Zadel voor jong paard aanschaffen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Zadel voor jong paard aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:54

Ik ben met mijn jonkie begonnen met een oud zadel met lamswollen sjabrak. Qua boomvorm volgde dit zijn rug mooi maar het was te breed. Voor het kennis laten maken was dit goed genoeg. Toen ik er op stapte had ik er een massimo op. Die pastte in dat stuk mooi. Toen ik hem echt wat meer wilde oppakken heb ik eerst Custom laten komen. Dat zadel zat werelds, maar het nieuwe zadel was met ongelijke vulling afgeleverd en dit gaf drukkingen. Het zadel schoof ook, dat was aan de haren te zien na het rijden. Ik heb het zadel niet gekocht. Het gaf mij geen goed gevoel. Daarna heb ik Ninon Schutte laten komen. Zij is hier al eerder genoemd en bij haar heb ik een nieuw dressuurzadel besteld, met de jonge paardenregeling. Fijne vakvrouw die alleen voor het beste gaat. Het zadel,ligt super en DC is mooi verder ontwikkeld in zijn bespiering.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:04

Ik zou sowieso een tweedehands zadel kopen. Een springzadel is vaak makkelijker met zadelmak maken, maar dat is ook een beetje eigen invulling. Ik heb er nu nog een pro lite pad tussen zitten, hiermee kan je zelf het een en ander veranderen/opvullen. Dit kun je doen op verschillende plekken, ik heb degene die je op 3 plaatsen kan vullen. http://www.ruitershopboxmeer.nl/product ... e-tri-pad/

En regelmatig een zadelmaker laten kijken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:31

Ik ben met mijn brede lusitano begonnen met een kunststof zadeltje met een wijde boom die ik toevallig nog had liggen van een ander paard.

Toen die niet helemaal lekker meer lag heb ik de WoW van mijn andere paard (die ondertussen ingeslapen was) op maat laten maken.
Handige daarvan zijn de wisselbare bomen/kopijzers, zodat het zadel makkelijk met de groei en verandering mee aan te passen is.