Boommaat = 24!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Boommaat = 24!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:44

Hoezo ben je er geen voorstander van? Lees je eens in in barefoot. Denk dat dat eigenlijk juist de beste optie is voor dit paard.

Ben benieuwd naar een foto! Als ie zo onbespierd is, zou ik er niet op gaan zitten, lekker longeren.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:53

Is het geen idee om een standaard boommaat te nemen dat qua lengte wel past en er bv een prolite pad bij te nemen. En het zadel zo te passen dat het pad op dit moment wel past? Dan heb je misschien wel een grotere kans dat als het paard in spieren groeit het zadel minder grove aanpassingen nodig heeft.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:56

Eerst een bbp?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:26

antje_vip schreef:
Eerst een bbp?

Met slechte bespiering en weinig demping op de botten door eigen spieren en vetjes is dat voor het paard niet comfortabel. Je kan kiezen voor 2 maten groter en een echt dikke pad (eventueel kijken naar een western build up pad bv, die gebruiken ze nog wel eens voor jonge paarden hierom). Pad geeft minder "tegenwicht" dan je zadel/vulling en dan is er makkelijker ruimte om spier te maken terwijl er tegelijk genoeg demping is die paard zelf nog niet heeft.

J_lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:48

Charr_x schreef:
J_lijn schreef:
Watvoor soort zadel zou je dan willen? Dressuur of veelzijdig?

Mijn vader heeft namelijk ooit eens in het verleden een veelzijdigheidszadel gekocht zonder de maten na te kijken... Ja lekker handig idd, haha!
Bleek de boommaat dus 24 cm te zijn :/ Nou dat gaat dus nooit passen op mijn dikkie dik van een haflinger! Dus heb ik het zadel maar naar een zadelmaker gebracht om te kijken of hij paarden kon vinden die het zadel mogelijk zouden kunnen passen, nou niet dus... Heb het zadel na ongeveer anderhalf jaar weer terug gekregen met de opmerking dat het paard een wandelend skelet moest zijn om het zadel te kunnen passen.

Hij ligt hier dus maar wat te verstoffen dus wil hem graag weg hebben. Het is een rood zadel, de inch maat weet ik niet dus dat zou ik even moeten meten. Als u geintreseerd bent stuur even een privebericht!

Hij is toch een geen skelet haha :p
Bedankt voor je aanbod, maar ik kijk toch uit naar verstelbaar omdat het de bedoeling is dat hij sterker en breder gaat worden!

Aah oke prima ;). In iedergeval succes met je zoektocht!

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 17:08

Klein update-je voor de geïnteresseerden :)

Heb een tweedehands Sommer Magnus gekocht en zadelmaker past deze week de boom aan en vult hem op..
Zadel op maat voor een betaalbare prijs. :)
Als hij meer spieren krijgt kan ik hem opnieuw laten aanpassen (kost 40 euro per keer).