zadel voor shet van 110?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Re: zadel voor shet van 110?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:55

Je zou hem kunnen laten beleren of iemand met ervaring vragen. Maar het is vrij prijzig, je hebt ook een goed karretje, tuig en dus begeleiding nodig. Toch zou ik je aanraden echt niet op zon veel te kleine pony te rijden. Het lijkt misschien of hij het makkelijk aan kan maar hij kan daar later echt veel last van krijgen..

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:10

Ik ben zelf 160 en heb ook een shet van 110. No way dat ik daar op kan zitten, mijn benen raken dan de grond. Arm beest. Sorry hoe licht je ook bent, gewoon lekker andere dingen mee gaan doen, maar niet op gaan rijden. Misschien hard gezegd, maar het is bijna mishandeling als je daar op gaat zitten. Zoek een paardje die groter is! En ga gewoon andere leuke dingen doen met deze shet.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:14

geen zadel kopen en niet opstappen!
pff.. ik kan mij niet voorstellen dat iemand zegt dat 1.65 op 1.10 kan _-:( _-:(

Ongeacht of iemand het gezegd heeft, doe het je diertje niet aan :)
wat dacht je van lekker mennen?
koop je een sulky en laat beleren of beleer met hulp van een instructeur :)
je hebt er ook heerlijk plezier en je houdt je pony blij :)
want rijden met die lengte is not-done..

Ik ben 1.60 en weeg net geen 48 kilo..
heel veel mensen zeggen 'och, met je gewcith kan dat zeker wel!'
maar die mensen praten onzin, ze denken allemaal dat gewicht de enige factor is.
maar lengte speelt ook een heel belangrijke rol!
dat heeft alles te maken met evenwicht en balans van je pony en drukpunten etc.
met een te lange ruiter kan je een boel verknallen,
en 1.65 op 1.10 is gewoon veels te lang!

Ga lekker wat anders met deze pony doen en als je echt wil rijden accepteer dat dit dan niet het diertje voor jou is.. :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:19

Ik hier ben 1meter55 op een brede welsh (zeg maar zo breed als een gemiddelde shet) van 1.20.
Ik weeg net geen 40 kilo.
Je ziet dat dat al te groot is.
Laat staan jij 10 cm GROTER en de pony 10 cm KLEINER.
Afbeelding

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 10:15

.
Laatst bijgewerkt door xXbellaXx op 22-08-24 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:27

je kan zelf geen topics sluiten

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:28

xXbellaXx schreef:
ik snap jullie goed maar de eigenaar kent zn pony en ik loop nog zeken niet mee als ik er op zit..... hoe sluit je dit?

de eigenaar kent zijn pony en daarom kan jij met 1.65 op 1.10 zitten. :? _-:( _-:( wat kan ik hier enorm kwaad om worden! onwetendheid of bewust, het hoort gewoon niet!!!
en jij weet nu heel bewust dat dit geen doen is en toch ' ja maar de eigenaar kent zijn pony'.... misschien is de eigenaar wel onwetend of laat hij het bewust toe omdat hij niet begrijpt dat lengte ook belangrijk is.. en ik mag hopen dat je verstandig genoeg bent om dan tegen hem te zeggen dat dit dus echt niet kan!
Ik hoop met heel mijn hart dat jij en de eigenaar de koppigheid doen verdwijnen en niet opstappen...
sneu dier :(
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 04-08-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:30

ik vind 1.50 eigenlijk echt de max voor 1.10 eigenlijk al net te groot

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:32

Ik ben 1,65 en ik ga met me leven niet om een shet zitten.. Zielig dier :(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:33

en dan vinden sommige mensen het nog raar dat ze last van hun rug krijgen.....

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:35

JL0VEG schreef:
Misschien gewoon altijd zonder zadel rijden. In mijn weten bestaat er niet zo een zadels ... En shirley ze an er nog met gemak op rijden hoor! Ik ken veel mensen ronde 1,65 die op een shet rijden :)

Dat zegt nog niet dat het goed is...
Waarom ga je niet leuk mennen met de pony? of vrijheidsdressuur?
Want je bent echt te groot.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:45

Soms snap ik bokt echt niet :+
Er loopt ook een topic over shet Bonfire waar een meid van 1.60 wedstrijden mee rijdt, en daar hoor je niemand over de grootte zeuren (en terecht, want het ziet er echt niet zo verkeerd uit), en hier wordt er totaal tegenovergesteld gereageerd.
Shetten zijn zo'n stevige, sterke pony's, die kunnen er best wel tegen joh. TS zal er vast geen marathon mee gaan lopen, maar af en toe eens rijden moet gewoon kunnen vind ik.
Qua zadel kan ik je niet helpen, maar je zou wel eens naar de barefoot zadels kunnen kijken, als je heel smal bent pas je daar misschien prima op :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-08-14 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:47

ik heb dat topic over bonfire anders nog nooit gezien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:49

"Die meid" is 1.58 ;)
En met haar slanke lijntje eerder een S dan een M, 8nnemiek !

Oh, je hebt je 1.65 al aangepast :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:50

ik heb het topic gevonden en ik vind haar bovenlichaam wel iets te lang maar voor de rest past het wel bij haar

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:50

Shirley schreef:
"Die meid" is 1.58 ;)
En met haar slanke lijntje eerder een S dan een M, 8nnemiek !

