[WN] Ervaringen gel-seatsavers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Re: Ervaringen gel-seatsavers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:43

Heb een dergelijke seatsaver (http://www.profi-tack.de/product/sitzbe ... 15475.html).
Zitten aan iedere zijde 3 dubbele touwtjes om goed en strak te kunnen bevestigen. Heb er 2 weken in Canada mee gereden en geen enkele last gehad van opkruipen of een te warm zitvlak. Vond het een heerlijk ding (is inmiddels versleten)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:15

Amanda schreef:
Sevke: heb jij het materiaal uit de link of een met gelvuling?

met gelvulling.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:35

DubbelDun schreef:
Bij een te brede zit (mannenzit) kan het ook pijn doen aan de bovenkant van je bovenbenen (in je liezen).

Nee, daar heb ik geen last van. Het gevoel is echt beurse zitbeenknobbels.
Op mijn dressuurzadel had ik dat wel. Daar kon ik echt geen 2 uur op zitten :=

Ipsiedipsie schreef:
Ik heb een western seatsaver besteld bij Green Distance. Ervaring heb ik nog niet, want de seatsaver staat nog in bestelling. Overigens heb ik de seatsaver besteld om mijn (hopelijk tijdelijke) rugpijn te verminderen.

Heb je een foto? Ik ben benieuwd naar je ervaringen :j

Grit: dat is precies wat ik zoek eigenlijk. Wil je 'm echt niet kwijt? :D

Mabotje: zo 1 heb ik nu, alleen in het zwart. Maar die flappen kruipen dus omhoog. Er zitten touwtjes aan, maar die kan ik nergens aan bevestigen. Hij zit dus alleen achterop met elastiek vast en voor om de knop.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:46

Amanda schreef:
DubbelDun schreef:
Bij een te brede zit (mannenzit) kan het ook pijn doen aan de bovenkant van je bovenbenen (in je liezen).

Nee, daar heb ik geen last van. Het gevoel is echt beurse zitbeenknobbels.
Op mijn dressuurzadel had ik dat wel. Daar kon ik echt geen 2 uur op zitten :=

Ipsiedipsie schreef:
Ik heb een western seatsaver besteld bij Green Distance. Ervaring heb ik nog niet, want de seatsaver staat nog in bestelling. Overigens heb ik de seatsaver besteld om mijn (hopelijk tijdelijke) rugpijn te verminderen.

Heb je een foto? Ik ben benieuwd naar je ervaringen :j

Grit: dat is precies wat ik zoek eigenlijk. Wil je 'm echt niet kwijt? :D

Mabotje: zo 1 heb ik nu, alleen in het zwart. Maar die flappen kruipen dus omhoog. Er zitten touwtjes aan, maar die kan ik nergens aan bevestigen. Hij zit dus alleen achterop met elastiek vast en voor om de knop.

Die touwtjes horen aan de ringen die aan het zadel zitten, alleen probleem, niet elk zadel heeft evenveel ringen en op dezelfde plek.
Bij mij past ie net aan. Daarbij heb ik verschillende touwtjes om zeep geholpen en kom ik per saldo op hetzelfde probleem als jij. De hele tijd aan het frutten, blegh.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:52

Ik heb daar geen ringen, alleen voorop voor zadeltassen helaas. Ik heb me suf lopen zoeken, maar helaas, niet gevonden :+
En inderdaad, die touwtjes zijn zo dun. Als er een beetje kracht op komt...
Heb er wel aan gedacht om er lang klittenband op te zetten zodat ik ze door de rear rigging (geloof dat het zo heet :+ ) kan vast maken.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:58

Heb jij hem ook van Arthur?
Ik baalde als een stekker. Had hem als kerstkado gekregen, hartstikke duur ding. Na tien minuten rijden kwam ik erachter dat ie vast moest dus zijn we aan het kloten geweest om hem vast te krijgen. Ging ie meteen aan alle kanten kapot. Zo blij als ik ermee was..... Y;(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:59

Nee, tweedehands via de Boktmarkt. Gelukkig niet zo heel duur.
Zonde zeg :\

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:19

Ondanks de grote rode letters toch een reactie :+

Ik heb mijn seatsaver inmiddels ontvangen. Ik heb er gisteren voor het eerst mee gereden en ik moet zeggen dat de seatsaver tot nu toe goed bevalt. Hij blijft netjes op mijn zadel liggen, terwijl hij alleen aan de knop en achter de catle vastzit. Verder heb ik het idee dat de seatsaver enigzins dempt waardoor mijn rugpijn aanzienlijk minder is.

Even een link naar de site waar ik de seatsaver gekocht heb

http://www.greendistance.nl/zadel-benod ... er-western

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:02

Het is al wel een oud topic, maar ik ben erg benieuwd hoe seatsaver van greendistance bevalt.
Zijn er meer mensen met deze seatsaver?