Hulsebos (emst) aan laten meten?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 05:16

Ik heb exact dezelfde ervaring met Hulsebos.
Horseware schreef:
@sprintje: ja dat klopt Hulsebos is al heel wat langer bezig dan Ninon. En natuurlijk maken alle mensen weleens fouten. Ik vind het alleen zo vreselijk jammer dat Hulsebos zijn eigen fouten niet wil toegeven (ook al werd de fout bevestigd door 2 andere zadelmakers, een fysio met zadelpaservaring en een ostheopaat), en ik tot 2x toe met een peperduur zadel zat opgescheept waarmee ik niets kon. Was het netjes opgelost, dan had ik er met geen woord over gerept.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 05:58

Ook hier geen goede ervaringen van Hulsebos, op zich goede zadels maar slechte service en dat vind ik toch wel heel belangrijk.

Ik heb nu ook een zadel van Ninon Schutte en ik kan niet anders zeggen dat het super is! Ook de service TOP! En ik ben inderdaad het met Horseware eens, Ninon heeft bij Hulsebos geleerd hoe zij het NIET wilde!

Kijk eens op de schutte topic hier op bokt! Ennuh ik heb geen aandelen bij Ninon ;)

[HK] Ervaringen met Ninon Schutte?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:29

Horseware schreef:
En daar vooral geleerd hoe het niet moest en hoe ze het niet wilde.
Het klopt inderdaad dat je heel vaak zowel positieve als negatieve berichten leest. Maar zoek maar eens op Ninon Schutte/Zadelatelier. Zul je zien dat je geen (of amper) negatieve ervaringen vindt.

Maar omdat er geen negatieve ervaringen staan wil dat niet zeggen dat ze er niet zijn. Toevallig sprak ik gisteren iemand die er een bedrijfje in heeft. Die poetsen alle negatieve berichtgeving online weg. Vraag niet hoe maar het kan en gebeurt.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:30

EsmeeBlom schreef:
Ik ben niet zo tevreden, paste op allebei de paarden absoluut niet en ben met een van de paarden een halfjaar bezig geweest om deze weer goed op de rug te krijgen omdat het zadel te lang voor haar was. Ook bleek het zadel een doorgescheurde singelstoot helemaal bovenin het zadel te hebben. Nog gevaarlijk ook. Hulsebos zit verder wel fantastisch, dat moet ik toegeven :))

De Hulsebos zadels zijn zonder twijfel fantastisch :j :j Maar dan moet het wel goed aangemeten zijn. Bij onze eerste Hulsebos in 2005 (kan ook 2006 zijn) hadden we een super service en waren we 200% tevreden. Toen ik mijn paardje kocht met een moeilijke -lees, korte rug en rondgeribt- heb ik zonder twijfel gelijk weer voor Hulsebos gekozen. Toen ze het zadel kwamen leveren was al direct niet tevreden en heb ik dit ook aangegeven. De dame in kwestie was redelijk onbeschoft naar ons en wij hebben gelijk op schrift gezet dat ik niet tevreden was en dat de dame mijn zadel niet wilde aanpassen.
Nu was mijn paard van het begin af aan zo vreselijk lastig met rijden dat ik er dierenartsen, fysiotherapeuten, osteopaten bij heb gehad die allemaal zeiden dat het zadel te lang was. Na dit meerdere keren aangegeven te hebben bij Hulsebos die mijn klachten niet wilde horen heb ik een second opinion aangevraagd bij een locale zadelmaker. Die zag gelijk waar het probleem zat, zij gaf me een leen zadel en na 1,5 jaar ellende kon ik voor het eerst redelijk normaal opstappen en rijden!!! En nog steeds gaf Hulsebos niet thuis.

Van ellende heb ik een zaak aangespannen tegen Hulsebos, dit heeft maar liefst bijna 2 jaar geduurd. Al met al heeft dit gezeik 3,5 jaar geduurd. Ik vond het heel erg allemaal maar ik heb wel een fatsoendelijk bedrag voor mijn zadel uiteindelijk teruggekregen.

Tsja, ik ben niet tegen Hulsebos omdat mijn moeder een super ervaring heeft gehad met Hulsebos en ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel tegenslag gehad met Hulsebos. De dame die mijn zadel heeft aangemeten werkt er niet meer heb ik me laten vertellen. Zou ik nog eens Hulsebos kiezen? Ik denk het niet, ik heb een locale zadelmaker waar ik heel tevreden over ben en bij vriendinnen is Arno van de Brandt geweest en zadels op maat gemaakt waar ze super blij mee zijn!

