Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Koper schreef:essie_blue schreef:Nee hoor max66. Hier gebruik ik outdoor altijd een oornetje tegen de vliegen. Met de pony ooit een keer gehad dat er een vlieg in het oortje kwam, als dat in je proeven gebeurt baal je toch behoorlijk. Mijn paard reageert heel gevoelig op vliegen bij z'n oren.
Beetje overdreven Koper.![]()
Je roept zomaar dingen, maar ik vind een gewoon knotje mooier, maar gebruik het toch. Ik ben daar echt niet de enige mee hoor.
Dat ze minder er van gaan horen lijkt mij toch echt stierenpoep, dat stukje stof houdt echt niet veel geluid tegen.
DeMolenhoek heeft het antwoord al gegeven.
Geeft niet als jij onnodige dingen voor je paard wil gebruiken hoor. En let op ik schrijf ALS. Maar dat houdt nog niet in dat ik zomaar wat roep.
Tegen insecten hebben paarden ingebouwde oorbeveiliging in de vorm van haren. Maar ja. als mensen die haren er eerst uit scheren heeft een paard daar niet zo veel meer aan.
Alexandra__ schreef:Zowel uitscheren van de oren als het wegknippen van de neusharen is verboden tegenwoordig. Vind het een prima regel!
nontie schreef:Alexandra__ schreef:Zowel uitscheren van de oren als het wegknippen van de neusharen is verboden tegenwoordig. Vind het een prima regel!
Sinds wanneer is dit verboden dan? Ons nieuwe paard (lees: sinds april bij ons op stal) had ook uitgeschoren oren. Ik vind uitgeschoren oren wel mooier maar merk dat sinds hij weer haar in zijn oren heeft veel rustiger is.
KellyDV schreef:Volgens mij is dit niet verboden hoor.
Babbelaar20 schreef:KellyDV schreef:Volgens mij is dit niet verboden hoor.
https://www.knhs.nl/actueel/nieuws/knhs ... -nog-kaal/
edit kom er niet echt uit of het in nl verboden is. volgensmij alleen in duitsland en in NL zijn ze er nog meer bezig.
KellyDV schreef:nontie schreef:Sinds wanneer is dit verboden dan? Ons nieuwe paard (lees: sinds april bij ons op stal) had ook uitgeschoren oren. Ik vind uitgeschoren oren wel mooier maar merk dat sinds hij weer haar in zijn oren heeft veel rustiger is.
Volgens mij is dit niet verboden hoor.

mrie schreef:Oornetjes zijn onzin.
Als je de oren niet uitscheert heeft het paard geen last van vliegen en is een oornetje niet nodig. (mag dat trouwens nog steeds oren uitscheren?)
Ze maskeren het ongeoorloofd gebruik van oordoppen in de sport.
Oornetjes zijn een mode verschijnsel op de outfit op te leuken. Wat dan meteen het enige nuttige gebruik er van is. (mits je dat dus leuk vind)

) dus blijft het oornetje over als optie.