Oke, ik heb voor onze jonge hengst ook een weatherbeeta 0gr 185 liggen en die past nog goed. Verder nog wat anderen in 185. Maar ik ga er vanuit dat hij volgend jaar nieuwe dekens nodig heeft en hij staat niet dag en nacht buiten, dus wacht het even af bij hem.
Ik heb dit jaar van alle dekens alleen de binnenkant staan afspuiten, buitenkant niks aan gedaan. Dit wordt 2e jaar van de QHP, dus ben benieuwd. Ben er zelf tevreden over.
Iets heel anders, maar toch........Onze shet heeft al denk ik meer dan 10 jaar een BR van 350 gram. Die is echt geweldig. Binnenkant is ook heel mooi materiaal en deken leeft nog steeds. Vulling is nog goed vol. Maar is een wat ouder model. Toen ik voor de d-pony een nieuwe dikke deken zocht, heb ik daar nog voor gekeken.
Maar ik werk meestal met standaard 3 regendekens 0gr, 150/200 gr en 300/350 gr en dan liners. Doe dus ook wel een 200gr liner onder de 200gr en als het dan echt vreselijk weer wordt de 200gr onder de 300gr. Maar afgelopen winter is het maar weinig echt koud geweest.
Ik weet ook mensen die een hele dure 0gr kopen en alleen met liners werken. En je hebt nu die dekens die van -15 tot + 20gr kunnen zoiets....