Probleem bitloos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Re: Probleem bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:54

Ik zie dat je hier uit de buurt komt en ik heb al een tijdje les van Cynthia van der Wal bij Chiron Center :)

Zij kan erg goed helpen met paarden die een beetje scheef lopen of andere problemen met balans e.d.
Mocht je toch willen investeren in een goede les, kan ik haar aanraden! :j

Zij rijdt trouwens al haar paarden ook bitloos, dus heeft hier ook ervaring mee.

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 22:29

Caira schreef:
Ik ben absoluut bereid om te komen kijken.

Ik stuur je pb, klopt het dat jij in de polder staat?

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 22:48

Gypsy schreef:
iris1993 schreef:
Heb ik voor gekeken maar da kost bij ons in de omgeving minimaal €25 voor een half uur..

dan die knol verkopen. Paardrijden is nu eenmaal duur jij hebt een rijtechnisch probleem, dat je zelf niet kunt oplossen anders had je dit topic niet geplaatst.

Ik durf te wedden dat er in jouw omgeving wel betaalbare (western) instructie te vinden is. Plaats anders een oproep op bokt, vraag rond. Waarom wel honderden euro's besteden aan een paard waar je niet leuk op kunt rijden maar niet een paar tientjes extra om het rijden leuk te maken?

Ik zie dat je dezelfde leeftijd als mij hebt. Sommige mensen komt niet alles aanwaaien, ik woonde al heel jong op mijzelf. Werk 40 uur per week in een fabriek waar het zwaar werk is en maximaal 6 graden. Geloof me mijn meid komt niets te kort.

Waarom ik investeren in een westerninstructrice die mij 2 keer zoveel kost?

Het betreft een jong paard die nog veel moet leren, 2 maanden vakantie achter de rug heeft omdat ze uit haar zadel was, dus tja dat werd ook dokken dus geld is nou eenmaal beetje op hè! Mamma en pappa betalen het niet!

Daarnaast is mijn meisje gisteren binnenste buiten gekeerd. Om zeker te weten dat ze nergens vastzit en geen problemen in de mond heeft.

Ze word nog geen 2 weken gereden sinds haar vakantie, en merk gewoon dat ik weer bij nul moet beginnen. Ik vraag alleen om tips. En adviezen voor de juiste optoming, ik wil 1 optoming voor in de bak en buiten. Nee, dat is niet omdat ik het geld niet heb. Maar het lijkt mij te verwarrend voor mijn paard om continue te moeten wisselen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:15

Grappig dat je dat zegt, ik was op mijn 18e het huis al uit, om nu meer dan 40 uur te werken en daarnaast nog een deeltijd studie te volgen en 2 pony beesten te betalen. Ik weet alles van puzzelen met tijd en geld, geloof me. :+
(En nee dat betekent niet dat ik op de paarden bezuinig, zij worden standaard 2 keer per jaar nagekeken door een ostheo en/of da.)
Mijn lesgeefmens kost 17.50 per uur, vindje dat veel dan? Of wat zou je willen betalen?

Les is nu eenmaal onontbeerlijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:47

Dat is nogal een verschil met 50€/uur Gypsy (immer 25€/half uur).

Qua optoming wisselen, mijn ervaring is juist dat het paard dat duidelijker vind i.p.v. onduidelijker. Hij weet dan namelijk wat we gaan doen.

Hoofdstel met oogkleppen? Dan gaan we droog mennen.
Dually halster? Wandelen.
Gewoon halster? Dan mag ik mijn eigen ding doen. Rollen, grazen, etc.
Gewoon hoofdstel? Rijden (met bbp/zadel) of longeren (zonder bbp/zadel).
Dually halster met hoofdstel? Beginners die leren rijden
Kaptoom? academische dressuur vanaf de grond

Hij past zich al voor het rijden aan wat er gaat gebeuren. En het werkt voor mij ideaal. Hij gedraagt zich daar dan namelijk ook naar.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:10

Maar het probleem is rijtechnisch. Je kunt een paard nog leren dat aan zijn oor trekken een commando voor een galopswissel is. De optoming is niet onbelangrijk, kan het zeker allemaal fijner maken maar verricht ook weer geen wonderen.

Als het de enige was dan moest het maar, die 50 euro. Maar er zijn heus wel meer instructrices te vinden, kom op zeg. Soms moet je gewoon even verder kijken dan je neus lang is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:14

Er zijn genoeg instructeurs/instructrices die geen 50 euro kosten, Gypsy. Betaal ik niet eens als ik privéles heb. En wil ik ook niet eens betalen. Waarom blijf je daar zo op doorhameren? Net alsof alleen dure instructie goed is. Kan je dan vertellen dat je ook goede instructie voor minder hebt.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:19

Eh als je even leest dan zeg ik toch ook dat er heus wel meer instructrices te vinden zijn?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:33

Jij blijft steeds maar hameren op die 50 euro. Daar viel ik over, Gypsy.

Denk dat ts zelf ook weet dat ze goede begeleiding nodig heeft.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:36

Maar open dan geen topic over optomingen maar dat je instructie zoekt omgeving .... en vraag het daar aan... dat is toch niet zo moeilijk?

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:39

Touwhalster voor dressuurmatig rijden zou ik mooi in de kast laten liggen. Touwhalster geeft druk op de onderkaak terwijl juist de neus naar binnen moet komen. Bij een paard dat dit al moeilijk vindt geeft een touwhalster alleen maar problemen. Kaptoom of sidepull voor het echte 'werk'.

Voor buitenrijden: het enige wat jouw probleem echt op gaat lossen is werken aan de relatie met jouw paard. Waarom luistert ze niet naar JOU? Omdat je geen bit hebt om haar pijn mee te doen? Want zo werkt het wel. Jij raakt kennelijk je gezag kwijt als je geen stok achter de deur hebt staan. Vind eerst uit waarom ze niet wil luisteren, en ga daar dan aan werken.