Beste ventilerende peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Beste ventilerende peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:43

Een schieffel gaat wel weg, maar dan moet je er wel op tijd bij zijn, dat het nog vers is en het gaan behandelen.

Mijn paard had een enorme schieffel, hij had zichzelf geraakt tijdens het gek doen.

Ik smeerde er dagelijks Liniment op en vooral volhouden.

Hij heeft geen schieffel meer en het was echt een schieffel en het was hard ook.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:46

Crossbeschermers van new (uit mn hoofd) kennis heeft die ze had uur gereden en ik deed die dingen erna eraf en helemaal koud net alsof er niks om had gezeten. Niet de mooiste dingen maar worden niet warm!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:29

Ik heb de BR Air-Tech en ben er zeer tevreden over. Heb pas een proefje gedaan met links een normale BR peesbeschermer en rechts de BR Air-Tech. Ik kon het verschil echt voelen :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:58

Ik heb de compositi,ze zijn bij mij ook te lang voor mijn E pony's.
Toch hebben ze daar geen last van.
Mijn bruine zweet er alleen nog onder precies op de pees,daar zit een strook rubber.
De andere zweet minder op de benen en blijft mooi droog,maar omdat er zand tussen komt heeft die er nu een wondje van.
Ik ga nu maar kijken of ik die zonder iets kan rijden.
Die loopt toch nog geen zijgangen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:41

Nies_ schreef:
Deze van Eskadron? Heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er nog niks negatiefs over gezien.

[ Afbeelding ]

Nog niet het hele topic doorgelezen, maar deze heb ik gehad in het wit.
Hele fijne beschermers qua pasvorm en ventilatie. Echt top alleen de sluiting is dráma. Er gaat zand tussen zitten en dan gaan ze erg stroef etc. Je hebt ook de gewone 'air' dus niet de 'easy' die hebben een andere sluiting :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:42

Ik dacht ook eigenlijk dat ze die pinnetjes net als Veredus hadden, maar die zijn er ook dus?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:47

Nies_ schreef:
Ik dacht ook eigenlijk dat ze die pinnetjes net als Veredus hadden, maar die zijn er ook dus?

Ja dat zijn dezelfde alleen met andere sluiting :j Zijn nog goedkoper ook geloof ik. Prijzen verschillen erg met website/winkel.

http://www.ej.nl/products/10000035/3000 ... XISOFT+AIR

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:28

Dalmar Speed! Nadat mijn paard een peesblessure heeft gehad ben ik op deze beschermers overgestapt. Zelfs met enorm warm weer blijven de benen droog onder de beschermers. Geen zweet en geen hete benen. Ik zweer erbij.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 07:03

Nicky1963 schreef:
PartoutZ schreef:
Schiefels heeft gehad? Kunnen die weer verdwijnen? :o?

.

Hihi, hij heeft schiefels (nog steeds) en heeft een griffelbeenbreuk gehad. Toetsenbord viel uit tijdens het typen, denk ik :D

Ik dacht al :') vertel me hoe dat kan! :))

Ragdollcat schreef:
Een schieffel gaat wel weg, maar dan moet je er wel op tijd bij zijn, dat het nog vers is en het gaan behandelen.

Mijn paard had een enorme schieffel, hij had zichzelf geraakt tijdens het gek doen.

Ik smeerde er dagelijks Liniment op en vooral volhouden.

Hij heeft geen schieffel meer en het was echt een schieffel en het was hard ook.

Ohh, dan ben ik al te laat -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:52

Gewoon zo veel mogelijk zonder beschermers zetten. Persoonlijk heb ik ze alleen bij het springen om. Dressuur of in de wei heeft hij echt geen beschermers nodig hoor :=

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:53

interessant

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:01

Hier ook premier equine; erg fijn :j , ook erg fijn dat ze in echt kleine ponymaatjes te krijgen zijn, de dalmar helaas niet.
Maar hier sinds enkele jaren ook zo min mogelijk bescherming om en daar doen ze het, allemaal, erg goed op.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:08

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:08

Marjoow.. ik deed ze om tijdens de training en in de paddock. De paddock is niet heel groot en hij kan samen met z'n maatje aardig gek doen. Voorlopig gaan we sowieso bloot :j

avaluna.. dat ga ik nu ook proberen en hopen dat dat goed gaat :)

Verder heb ik nog steeds de Trizone beschermers ingedachte.
Zeker voor tijdens het springen, als dat er in de toekomst nog in zit.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:11

Lekker bloot blijven. Nergens voor nodig om ze zo in te pakken :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:43

Ik wil wel iets voor de toekomst voor tijdens het springen, maar ben verder tot nu toe wel van plan om bloot te blijven :j

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:52

Mijn paard heeft gauw kokende pezen. Je zou er dan zo soep van kunnen trekken bij wijze van. Ik gebruik nu de trizone airlite beschermers. (Vallen wel groot) en ben er zeer tevreden over! :j
Heb ze bij de paarden drogist gekocht met een actie dat je de achterbeschermers er gratis bij kreeg. Zo waren ze nog goed betaal baar ook!
Als je op youtube zoekt staat er ook een filmpje van de trizone airlite beschermers hoe ze zijn ontwikkeld (door oa dierenartsen)
Ben benieuwd of het je wat lijkt :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:08

Ik heb net volledig leren van Harry's horse besteld, zijn niet duur vergeleken met andere merken dus ben erg benieuwd als ze binnen zijn. :) Als ze passen en goed bevallen bestel ik ze bij in het bruin voor het springen.

Die van TriZone heb ik gepast, maar zaten helaas qua pasvorm niet fijn bij mijn paard.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:14

Koole Sedelogic peesbeschermers. Oerlelijk, maar geen verandering in temperatuur in de onderbenen (ik heb uitvoerig getest).

http://www.paardenshop.be/product/koole ... hermers-2/

Koole Sedelogic vergeleken met reguliere BR kappen, Lamicel, lederen beschermers met schaapsvel (goede tweede plaats, overigens), Pro Max, Eskadron beschermers (regulier), Eskadron boots en verschillende Veredus modellen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 10:54

Ik heb de Trizone Allsports besteld in het wit. Ben benieuwd!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:00

Ik heb op aanraden in de winkel van die style crossbeschermers gehad.... beentjes werden er toch vrij warm onder (koeler dan de gemiddelde beschermer maar voor mijn idee toch nog te warm)... Nu Veredus carbon gel beschermers met extra ventilatie en daar heel tevreden van... mooie koele droge beentjes.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 11:28

De Trizone Allsports gister voor het eerst geprobeerd. Zijn inderdaad wat stug en geen perfecte pasvorm, maar ik denk dat dat wel komt naar mate je het meer gebruikt. Mijn paard heeft behoorlijke schiefels en deze kunnen daar mooi omheen. Hij kwam er wel wat warm onder vandaan. Een enkel zweetplekje op de "noppen" waar hij het been raakt, verder droog. En het been koelde vrij snel na het afdoen ook helemaal af.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:17

Heb hier ook eentje die een peesblessure heeft gehad en ik heb sindsdien ook de NEW Airoflow. Hij had de peesblessure opgelopen doordat hij met zijn achterbenen (met ijzers) zin voorbenen had aangetikt, dus voor mij was het echt noodzakelijk iets te vinden wat wel bescherming biedt, maar ook weer niet te warm wordt.
Het zijn inderdaad niet de mooiste beschermers, eigenlijk gewoon onopvallend, maar wel super praktisch en geen warme benen meer, zelfs niet met dit weer!

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:47

Trizone, PE, dalmar