Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Joolien schreef:Zo lang het zadel niet schuift of te erg klappert zou ik daar ook niet al te moeilijk over doen idd.
Batlow schreef:Een week een boomloos zadel proberen is lastig omdat hij dus niet zadelmak is. Hoe kan ik zoiets dan goed uitproberen?
bigone schreef:Je kunt gewoon eerst met een longeersingel met een dekje eronder beginnen, ligt er toch iets op de rug. Het zadel wat op je foto staat een stukje naar achteren leggen als je heb gaat gebruiken, maar er ook nog eens een foto van als hij iets naar achteren ligt en dan ook aan de voorkant.
Batlow schreef:Dus dit zadel op de foto, is niet schadelijk om alleen mee te longeren? Als dat wel schadelijk is, doe ik dat namelijk natuurlijk liever niet...
Jessix schreef:Ik heb een tweedehands Kent & Master cob dressuur aangeschaft. Die zijn tweedehands gunstig geprijsd. (nieuw zijn ze trouwens ook niet heel erg duur) Hij ligt toch niet helemaal goed. De achterkant sluit niet mooi aan op de rug, dus ik laat er even een zadelpasser bij komen om te kijken of ze wat aan de kussens kunnen veranderen.
Ik hoop het hiermee op te lossen, want ik vind het wel een heel mooi systeem en hoop hier inderdaad een zadel te hebben gevonden waar ik een tijdje mee vooruit kan.
PenP2014 schreef:Wat ook vaak "makkelijke" zadels zijn zijn ijslanderzadels. Ik heb zelf een tekna. (En allesbehalve een ijslander trouwens)
Zijn ook met verwisselbare boom.
Batlow schreef:Jessix schreef:Ik heb een tweedehands Kent & Master cob dressuur aangeschaft. Die zijn tweedehands gunstig geprijsd. (nieuw zijn ze trouwens ook niet heel erg duur) Hij ligt toch niet helemaal goed. De achterkant sluit niet mooi aan op de rug, dus ik laat er even een zadelpasser bij komen om te kijken of ze wat aan de kussens kunnen veranderen.
Ik hoop het hiermee op te lossen, want ik vind het wel een heel mooi systeem en hoop hier inderdaad een zadel te hebben gevonden waar ik een tijdje mee vooruit kan.
Ik wil namelijk ook graag de thorowgood of kent en masters 2de hands aanschaffen, scheelt toch veel geld. Alleen wil ik pas de zadelmaker laten komen als ik het zadel heb... Maar de vraag of het passend kan worden. Dit omdat ik anders de passer moet laten komen om zadels te passen, dat ene zadel 2de hands koop en de passer dan weer moet komen om het passend te maken. Twijfel twijfel wat ik moet doen
Jessix schreef:Ja het blijft toch altijd een gok.. Ik ben er ook bang voor dat ik het verkeerde zadel heb gekozen. Ik ben gegaan voor de cob versie, maar wie weet past de gewone dressuur wel beter.![]()
Nou ja, dan heb ik in elk geval wel weer wat in te ruilen of ik betaal gewoon voor het pasconsult en ga zelf op zoek naar een tweedehands exemplaar. Je hoeft natuurlijk geen zadel te kopen bij de zadelfitter... Je kan ze per dienst betalen.