Daar ben ik met therapie een tijd mee bezig geweest (en moet ik weer mee aan de gang eigenlijk).Ik heb ook verminderde beenfunctie, dus houd het lichtrijden niet lang vol. Zodra paard warm is, ga ik doorzitten. Inmiddels gaat dat op steeds meer paarden goed, maar ja, ik ben dus wel begonnen op eentje die gewoon lekker zit en bij ons hebben de meeste paarden dressuurzadels, waar mijn houding dus wel baat bij heeft.
In jouw geval zou ik afwachten wat de fysio ervan gaat zeggen. Probleem met rugproblemen is ook dat ze vaak zo per persoon verschillen en wat voor mij werkt, kan voor jou weer net funest zijn. Net als wat hier al wordt gezegd over verschillende zadels.
Over het algemeen is het wél zo dat de meeste rugproblemen flink kunnen verminderen als je leert op de goede manier met je spieren om te gaan en daar ga je nu mee aan het werk.
). Ingrid Klimke rijdt hoog niveau en met succes samengesteld. Haar vader was toen ik jong was zeer goede ruiter op klassiek niveau.
Neen, dat is vrij ver voor me. Mocht je je eens vervelen, wil je dan eens beknopt doorsturen wat het verschil is tussen de rijstijlen? Want ik weet niet of deze efficiënt is voor het moeilijk paardje...