*Arno van de Brandt heeft vroeger bij Hulsebos gewerkt en is op zichzelf begonnen en ik hoor alleen maar positieve verhalen, http://www.brandt-zadels.nl/*

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:35

[***] schreef:
Ik heb exact dezelfde ervaring met Hulsebos.
Horseware schreef:
@sprintje: ja dat klopt Hulsebos is al heel wat langer bezig dan Ninon. En natuurlijk maken alle mensen weleens fouten. Ik vind het alleen zo vreselijk jammer dat Hulsebos zijn eigen fouten niet wil toegeven (ook al werd de fout bevestigd door 2 andere zadelmakers, een fysio met zadelpaservaring en een ostheopaat), en ik tot 2x toe met een peperduur zadel zat opgescheept waarmee ik niets kon. Was het netjes opgelost, dan had ik er met geen woord over gerept.

Hier precies hetzelfde, ik was zo boos op dat moment dat ik rechtshulp heb ingeschakeld. Die zijn hierop ingedoken en we hebben een zaak aangespannen en ik heb nog een goed bedrag teruggekregen voor mijn zadel. Maar ik heb wel direct bij levering aangegeven dat ik ontevreden was over mijn zadel en dit op papier gezet met handtekening van de afleverpersoon.............Ook had ik getuigenissen van de nieuwe zadelmaker, stalgenoten en osteopate! 5 minuten voor we de rechtzaal ingingen hebben ze me een aanbod gedaan wat ik ge-accepteerd heb. Maar wat heeft het me letterlijk bloed zweet en tranen gekost!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:29

Allienda schreef:
Hier precies hetzelfde, ik was zo boos op dat moment dat ik rechtshulp heb ingeschakeld. Die zijn hierop ingedoken en we hebben een zaak aangespannen en ik heb nog een goed bedrag teruggekregen voor mijn zadel. Maar ik heb wel direct bij levering aangegeven dat ik ontevreden was over mijn zadel en dit op papier gezet met handtekening van de afleverpersoon.............Ook had ik getuigenissen van de nieuwe zadelmaker, stalgenoten en osteopate! 5 minuten voor we de rechtzaal ingingen hebben ze me een aanbod gedaan wat ik ge-accepteerd heb. Maar wat heeft het me letterlijk bloed zweet en tranen gekost!!

Grappig, ik heb een soortgelijke ervaring. Nadat mijn rechtsbijstand een brief heeft gestuurd werd er pas actie ondernomen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:42

Horseware schreef:
Sprintje schreef:
Je zal van iedere zadelmakers positieve en negatieve verhalen horen. Sommige nieuwe merken zijn in eerste instantie helemaal geweldig, maar na verloop van tijd hoor je ook daar dan negatieve verhalen over. Ik ben meer dan tevreden over Hulsebos, en heb met andere genoemde zadelmakers juist weer mindere ervaringen.

Ik denk dat het wel van belang is dat je paard in goede conditie is als je het zadel gaat laten aanpassen en links/rechts gelijk in de bespiering zit. Je kan niet een zadel scheef maken omdat een paard (of ruiter) scheef is. Dan kan een paard nooit meer recht ontwikkelen. Verder ontwikkelen paarden zich door het leven heen. Dus een levenlang een perfect passend zadel is waarschijnlijk een illusie. Een jong paard ontwikkeld spieren en een ouder paard kan die spieren juist weer kwijt raken (of na een langere periode niets doen door ziekte/blessures).

Ninon Schutte heeft het vak overigens geleerd bij Hulsebos.

Het klopt inderdaad dat je heel vaak zowel positieve als negatieve berichten leest. Maar zoek maar eens op Ninon Schutte/Zadelatelier. Zul je zien dat je geen (of amper) negatieve ervaringen vindt.

Wat is het verschil tussen Ninon en Hulsebos dan? Wat doen ze anders qua aanmeten?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:46

2005 schreef:
Wat is het verschil tussen Ninon en Hulsebos dan? Wat doen ze anders qua aanmeten?

Dat heb ik idd ook gehoord, van diverse verschillende mensen die er gewerkt hebben.

