Anky pads

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yess

Re: Anky pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:38

Ik vind ze ook super fijn! Heb vanalles gehad maar hou het nu bij de anky pads. Schuiven niet bij mij

xM_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:48

Ik heb sinds een maandje een ANKY pad. De nieuwe versie met anti-slip letters en voorgevormde schoft. Hartstikke mooi dekje, schuiven niet, zadel blijft soms nog zelfs een beetje aan de anti-slip letters plakken, wanneer ik wil afzadelen.
Vind hem alleen voor in de lente/zomer te dik. Dus ga over op BR Event dekjes of Eskadron Cottons.
Laatst bijgewerkt door xM_G op 24-07-14 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:50

naomie83 schreef:
Als je zadeldek gaat schuiven ligt vaak niet aan het dekje zelf maar meer aan het zadel.
Ligt je zadel wel goed tijdens het rijden. Als er teveel speling komt tussen je paard zijn rug en het zadel zullen bijna alle dekjes gaan schuiven . Behaleven natuurlijk al je zadeldekje vast maakt aan je zadel.

Hier heb jij zeker gelijk in! Mijn zadel ligt toevallig niet goed ;) dus waarschijnlijk blijft mij Anky pad onder mijn nieuwe zadel ook tijdens buitenritten liggen :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:52

<3 ik raad ze ook aan! Ik vind ze ook heel mooi

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:53

Kan ook aan de bouw van het paard liggen!

Ik heb er ook 1, maar die afmetingen zijn wel n beetje raar. Of mijn zadel is te lang, of hij is te kort :').

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:54

bij mijn paard liggen ze erg strak bij de schoft zowel QHP als Anky en hij krijgt op de achterkant waar het dekje stopt schuurplekken, maar dat heeft hij bijna overal van behalve La Valencio die zijn erg zacht.
even off topic : zoals jullie kunnen lezen schuren QHP &anky dekjes maar nu heb ik voor mijn wedstrijden een QHP maar die schuurt dus ook! en ik vroeg me af of jullie een dressuur pad weten die wat zachter is maar ik hou wel echt van padds dus en niet van die dekjes die je vast maakt aan je zadel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:56

Ik zou je zadel even na laten kijken..
Als ze schuurplekken krijgen lijkt het me niet helemaal goed..
Of je zadel past wel, maar zijn die pads te dik. Rij eens met een dekje die niet zo dik is, en kijk of je verschil merkt

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:07

Ik ben ook zeker fan van Anky dekjes!
QHP vind ik persoonlijk dus minder. Deze worden sneller 'oud' (gaan rafelen en worden hard) anky blijft zelfs na intensief gebruik mooi zacht en niet al te soepel.
Dekjes schuiven niet bij mij, ik denk alleen als het zadel niet volledig past zoals hierboven gezegd.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:13

Ik heb er een gehad, met de 'antislip' letters, zal ik maar zeggen. Die heb ik vrij snel weer verkocht want die lag niet mooi op mijn tinker. Later nog een soortgelijk van PK gehad en die paste beter.

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:27

Ess_Ramona schreef:
Ik zou je zadel even na laten kijken..
Als ze schuurplekken krijgen lijkt het me niet helemaal goed..
Of je zadel past wel, maar zijn die pads te dik. Rij eens met een dekje die niet zo dik is, en kijk of je verschil merkt

het gaat om het uiteinde van de pad en met een ander dekje krijgt hij geen schuurplekken inderdaad daarom was mijn vraag er of iemand wist welke dekjes er zijn voor wedstrijd die wat zachter zijn (dus ook dunner)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:35

Heb er 1 met van die plakletters. Was na 10 x rijden al stuk aan de binnenkant bij een stiksel helemaal gescheurd. Dus ik ben niet tevreden

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:39

ik vind het heel fijne dekjes, ik heb er sinds 2011 eentje van de toen nieuwe collectie (de petrol) en ik rijd er nog steeds dagelijks mee en is totaal nog niet versleten. Het dekje schuift ook niet bij mij...

Ejena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:09

Ik denk dat het deels ook te maken heeft met de bouw van je paard.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 05:46

Nies_ schreef:
Ik vind het fijne dekjes, maar de afmetingen zijn vreemd. Op de rug te lang en in de lengte te kort. Geen van mijn zadels past er mooi op en dan mijn springzadel nog het minst slecht :+

Dit ervaar ik ook exact hetzelfde :D Rare afmetingen idd

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:01

Bij een vriendin van mij gingen ze veel schuiven, zij heeft die dekjes later dus ook verkocht. :o

Shjivaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:31

Ik vind ze ook erg fijn en heb er geen problemen mee gehad wat betreft schuiven,