Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lindar1985 schreef:@ _nelleke_ ik ben vooral op zoek naar een goed zadel, maar natuurlijk zou dat top zijn als dat niet voor al te veel geld kan. Ik heb 2 jaar geleden een nieuw barnsby zadel aangeschaft, wat nu al weer niet goed ligt ( dacht toen, nu investeer ik in een echt goed zadel) dus wil eigenlijk niet weer hetzelfde hebben.. Dus mijn voorkeur licht dus bij een wat goedkoper zadel of een goede tweede hands
Boomloos heb ik dus al twee weken geprobeerd ( barefoot met vps) daar liep hij heel erg mee tegen de hand het eerste kwartier. Terwijl hij dat nooit doet. Ook voor endurance ( wat ik doe) is een boomloos niet ideaal, voor lange stukken die ik rij en moet lichtrijden enzo
Ik heb meerdere zadelmakers er bij gehad, ook gecertificeerde.
@ hannatjuh wat zijn de voordelen van semi boomloos? En wat zijn daarvan goede merken ( naast diegene die al eerder in het topic is genoemd, dan ga ik eens google'n)
lindar1985 schreef:Hai, alvast thnx voor jullie goede tips en het meedenken
Hier een foto van mijn paard, van de zijkant
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UNLKXUTV.jpg
En van zn rug:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-G4XJHX4Z.jpg
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, als je andere foto's nodig hebt, laat maar weten.
@dany 94, jouw verhaal lijkt me erg vergelijkbaar. Zal je zadel eens google'n om te kijken of t wat is om te passen
Oh en wat betreft zijn bouw:
Hij is groot, maar ook slank, en heeft naast zijn schoft een beetje kuiltjes zitten waar dus het zadel invalt..dat is een beetje het probleem.
Nooit gedacht dat dat zou kunnen. Ook altijd wiebelbenen gehad, en dat is nu zo goed als over! En, gezien je niet hoeft te betalen voor een consult, iets wat je altijd kan proberen zonder weer geld kwijt te zijn alleen om zadels te proberen. Bovendien hebben ze een super service (kreeg op aanraden een 18 inch, maar kon daar mijn balans niet in vinden, ze hebben zonder problemen 17,5 inch opnieuw laten maken). Heb erg getwijfeld ivm de prijs, MAAR zo'n fijn zittend zadel zonder constante problemen.. is het echt meer dan waard, ik ben 100% tevreden. lindar1985 schreef:@ pleiada, ik gebruik nu een gewone leren singel van Stuben, hij heeft iets inkepingen bij de oksels.
@ nescafe, weet jij ook wie het verkooppunt in Nederland is? En goede tip van de kussens.
@ hannatjuh hoe is het zadelpassen gegaan, vond je het wat?
@nombrado en thorrie thanx voor het mee denken
@ DenNa (en bigone)ik heb ook altijd wiebelbenen! Heelll herkenbaar, ik ga me eens wat meer verdiepen in de custom zadels

_Nelleke_ schreef:Ik denk dat dit niet het gepaste topic is om een discussie te houden over gewicht en boomloze zadels. Als je hierover wil discussiëren dan ben je welkom in het boomloze zadel topic:
[HAR] [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

xxxxxx2000 schreef:Jan van Rijs van Van Rijs vind ik de beste die er is
Pony is nog nooit aan de haal gegaan maar met dat kieffer zadel ging ze alle kanten op behalve de goeie
yentl2010 schreef:xxxxxx2000 schreef:Jan van Rijs van Van Rijs vind ik de beste die er is
Die kwam bij ons met een veel te krappe kieffer aan die klapperde van achteren
Lag goed volgens hemPony is nog nooit aan de haal gegaan maar met dat kieffer zadel ging ze alle kanten op behalve de goeie
Toen wisten we ook meteen dat ze kon bokken