Zadel op verschillende paarden.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dakario

Re: Zadel op verschillende paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:33

Heb saint lourdes zadel. Past op verschillende schoften van paarden. Versie dirk demeersman zadel. Nog geen 1009 euro

Evaencoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:38

wij leggen op elke pony die zadeldak gemaakt moet worden een euroriding diamant, die zit op elk paard goed! het is trouwens wel een ouder zadel dus misschien klopt het nu helemaal niet meer wat ik zeg...

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:41

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:58

Evaencoco schreef:
wij leggen op elke pony die zadeldak gemaakt moet worden een euroriding diamant, die zit op elk paard goed! het is trouwens wel een ouder zadel dus misschien klopt het nu helemaal niet meer wat ik zeg...

Dat zadel heb ik ook, past inderdaad op heel veel verschillende paarden, dat zadel wil ik niet kwijt. Ik zou voor een prolight pad gaan omdat je die kan aanpassen. Die willen wij ook gaan kopen. Ook ideaal voor paarden in de groei.

Kieffer heb ik nog liggen en te koop voor een niet al te hoge prijs ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 18:10

Owja, nog vergeten erbij te zetten. Ik heb een euroriding diamant ter beschikking liggen.

Deze ligt echter op de 3 'vaste' paarden die ik rijd minder dan de Titan of mijn Hulsebos.

Volgens mij is dit wel een ouder model, qua gedwongen zit en wrongen is deze erg minimaal, maar ik kies liever voor een goed passend zadel voor de paarden dan wat voor mij het best zit.

Ik zal eens kijken naar Hidalgo, boomloos heb ik mijn twijfels bij, omdat ik toch vrij fanatiek in de dressuur ben. En dit over het algemeen toch een wat lossere zit heeft.

(Om een beeld te scheppen, in mijn profiel staan 3 'vaste' paarden, met nogal verschillende bouw, de paarden die ik rij kunnen echter in toekomst zeker veranderen, vandaar dat het geen nut heeft volledig op maat te gaan zoeken)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:14

Al eens aan een Kent en Master gedacht? Worden vrij veel 2de hands verkocht en binnen jou budget;) En kopijzer kan je goed veranderen als het nodig is. Ook singelstoten kan je aanpassen aan de manier van singelen. Kussens zijn makkelijk te vullen als dat al eens nodig is. Je kan de kniekussens per paard verplaatsen maar ook kiezen wat voor jou benen fijn is zetten. En grote en kleine blok zetten. Standaard geen zeer gedwongen zit maar ook niet te los;)

Na van alles gehad te hebben aan zadels ben ik sinds kort helemaal fan van dat zadel. Ik heb 2 verschillende veelzijdigheidszadels waar prima mee te dressuren valt. Maar dressuurzadels zie je meer. Zoek wel het juiste model want daar start het mee. De gemiddelde warmbloed heeft een aardige schoft en dan is een HW heel fijn. Een vlakkere nodig is de Cob heel fijn enz.

Ik ben om en betaalbaar en zeer goed kwa kwaliteit ondanks de prijzen:)

Werk eventueel met een prolite pad om het zadel verder pasbaar te maken ter plaatsen op het paard wat je rijdt:) Zo houdt je paard geen irritatie van zadel:)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 18:27

Kent en master, niet bekend mee maar dit klinkt goed idd.

Qua kussens ga ik ze idd niet per paard verplaatsen, dus dat zou meer op mijn voorkeur aangepast worden.

Owja, dat had ik ook nog moeten zeggen, ik heb ook een antislip gelpad, foampad en bontje om eventuele breedte op te vullen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:37

Kussens kan je niet verplaatsen hoor:) maar wel aanvullen met wol en uithalen heel makkelijk:) Is een erg prettig zadel:) Ik was om na een paar keer gezetten te hebben. Daar is mijn Kieffer voor weg gegaan zelfs;) Die kon maar 1 boommaat steeds en moest dan affabriek weer. Terwijl bij dit merk een goede zadelmaker bekend met dat merk alles in mobiele werkplaats kan doen:) Heerlijk:0 Niet te duur en ook onderdelen niet te duur als nodig. En toch goede kwaliteit..zou bijna zeggen kom er eentje van mij halen om te proberen;)

En met zn pad komt altijd goed. Kan je mooi vullen als het te ruim is. Maar die singelstoten is wel fijn ook hoor met het vast leggen van een zadel zeker als de singelplaats per paard veranderd;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 18:53

Wrongen bedoelde ik niet de kussens haha..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:23

K&M past op geen van mijn paarden, diverse modellen geprobeerd.
Bates of Wintec hebben wel verwisselbare boom, maar die verwissel je niet 1, 2, 3, kost best nog moeite en tijd.
Isabelle werth, heeft soms hele krappe kamer aan achterzijde (dus niet breed genoeg voor veel paarden)
Euroriding diamant, past ook niet op mijn paarden, maar ken veel mensen die er wel blij mee zijn.
Boomloos klinkt leuk, maar past ook echt niet op alle paarden.

Blijft lastig hoor zadel erbij dat op meerdere paarden past.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:15

Soms is het inderdaad lastig om een passend zadel te vinden. Dat houdt je altijd. En er zijn er zoveel en in allerlei prijsklasses. Voor nu ben ik heel blij met 2 en 2 totaal verschillende paarden die ze dragen:) Zadelpasser hier kan veel:)

Tja..het blijft heel persoonlijk een zadel kiezen en vooral passend te krijgen op je paard;) Daarbij veranderen ze per seizoen. