[WN] Vliegendeken tijdens buitenrit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:04

Ik heb zelf een busse uitrijdeken, maar dan met engelse zadeluitsparing.ik vind het een superfijne deken, hij is heel luchtig waardoor mijn paard er niet onder zweet. Je hebt deze deken ook in een speciale westernvariant. Mijne komt bij 't Ruiterparadijs vandaan, ze hadden de westernvariant daar ook.

Nibbit

Re: Vliegendeken tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:15

Ik heb eentje van kramer.nl voor maar 22,90 en werkt perfect +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:24

Ik heb zo te zien die van Busse, maar dan de western-uitvoering.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:44

Ik heb van de week een silvan 3 in 1 uitrijdeken besteld. Mij leek met name de hals fijn welke uitsparingen heeft voor de oren. Heb gereden met een andere deken en daar zakte de hals telkens van af. Aan het eind van de week kan ik jouw mijn ervaring delen

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 20:16

Janouk: is deze van dun gaas? Mijn merrie zweet nogal gemakkelijk... Dus ik wil zo licht mogelijk materiaal.

Iemand enig idee bij welke webshop je uitrij vliegendekens specifiek voor western kan bestellen? (Want Google wil vandaag niet echt mijn vriend zijn op dat gebied.)
Edit: aha! Ik had p2 van het topic op mijn smartphone niet gezien en hier staan al wat tips van jullie in! Dankje!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:26

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:40

Ik heb ook een vliegendeken, echt een top uitvinding! Mijn paard gooide altijd 10x haar kont de lucht in om vliegen kwijt te raken, met deken niet meer! Ik heb het vliegendeken van Busse met hals. Echt een heel fijn deken! De hals is lang genoeg en makkelijk strakker en losser te doen. Ook vind ik het fijn dat je um met klittenband aan je hoofdstel vast kunt maken tegen afzakken van de hals.

Een stadgenootje heeft het deken van epplejeck. Die is een stuk minder fijn. Hij is korter (van boven naar beneden) en de hals is strakker. Ook kan je het deken niet goed aan het hoofdstel vastmaken. De lusjes zitten er wel maar zijn dicht gestikt, dus hoe je die moet vastmaken is voor ons een raadsel.

Het deken van epplejeck is trouwens dichter qua mazen en daardoor denk ik minder luchtig.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:46

Ik heb een simpele van Harry's Horse. Ik vind het super werken!
Doen jullie 'm allemaal onder het zadel en over het dekje?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:15

Hele lichte deken, gaas, stevig, met uitsparing voor engels zadel. Niet zweten. Geen idee of ze er ook zijn westernzadels

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 05:33

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 06:59

Delaja schreef:
Die je hier laat zien zijn allemaal niet geschikt om over je westernzadel te doen (uitsparingen zijn te klein) maar tussen je pad en zadel kan natuurlijk wel gewoon.
Ik heb afgelopen jaar wel een westernuitvoering gekocht op het NK, ik weet alleen niet meer hoe die stand heette maar ik ga er van uit dat je western versies ook wel kan vinden op internet!

Ik heb dus al enkele jaren de Rambo en die past toch echt wel zonder problemen om mijn westernzadel. Voorheen had ik zelfs een 16", nu weer een 15,5", maar ook met de 16" was het geen probleem hoor!

@TS: op de foto's zie je al bij een aantal van de dekens met vaste hals/borstsluiting dat ze trekken op de borst en dus waarschijnlijk ook zullen gaan schuren. De Rambo heeft daar geen last van.

Heb overigens geen aandelen hoor!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:09

Mijn deken is lekker lang en ik kan de hals makkelijk met de riem om de oren doen en die blijft zelfs in galop goed zitten. Hij is ook heel luchtig. Ik heb ook een 'zweterd'...

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:43

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:11

Annekexxx schreef:
Janouk: is deze van dun gaas? Mijn merrie zweet nogal gemakkelijk... Dus ik wil zo licht mogelijk materiaal.

Iemand enig idee bij welke webshop je uitrij vliegendekens specifiek voor western kan bestellen? (Want Google wil vandaag niet echt mijn vriend zijn op dat gebied.)
Edit: aha! Ik had p2 van het topic op mijn smartphone niet gezien en hier staan al wat tips van jullie in! Dankje!!

Deze http://www.horseshopinternational.nl/in ... stern.html :D mijn paarden zweten niet extra onder een vliegendeken, hebben dezelfde maar dan van een ander merk en voor een Engels zadel topdingen

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:16

Ik rijd met speciale vliegen-rij deken zit helemaal om hem heen incl. Hals met yitsoarring voor het zadel. Zit superfijn, schuift niet en pony is nog nooit zo gelukkig geweest

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 15:47

Intussen is de beslissing gevallen, het wordt de Busse uitrij vliegendeken.
Eentje in westernstijl voor mij en eentje Engels voor de papa.
(Hij is net met vakantie en is 'allergisch' aan online bestellen, dus eventjes mailen welk kleurtje hij wil en dan bestel ik het wel voor hem, of hij rijdt weer de hele wereld af op zoek naar een soortgelijk.)

Bedankt voor de vele tips!
(Ik ben nogal voor de vergelijkende studies.) ;-)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:06

Ik ben meest tevreden over de goedkope van Harry Horse met hals. Gewoon over de pad en onder het zadel. Ze gaan al jaren mee.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 08:33

Het zou dus de westernuitvoering worden in maat 125/175: (kleur bruin)
Afbeelding

En de Engelse uitvoering maar 135/185: (kleur marineblauw)
Afbeelding

Helaas vind ik natuurlijk geen webshop waar ze zowel de westernuitvoering als de Engelse uitvoering nog hebben in die maten en kleuren.

Als ik ze beide apart bestel in verschillende webshops, kost het me 2x 11 EUR verzendingskosten :-(.
Weet iemand een webshop waar ze deze beide uitvoeringen hebben?

EDIT: Gevonden... Ik heb me dan maar neergelegd bij blauw ipv bruin...
Zal een prachtig zicht worden: pa en dochter met hetzelfde deken. ;-)

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:37

Ik heb zo'n Sectolin uitrij vliegendeken .. Maar als ik het opleg begint men knollie helemaal te flippen. Hij heeft nochtans al ervaring met vliegendekens maar ik stond vrij lang te prullen om het goed te leggen. Er was ook heel veel wind die dag en meneer heeft schrik van wapperende dingen. Dus eerst een beetje grondwerk met het deken en hopelijk dat we dan een leuke buitenrit kunnen doen zonder dat hij opgegeten word.
Qua ervaring deken : Heel stevig , valt heel groot uit. Makkelijk te bevestigen (als je het kent toch *\o/* )
Past zowel bij een dressuur /spring /veelzijdigheidszadel als een Australian stock saddle.