Als het geen xs is :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:51

Zou me ook niks verbazen, Laura :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:54

8nnemiek schreef:
Soms snap ik bokt echt niet :+
Er loopt ook een topic over shet Bonfire waar een meid van 1.60 wedstrijden mee rijdt, en daar hoor je niemand over de grootte zeuren (en terecht, want het ziet er echt niet zo verkeerd uit), en hier wordt er totaal tegenovergesteld gereageerd.
Shetten zijn zo'n stevige, sterke pony's, die kunnen er best wel tegen joh. TS zal er vast geen marathon mee gaan lopen, maar af en toe eens rijden moet gewoon kunnen vind ik.
Qua zadel kan ik je niet helpen, maar je zou wel eens naar de barefoot zadels kunnen kijken, als je heel smal bent pas je daar misschien prima op :)

Klopt,
optimaal is als TS er op gaat zitten en een foto maakt.
maar het feit dat je geen zadel kan vinden waar jij inpast en wat past op je shetlander zegt vaak al genoeg!
Als je een zadel te groot voor je pony moet aanschaffen omdat je er geen kan vinden waar jij met je kont in past is dat ook een grens :)

Inderdaad, bonfire + eigenaar zijn een goede match, eigenaar is ook zeker een echte lichtgewicht (inderdaad de xs zal ik haar met gemak geven) en is 1.58 op een manier waar ze echt geen last biedt.
Bonfire is ook een flinke grote shet..(die groter is als de shet in dit topic! ;) ) + het verschil kan ook liggen tussen lang boven lichaam en korte benen of juist enorm lange benen + kort boven lichaam...
en ik vind sws dat 7cm weldegelijk veel verschil kan maken op een mini hoor!!
zie dat aub niet verkeerd.
of je nou 1.80 bent op een paard of 1.90 boeit vaak geen fiets, maar op kleintjes maken je lichaamsverhoudingen + centimeters verschil! ;)

'oordelen' kan enkel met een foto etc. gelijk in,
maar in 99,99 van de gevallen is 1.65 te groot voor een 1.10 shetlander.
en dan weten we het gewicht van TS ook nog eens niet ;)

( even voor de duidelijkheid, ik ben ook geen voorstander van het feit dat de eigenaar van bonfire nog op bonfire rijdt ondanks dat zij enorm iel is en minder lang en de lichaamsbouw heeft met wat kortere benen etc.... maar ik probeer alleen te zeggen dat het wel enorm scheelt tussen haar en dit geval..al helemaal omdat zij een zadel heeft wat perfect op haar shet ligt en ook perfect voor haar is, omdat zij dus wel in dat kleine inch maatje past met haar kont..)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 04-08-14 11:01, in het totaal 4 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:55

Ik ben 1m55 en 45 kilo en pas toch echt niet meer op een shet van 1m10? :wow:

Constant zonder zadel rijden is gewoon niet goed, de druk word veel te slecht verdeeld. Zo nu en dan is zeker niet erg, maar alleen maar zonder zadel is gewoon not done. Shetten werden als vroeger als pakpony gebruikt, met speciaal tuig met en zeer goede drukverdeling, wat je met een goed passend zadel niet eens voor elkaar krijgt. Laat staan zonder of met zo'n pannekoekding.

Shets kunnen ook zeker niet meer dragen dan andere rassen, dat is gewoon onzin. Hier op bokt lopen er twee zwarte shets onder twee te grote personen, is ook not done, en het is niet omdat zij het tegen beter weten in doen, dat het opeens wel kan, al zouden het gros van de reacties dat inderdaad doen geloven.

Te groot is te groot, waarom is dat zo moeilijk te begrijpen voor bepaalde personen? Hoe goed je zadel ook past, en hoe goed je ook kan zitten, voor die kleintjes (die heel hard voor zichzelf zijn) is het gewoon zwoegen.

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:52

.
Laatst bijgewerkt door xXbellaXx op 22-08-24 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:53

je kan uploaden via tinypic. ga naar nl.tinypic.com en upload je foto daar

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:57

.
Laatst bijgewerkt door xXbellaXx op 22-08-24 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:53

Shirley schreef:
Dat zal niet gaan passen dan .... je bent al een tikkeltje te groot voor een dergelijke pony :o

xXbellaXx schreef:
hallo

weet iemand een zadel voor een shetlander van 110 m en niet zo duur? ik ben 165 en moet er wel in passen :j en ohja een M

Tuurlijk past dat wel, het dier is 110 meter hoog. De grootste shet ter wereld. En hij was niet eens duur.

Ik vraag me alleen af of TS op haar uitzonderlijk hoge leeftijd nog wel goed in staat is om te rijden. No offence :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:58

Doe me een plezier en koop in plaats van een zadel een clicker, kun je beginnen met vrijheidsdressuur want dit vind ik redelijk l*llig voor je shet.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:50

Voor gewicht:
Die shet weegt hoogstends 150 kilo
Dan mag je zelf ook maar 30 kilo wegen want anders ben je te zwaar.

Voor lengte:
Shetlander van 1 meter.
Je mag met je voeten maximaal een handpalm onder de buik uitkomen heb ik geleerd. Anders breng je je paard uit evenwicht. Ook mag de schoft niet hoger komen dan je navel (bij shetlanders) en bij andere pony's en paarden niet hoger dan de schouders.

Goed gewicht maar te lang = niet goed
Goede lengte maar te zwaar = niet goed

Dus klopt een van de twee dingen niet? NIET erop gaan zitten ;).