Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Caira schreef:paarden zijn een van de weinige dieren die geen geluid hebben voor pijn. Je kunt een paard martelen wat je wilt zonder dat hij een kik geeft. Een van de weinige uitingen die een paard onder het zadel heeft om de druk van het bit te halen is het openen van de mond. Met dit soort middelen wordt zelfs dat compleet ingesnoerd en voorkomen. Arm dier, ik vind trouwens alle sperriemen niets, maar dat is mijn persoonlijke keuze.
Selka schreef:Dat is jouw mening![]()
Op het moment dat je tussen de neusriem combinatie vlees ziet uitpuilen vind ik dat wij daar iets over mogen vinden.
@Palousa_boy, dat is ook wel heel erg extreem. De paarden die tot bloedens toe worden opengeprikt met sporen hoor je ook niet gillen. Pijn zullen ze vast hebben.
Koekje_ schreef:Selka schreef:Dat is jouw mening![]()
Op het moment dat je tussen de neusriem combinatie vlees ziet uitpuilen vind ik dat wij daar iets over mogen vinden.
@Palousa_boy, dat is ook wel heel erg extreem. De paarden die tot bloedens toe worden opengeprikt met sporen hoor je ook niet gillen. Pijn zullen ze vast hebben.
Ik oordeel ook helemaal niet over hoe strak het aangetrokken zit! Het is alleen niet zo, dat wanneer een neusriem (te) strak wordt aangetrokken dit betekent dat de neusriem dieronvriendelijk is! Dat vind ik hier zo lekker kort door de bocht!
this voor een veilig gevoel Jellebie schreef:Een paard dat zijn mond opent tijdens het rijden, doet dat toch niet voor niets? Dat de sperriem dat tegen gaat vind ik toch niet zo diervriendelijk.
En als het over openen van de mond gaat heeft het dus niet echt iets te maken met deze specifieke neusriem, maar dat heb je het over alle neusriemen. Het verschil met deze neusriem tov andere neusriemen is niet alleen het niet kunnen openen van de mond. Dat is namelijk iets wat je op alle neusriemen kunt betrekken.LadyMadonna schreef:Zo te zien is dit een springer en niet in de B.
Tja, die worden weleens heftig, wat ook nodig is, en die moet je dan wel terug kunnen rijden.
Overigens veroorzaakt een flinke ophouding in een open mond meer pijn dan in een gesloten mond
Marjoow schreef:Moet wel een onwijs sterk paard geweest zijn dan... Kon ik er iig niet vanaf zien.
Citaat:De Nathe pelham bit biedt verfijnde vrijheid voor de tong van uw paard. Perfecte aanpassing aan de anatomie van het paard en verbeterde drukverdeling op de tong. Pelham, perlon koord, perlon pelham bandjes.
Daphne__ schreef:Jemig, tijdje geleden zag ik dezelfde neusriem bij een paard, vond het er juist heel vriendelijk uitzien. Paard kon gewoon zijn mond openen. Maar als ik naar bovenstaande foto kijk... Bah.
Geen onvriendelijke neusriem, maar onvriendelijke ruiter.

Daphne__ schreef:Geen onvriendelijke neusriem, maar onvriendelijke ruiter.
xCactussoep schreef:Daphne__ schreef:Jemig, tijdje geleden zag ik dezelfde neusriem bij een paard, vond het er juist heel vriendelijk uitzien. Paard kon gewoon zijn mond openen. Maar als ik naar bovenstaande foto kijk... Bah.
Geen onvriendelijke neusriem, maar onvriendelijke ruiter.
Ik zag deze neusriem laatst ook en ook toen zag de neusriem er vriendelijker uit als deze. Paard kijkt ook niet heel erg blij. Dus zal wel niet aan de neusriem liggen maar aan de ruiter