Ik had niet het idee dat het aanmeten zelf zo raar ging bij Hulsebos, maar het zadel dat mij vervolgens geleverd werd paste gewoon echt niet. Het tussen kanaal was veel te breed en de kussen lagen zo ver uit elkaar dat het zadel op een heel klein stukje na gewoon op de ruggengraat van mijn paard lag. Daarnaast kiepte het ook nog eens gigantisch achterover. De boommaat leek wel te kloppen, maar het model zadel paste totaal niet op mijn paard.

Ninon heeft diverse bomen van verschillende type zadels op de rug van mijn paard gelegd en zelfs ik zag meteen duidelijk welke perfect paste. Omdat ik na het Hulsebos drama geen geld meer had voor een nieuw zadel en zij niets tweedehands had liggen dat op mijn paard paste, heb ik op marktplaats een Schutte zadel gevonden waarvan zij zei dat ze dat pas kon maken voor mijn paard. Dat heeft ze vervolgens keurig netjes gedaan, en voor al die service heb ik maar een paar tientjes betaald. Echt top.
Laatst bijgewerkt door Martine op 22-07-14 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd, alleen eigen ervaringen zijn toegestaan. Niet ''ik heb van horen zeggen dat''

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:47

Jennyj01 schreef:
Horseware schreef:

Maar omdat er geen negatieve ervaringen staan wil dat niet zeggen dat ze er niet zijn. Toevallig sprak ik gisteren iemand die er een bedrijfje in heeft. Die poetsen alle negatieve berichtgeving online weg. Vraag niet hoe maar het kan en gebeurt.

Dat zal ik ook absoluut niet beweren. Het valt mij alleen op hoeveel negatieve ervaringen ik over Hulsebos lees in verhouding tot Ninon.

Hubbels

Re: Hulsebos (emst) aan laten meten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:06

Nou 1 ding weet ik wel zeker, Ninon zal geen nagatieve berichten weghalen.
Denk dat ze niet eens weet dat er een topic over haar gaat hier op bokt, Ninon houdt zich namelijk met dit soort dingen helemaal niet bezig.
Het boeit haar niet zoveel , zij wil gewoon een goed product afleveren en dat doet ze ook!
En kan ze geen zadel pas maken op jou paard dan begint ze er niet eens aan en dat zegt ze ook.

Ze lossen het gewoon netjes op als iets niet goed gaat en dat kun je van Hulsebos niet zeggen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:06

Mag ik jullie vragen of jullie op de hoogte zijn van de huidige prijslijst welke Hulsebos momenteel hanteert? :)

Heb de website al bekeken maar helaas geen prijzen kunnen vinden...

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:23

Je hebt pb ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:28

Dankjewel !

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:01

Ik heb van de week door Ronnie een hulsebos zadel laten aanmeten.

Hij legd alles goed en duidelijk uit, liet alles zien en kwam over als een zeer kundige man. Hij leek in ieder geval zijn vakner goed te verstaan!

MAAR er schijnen ook mensen te zijn die Ronnie niks vinden omdat hij te eerlijk is. En wat is eerlijk wat eerlijk is juist goed toch? Nou hij zegt zoals het is en als jij scheef op je paard zit zal hij dat duidelijk laten weten. Als je van je zelf overtuigd bent dat je recht zit en hij zegt dat je dat niet zit en niet tegen die kritiek kan ja dan kan je beter naar een andere zadelmaker. Maar goed dan betekend dat je nog steeds scheef zit ook al durfde een andere zadelmaker je dat niet te zeggen.

Ik vondt het een super fijne man met verstand en die gewoon eens echt eerlijk is!! Dat laatste wordt dus niet door iedereen gewaardeerd

Ik heb nu al 2 zadelmakers gehad van custom (overigens heb ik mijn custom terug gedaan omdat mijn paard gewoon elke 2weken kreupel door het zadel was, en dan maar zeggen dat het niet door het zadel kwam!! En als ik het xadel eraf haalde en gelijk een andere erop liep het paard wel goed) nou die hadden met zijn 2e nog niet de helft van het verstand van zadels passen als Ronnie.

Bij hulsebos nemen ze de tijd (3 / 3 en halfuur later) en bij custom lijkt het een haast klus!!

Ik moet nu maar afwachten op het paard er blij van wordt als het zadel wordt afgeleverd maar over het aanmeten en testen niets anders dan lof!