Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
DromenLies schreef:Ik vind longeerhulp aan het halster vastmaken echt geen optie want dan schuurt/schuift het halster steeds over de neus door de inwerking. Kaptoom kan ik me wel wat bij voorstellen maar dat heb ik niet en ga ik ook niet aanschaffen.
Jierda schreef:DromenLies schreef:Ik vind longeerhulp aan het halster vastmaken echt geen optie want dan schuurt/schuift het halster steeds over de neus door de inwerking. Kaptoom kan ik me wel wat bij voorstellen maar dat heb ik niet en ga ik ook niet aanschaffen.
Want het is beter als het bit door de mond schuurt/schuift bedoel je?
Caira schreef:Het positioneren van de schouders, buigen van de ribben en het onder laten treden van de achterhand vergt gewoon wat oefening. En als je dat leert leer je ook het gevaar van hulpteugels. Ze doen namelijk niets voor de lengtebuiging en dus uiteindelijk niets voor het juist ondertreden van het achterbeen en het ruimte maken bij de ribben.
DromenLies schreef:Jierda schreef:
Want het is beter als het bit door de mond schuurt/schuift bedoel je?
Nou het hoofdstel zit een compleet anders bevestigd dan het halster want die heeft een neusriem en een sperriem. Het halster is veel beweegelijker en kan me voorstellen dat je paard zn neus dat niet leuk vindt. Ik heb het wel eens gedaan maar vond het geen succes daarom. Bovendien gaat het in dit topic niet over de inwerking van de longeerhulp in de mond. Dat is een andere discussie.