[WN] Zadeltassen voor of achter, wat is handiger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:45

TS rijdt wél western ;)

Ik zou voorzichtig zijn met houders voor je mobiel, als je erachter blijft hangen bij een val gaat het wel los...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 17:50

Mobiel gaat on mijn broekzak inderdaad :j

Even een update. Inmiddels heb ik bij Arthurs voortassen gekocht. Ik heb ze met oude dressuur sporenbandjes vastgezeten dat ging heel goed. Ze lagen heel stabiel, zelfs in galop. Bij wijze van proef had ik links en rechts een flesje water van 0,33 gedaan, samen met een appel en een snelle jelle tijdens een rit van ruim 2 uur. En zelfs tijdens een fikse rengalop geen problemen met gezwabber.
Ze zijn vrij ruim, dus kan best wat meenemen.
Ik ben er blij mee :j

TurdusMerula

Re: Zadeltassen voor of achter, wat is handiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:25

Hier is nog een tip: stop je appel nooit onderin als je daarboven nog spullen bewaard, zeker niet als je weet dat je flink gaat galopperen. :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:38

_O-
Ik zie al druipende appelmoes uit de tassen voor me :')

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:44

Je bent al voorzien, lees ik, maar toch nog even een reactie. Ik heb een banaantas van Dabo (al 8 jaar ofzo). Eerst op mijn Engelse zadel en past nu ook prima op mijn westernzadel. Tas ligt ontzettend stabiel en leunt op het zadel, raakt het paard niet. Vooraan heb ik een aparte bidonhouder en kaarthouder (bijv bij Goedhard.nl). Bidonhouder kan ik ook goed vastsjorren waardoor er niets wiebelt. Heb zo al veel lange tochten (en endurancewedstrijden) gedaan. Niets wiebelt, zelfs niet bij gekke sprongen of rengalop. Bovendien is het ook nog low budget :D

Veel plezier in september!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:38

Ik merk dat ik geen bevestigingspunten heb voor een banaantas achteraan, enkel achteraan.
Heeft iemand van jullie dit al laten plaatsen?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:47

Ik maak ze veel verder naar voren vast. De twee uiteinden zijn zo lang dat ik ze helemaal om de fenderophanging (heet dat zo?) kan slaan aan beide kanten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:06

Ik maak ze aan de D-ring van de rigging vast.