Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

pmarena schreef:Je hoeft echt geen vermogen uit te geven aan een fatsoenlijk zadel, maar als je op een paard wilt rijden heb je wel de verantwoordelijkheid om je best te doen om het voor zo'n dier zo comfortabel mogelijk te maken.
Niemand dwingt je om er op te rijden, heb je geen goed zadel dan ben je niet verplicht om met een prutzadel te gaan rijden
Je hebt zelf de keuze om dan maar niet te rijden / eerst te zoeken naar iets fatsoenlijks zodat een paard je comfortabel op zijn rug kan dragen
MaricoGraphy schreef:Mizora schreef:Een paard kan al rugklachten hebben van enkele keren rijden met een niet-passend zadel. Begin eens met duidelijke (stand) foto's. Dan valt er echt een oordeel te geven. Als fotograaf moet dat te doen zijn.
Thnx voor de leuke opmerking wat met mijn fotografie te maken heeft![]()
Ik ga zondag fotos maken en ook fotos laten maken met mij erop.
Ik was aan het googlen en kwam een zadel tegen dat op het zadel lijkt dat ik nu gebruik.
http://www.agradi.nl/kerbl-eurohorse-za ... linger.htm
[ Afbeelding ]
Contacteeer hem gewoon en zeg je budget en wat je zoekt van zadel. 't Is niet omdat er op zijn site enkel zadels staan in die prijsklasse, dat hij daarom énkel die zadels verkoopt.

Olympia96 schreef:Over de zadels is al genoeg slims gezegd (doe er iets mee!), maar los daarvan: hoe gebruik jij dat hoofdstel nou?
MaricoGraphy schreef:Wat de fjord betreft, die wordt eigg niet meer met zadel bereden. Hij wordt zo elke zondag even gestapt met enkel een zadeldoek op de rug en longeersingel om zadeldoek niet te doen verschuiven.
De eigenaar zit er dan op en omwille van een knie operatie kan zij niet meer draven want anders krijgt ze last van haar heup en knie.
Voor de fjord is dat beetje stappen ook alleen maar om hem in beweging te houden, want rust roest zeggen ze he. De fjord is ook tegen de 30 miss zelfs ouder, we weten de exacte leeftijd niet.
Citaat:Wel veel sterker dan de haflinger, de fjord trekt je zo mee als je hem longeert in een grote wei.
Citaat:Wat betreft de haflinger. Bokken doet die als ik vraag om in galop te gaan of als ik een tikje geef met de zweep als hij niet vooruit wil. Dat was bij bovenstaande fotos ook het geval.
MaricoGraphy schreef:Ik heb een goede zadelpasser gevonden. Vraagt 75 euro voor te komen kijken. Het gaat om bjorn vileyn. Alleen heeft die op zijn site dure 2dehands zadels van 1.000 euro. Maar hij kan wel zeggen welke maten ik moet zoeken toch?
In tussentijd ga ik met het paard aan de hand wandelen op straat. Hier is hij nl nog wat kijkerig en durft gaan protesteren als hij denkt dat er iets eng achter een haag zit, of als er een auto afgereden komt.