Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
waarhet ook voor is, als zijn bestemming een paardenmond is hoop ik dat hij zn bestemming nooit bereikt... Citaat:xxxxxx · 2 gemeenschappelijke vrienden
Dit bit wordt aanbevolen voor paarden die hard in de mond zijn maar niet trekken. Maar enkel voor ervaren ruiters die zacht in de hand zijn.
18 minuten geleden · Vind ik leuk
Ikzelf: Dus inderdaad een bit... Waar heb jij deze wijsheid gevonden?
17 minuten geleden · Vind ik leuk
xxxxxx · 2 gemeenschappelijke vrienden
Ik ben gewoon wijs
Ik ben van mening dat er ergere bitten en neusbitten zijn dan dit...
Door dit bit krijg je de mond terug zachter door op verschillende plaatsen te kunnen inwerken dan enkel op plaats waar het gewone bit altijd gelegen heeft en dus op die plaats een soort eelt en ongevoeligheid gevormd is. Liever een mond terug zachter krijgen door zachte inwerking dan altijd met harde hand te moeten rijden. Heropvoeden moet je doen met wat anderen voor je verpest hebben en dan kan je soms niet anders dan naar speciale bitten over te gaan.
Ik wist zelf niet hoeveel ruimte een lusitano in de mond heeft dus voor het zadelmak maken heb ik verscheidene fokkers maar ook ruiters gecontacteerd die met PRE's en Lusitanos werken...het doet echt geen pijn om te zeggen dat je iets niet weet en dat moeten vele mensen eens leren...
. Gaat ook niet passen, die hebben namelijk vrij weinig ruimte in de monde, dit gaat nooit niet passen. Wel een bizar ding.