[WN] Singel dilemma.. Altijd wondjes!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Singel dilemma.. Altijd wondjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:30

Dat zadel ligt wat mij betreft dus helemaal niet o.k!! Hij duikt aan de voorkant naar beneden op de schoft ook!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:33

Mijn paard heeft dat probleem ook (vooral door z'n bolle buik die de singel naar voor trekt). Hier is het opgelost geraakt door: een westernsingel met wol rond, met daarrond nog een los wolletje (echte wol) en dan de singel niet té strak aantrekken. Zit hij te los, geeft het weer schuurplekken, te vast ook.

Mijn paard heeft een heel gevoelige huid, krijgt ook meteen plekjes van een halster enz, maar op deze manier is het tot nu toe opgelost. We rijden ritten van max 40 km.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:37

Hier hetzelfde probleem. Dingen die ik heb geprobeerd:
- neopreen
- leer
- nep bontjes
- fairfax singel
- bijbehorende echt bonte hoes voor de fairfax (de beste optie...)
- allerhande banaan, anatomisch enz.
- korte leren singel met elastiek

En nog steeds kapotte oksels. Ik wissel nu verschillende singels af, en hou het heel goed in de gaten. Eventueel insmeren met sudocreme. En ik rij nooit meer dan 2 dagen achter elkaar.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:41

DeMolenhoek schreef:
Misschien heel stom, maar neem je zijn benen op en strek je deze even? Dit trekt de huid strak en haalt de plooitjes weg van de singenL

Dat vroeg ik mij ook af. Ik zag nog geen antwoord (excuses als ik erover heen heb gelezen).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:43

Weet dat de vraag niet aan mij was, maar ik heb het een tijdje geprobeerd, hielp niets. Mijn merrie heeft gewoon een bolle buik, de singel glijdt naar voren, en komt zo naar de oksels/voorbenen. Ik ga volgende week weer naar de zadelmaker voor controle. Misschien heeft die nog een briljant plan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:46

Houdt iedereen er rekening mee dat dit topic op de westernafdeling staat? ;)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:48

Ik heb precies het zelfde! heb ook een banaan singel.
heel wisselend of ze het heeft of niet. Als ik zie dat ze het heeft rij ik de keer erna met bontje zodat de wondjes genezen. Werkt prima!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:50

@rije: Excuus! Ik zag iemand met hezelfde leed, en wilde mijn singelleed graag delen. Ik ga terug in mijn hok :o

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:57

Onze jonge merrie had ook singelwondjes, eerst een bontje geprobeerd maar dat helpt totaal niet. Nu hebben we een neopreen singel en heeft ze er eigenlijk geen last meer van. De voorbenen naar voor trekken na het opzadelen en aansingelen is bij haar ook wel heel belangrijk, dus als je dat nog niet doet zou ik dat zeker toepassen, baat het niet dan schaadt het zeker ook niet.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:13

Anoeska schreef:
@rije: Excuus! Ik zag iemand met hezelfde leed, en wilde mijn singelleed graag delen. Ik ga terug in mijn hok :o

Nee joh, geeft helemaal niks! :) Maar er zijn nu eenmaal singels die niet in westernvariant verkrijgbaar zijn, bijv de Fairfax die hier ergens genoemd wordt. En het aansingelen zelf gaat ook anders (1 gesp ipv 2), dus zonde van alle tips als TS ze niet kan gebruiken. Maar wees welkom om mee te denken hoor :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:11

Als dit zadel al zou passen, krijg je nooit de singel op de juiste plaats, dus dat gaat nooit werken. Bij een niet passend zadel kun je alle goede en dure singels wel gaan kopen, maar schuiven is nooit goed en niet op te lossen met een singel of borsttuig etc etc.