Drukplekken wintec pro cair dressuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_14

Re: Drukplekken wintec pro cair dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 08:25

Ik had via pb marjolein kruize aanbevolen gekregen, meer mensen hier positief over?

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 23:05

Vandaag de boommeter gebruikt! Kwam overduidelijk uit op blauwe boom terwijl ik zwart heb dus morgen een blauwe boom halen. Ga dan iedere dag fotos maken van de drukplekken kijken of het erger word of niet... Anders sws zadelpasser laten komen

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:29

En voordat je de blauwe boom in je zadel stopt, eerst los op de rug leggen (iets achter de schouder) om te kijken of het echt de goede is. Mochten de drukplekken erger worden of niet weg gaan, zadelpasser/maker ernaar laten kijken!

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 08:32

Dapnik schreef:
En voordat je de blauwe boom in je zadel stopt, eerst los op de rug leggen (iets achter de schouder) om te kijken of het echt de goede is. Mochten de drukplekken erger worden of niet weg gaan, zadelpasser/maker ernaar laten kijken!

Oja handig om dat te doe ! Bedankt! En daarom ga ik ook iedere dag fotos maken zodat ik goed kan zien of er een zadelpasser bij moet komen...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:41

Kun je ook eens foto maken van bede bomen los op je paard? Over het algemeen lopen paarden iets beter op een te krappe dan te wijde boom (zei mijn zadelmaker). En zij raadde ook een prolite pad aan als alternatief. (Onze boom was te wijd) Wij zijn uiteindelijk toch voor een nieuw zadel gegaan, omdat ie voor vrij smal is en hoge kussens nodig heeft en achter juist minder. Veel minder verzet nu onder het zadel en en minder boos paard met opzadelen.
Witte haren ontstaan idd niet zomaar, maar klinkt alsof jouw zadel wat schuift, gezien er meerdere plekjes zitten. Miss ook combinatie met warmte/zweten wat voor meer irritatie zorgt, maar zou evengoed een zadelmaker zsm laten komen. :) persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met Lahbib, maar das wel al enkele jaren geleden (2009).
Je mag me ook PBen (ben geen zadelpasser, maar doordat we zelf onlangs gedoe hadden er wel in verdiept en veel aan eigen zadelmaker gevraagd haha)

Quincyindian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:06

zadel maker laten komen! van koole ruitersport zijn erg goed.
maken hem weer helemaal op maat en voor een vaste prijs!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:09

Waar zitten de drukplekken precies?

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 15:43

Bedankt allemaal :) ik ga zometeen de blauwe boom halen, maak vanavond fotos van de drukplekken en van de bomen los op haar rug en zal dan kijken of ik ze hierop krijg! Dat is voor jullie makkelijker denk ik! Mocht het alsnog erger worden laat ik zeker een zadelpasser komen, maar geen lahbib, sorry heb erge slechte ervaringen met hem... Koole ken ik wel, maar is dat niet heel duur? Wil wel het beste voor mijn paard maar van wat ik weet heb je daar echt geen zadel voor minder dan 500 euro... Aangezien mijn pony net 5 is, is de kans groot dat ik zeker nog wel aan een nieuw zadel raak...

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 15:46

Oja, ik heb trouwens niet het idee dat mijn pony echt last heeft van het zadel (pijn bedoel ik dan).... Ze is gewoon normaal tijdens aansingelen geen verzet tijdens rijden... Het rijden gaat ook juist steeds beter, ze word steeds 'losser'. Ook hebben er al meerdere mensen naar haar rug gekeken maar ze is er niet gevoelig op ofzo...

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:34

De boom is gehaald! Vanavond of morgenochtend erin doen! Iemand nog tips? Heb het nog nooit gedaan... Had wel al filmpje gekeken op youtube...

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:00

Nou de boom zit erin hoor! Naar mijn idee is er nu meer ruimte bij de schouder en iets daarboven dus hoop hiermee het probleem te hebben opgelost, ik heb nog fotos gemaakt ga even kijken of ik die erop krijg!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:02

Ben benieuwd naar de foto's!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:07

Ooteman heb ik geen goede ervaringen mee.

Het kan zijn dat je zadel ook aan te passen is met Pads

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:08

Ik had voor dit zadel ooteman maar heb toch niet het idee dat die er nou veel verstand van heeft. Heb het idee dat t gaat lukken met de fotos!

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:10

Ah, wat goed! Hopelijk gaat het nu niet schuiven, anders is een prolite pad inderdaad een fijne optie.

Ik heb nu sinds kort een zadel van Thorowgood, een zadel waar je ook het kopijzer van kan veranderen. Ik heb een versie met deels leer en deels synthetisch. Je kan ook helemaal synthetisch en van helemaal leer, maar dan is het van het merk Kent&Masters. Rijd er nu twee maanden mee en ben zeer tevreden. :)

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:12

Hopelijk ligt hij nu goed Tan!

Ik heb goede ervaring gehad met Zadels&co, ook in de buurt dus geen voorrijkosten.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:17

Het is gelukt :) ik hoop ook dat het nu goed is, nu moet ik zeggen dat ik de plekken in het echt ook meer vind opvallen als op de foto maar dat kan aan mij liggen...

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:18

Vindt ze het vervelend als je er op drukt/aanraakt?

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:19

Nee ze heeft er echt helemaal geen last van, op een filmpje legde iemand uit hoe je kon testen of je paard last heeft van zn rug. Dat allemaal gedaan maar ze reageert echt nergens op... Heb het idee dat ze er gewoon nog geen last van heeft... Heb het zadel ook nog maar kort natuurlijk...

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:21

En wat voor een zadel lag er eerst op? Het kan misschien ook van een vorig zadel komen en dat daar nu pas die haren van komen? Mijn vorige verzorgpony had dat namelijk ook. Al is het wel fijn dat je er nu achter bent dat het kopijzer wel te klein was.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:22

Femkex schreef:
En wat voor een zadel lag er eerst op? Het kan misschien ook van een vorig zadel komen en dat daar nu pas die haren van komen? Mijn vorige verzorgpony had dat namelijk ook. Al is het wel fijn dat je er nu achter bent dat het kopijzer wel te klein was.

Dat weet ik dus niet... Toen had ik haar nog niet. Het zou natuurlijk ook daarvan kunnen komen maar dat is zo'n 6 maanden geleden... Hun hadden geen apart zadel voor haar maar gewoon een van een ander paard vandaar dat we deze ook niet mee konden kopen...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:25

Hoe mijn zadelmaker het heeft uitgelegd oogt deze blauwe nog steeds te krap, want hij sluit niet aan bij de schoft (in zadel ligt ie in zn geheel hoger, maar moet gewoon zo aansluiten).
Ik stuur je per PB even een filmpje waarin dat te zien is.
En kan idd dat ze nu nog weinig laat merken. Mijne leasepaardje liep al 6 maanden met n te wijde boom en toonde ook maar heel licht gevoelig op zijn rug...Maar als ik deze plekken zo zie, ligt ie in zn geheel niet goed...Want ook witte haren onder de kussens...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:28

Ligt het aan mijn ogen of mijn laptop, maar ik zie niet direct drukplekken. Zou het niet kunnen dat de pony gewoon stekelharig is en daardoor witte haren krijgt?

Maar ben het eens met Darkadia dat die boom me ook nog erg krap lijkt.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:31

Ik zie duidelijk de witte doorkomende haren op een foute plaats