Schuurplekken van anatomische singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 14:45

Het leek even goed te gaan. Ik had een bontje eronder (met elastiek aan bovenzijde). Ook anatomisch gevormd, maar wel iets breder dan de singel zelf.
Echter nu krijgt ze toch weer kale plekjes achter de ellebogen.
Ik rijd haar 2x per week. Het zijn nu alleen nog kale plekjes, maar wil voorkomen dat het erger wordt uiteraard.

Wat ik nu kan bedenken nog is een hoes van bont die geheel om de singel heen gaat. Maar misschien wordt dit ook weer vrij dik...

Denk ook wel aan een mattes bontsingel, maar ja die zijn nogal duur om even uit te proberen. Net als een Wow H singel....

Icrack

Re: Schuurplekken van anatomische singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:57

Ik ben halverwege dit jaar overgestapt op een Mattes asymetrische bontsingel waarvan de bonthoes vervangen kan worden. Het was even slikken bij het afrekenen, maar wat ben ik achteraf gezien blij met mijn Mattes! Niks geen last meer van kale en of open plekken bij de singel. De singel leek mij in de eerste instantie te dik, maar in gebruik valt dit heel erg mee. Persoonlijk vind ik de Mattes een aanrader, al heb ik er zelf eerst ook een nachtje over geslapen om overstag te gaan.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 15:44

Bedankt voor je reactie. Ik denk er over om ook een mattes singel te kopen. Het leek mij idd wel dik, maar dat valt dus mee en heeft je paard geen last van...

Ik ben nu aan het denken welk model het beste zal zijn... Je anatomische, asymmetrische, of de anatomische banaanmodel... Via een Duitse Site vond ik ze wel goedkoper dat hier in Nederland. 110 euro + toeslag bij langere singel

Ik heb nu wel een zalfje Aloe Propolis. Dit schijnt de huid snel te herstellen en maakt de huid wat dikker/weerbaarder. Smeer het nu drie dagen en moet zeggen dat het plekje wel al beter lijkt te herstellen. Nog even afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen ook.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:30

Ik heb zelf voor de asymetrische gekozen. Dit omdat mijn merrie ruim is in haar bewegingen en met deze uitvoering ook daadwerkelijk de ruimte heeft. Ik heb me ook wat laten leiden door de omschrijvingen in de verschillen van de drie uitvoeringen.