ervaringen buitenzinnig opstaphulp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: ervaringen buitenzinnig opstaphulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:54

Dit is de Europese versie van een Amerikaanse uitvinding (naam kwijt). Uitvinder zat in Californië en is ergens eind jaren 90?/begin 2000 gestopt na veel bosbranden in het gebied. Daar werd toen aangegeven dat deze oplossing volgens hun DA geen enkel probleem was voor het paard. Ze hadden ook een variant voor aan de D-ring van een westernzadel zodat die niet schoof bij het opstappen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:54

Mijn paard heeft maanden lang met zo een band om moeten staan ivm een gebroken voorbeen.
Zonder druk snijd het in elk geval niet.
Afbeelding
Ontwerp gemaakt door shirley en kosten < 2 euro.

Ik zou het in elk geval niet gebruiken voor het op stappen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:57

Het snijden is dan ook niet wat mij stoort

Ik zou toch wel eens een drukmeting willen zien. Als je ziet hoeveel druk er op de schoft komt bij een traditioneel boomzadel tijdens het opstappen, dan wil ik niet weten hoeveel op die nylon band die alleen wat gebufferd wordt door zachte inlages die vooral voor onze kont zacht zijn...

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:01

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zou niet zo heel veel probleem in zien om het te gebruiken. Je hangt er toch geen half uur aan? Het is even opstappen en de druk is weg. Daarna haal je dat ding om het been van je paard af en knoopt het om je lichaam.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 13:40

Het is wel een korte belasting ja.. ik hoop nog steeds dat iemand die hem echt gebruikt zich meld! Vind het bedrag te hoog om hem gewoon even te bestellen en uit te proberen.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:23

Volgens mij heb ik in het boomloze zadel topic wel eens mensen voorbij zien komen die het ding gebruiken. Je zou daar eens kunnen vragen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:15

Ik denk dat de trekkracht die op het been komt te staan, nog verrassend mee zal vallen gezien de bocht die de band om het hele lijf heen maakt waardoor de trekkracht over het been, schouder en rug wordt verdeeld en niet vergelijkbaar is met wanneer je bvb. met je hele gewicht direct aan dat been boven een ravijn zou hangen te bengelen :P

Ik denk eigenlijk dat opstappen via zo'n lus minder oncomfortabel is dan via het gemiddelde zadel waarbij je gewicht tijdens het opstappen lekker aan de schoft & ruggengraat komt te hangen :=