spicegirl schreef:@ zozenn - een "vriendelijkere "oplossing dan de Myler ?
je moet je er eens in verdiepen, voordat je zomaar wat blaat.
een van de weinige bitten, die erg hebben in de anatomie van de mond van een paard.
je hebt verschillende levels, waarbij level 1 zo zacht is als maar kan.
zachter iig als een enkelgebroken trens.en aangenamer voor de mond als een dubbelgebroken.
(ruiterhand niet meegeteld, een bit is zo zacht als degene die de teugels hanteert..)
level 3 is de "strengste ", maar nog minder als S & T.
en er staat nergens,maar dan ook nergens, dat je een stille hand nodig hebt, voor een Myler bit.
imo heb je altijd een stille hand nodig.
dus als je de level 1 probeert, en MYler raad aan er 3 weken mee te rijden, voor het paard eraan gewend is.
Ruimdenkend dat je mijn gepraat 'geblaat' noemt. Wel erg grappig dat je mij vraagt me ergens in te verdiepen, terwijl je zelf blijkbaar niet veel onderzoek hebt gedaan. Er doen namelijk tegenwoordig verhalen de ronde dat de myler bitten met een rolletje in de wang kunnen blijven hangen wanneer de ruiter teveel druk aan 1 kant heeft. Dit vind ik zelf niet bepaald 'vriendelijk' te noemen. Ook doen zich verhalen de ronde dat de myler meer schade kan aanrichten bij een 'ruwere' hand dan met een normaal enkel of dubbelgebroken bit. De ongebroken trens is zacht, heeft geen rolletjes of wat dan ook, vandaar vriendelijk
.