met steeds gekkere dingen aanzetten.. Wij vragen ook wel eens wat we dan moeten met de klanten die van sober houden, of nog moeilijker, met de mannelijke klanten...
Ik vermoed dat we nu echt aan het pieken zijn in opvallendheid en geloof dat we binnenkort weer back ot basic gaan, het moet een keer ophouden.. Tot die tijd zorgen we ervoor dat we altijd voldoende neutrale BR dekjes hebben, zwarte beenbescherming zonder lak en hoofdstellen zonder friemels.. Maar geloof me, bij zowat alle merken wordt het stilaan zoeken naar neutrale items..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:11

Ik vind het ook vreselijk.

Zocht een heel eenvoudig zwart hoofdstel.
Ze hadden er 1 hangen van 40 euro. Blijkbaar niet bling genoeg en heb hem met korting meegenomen voor 17 euro.
Ben er erg blij mee.

Ik hou echt niet van blingbling.
Sommige houden ervan ik vind het vreselijk.

Ja als je een jonge meid bent maar niet als je al ergens in de 40 bent.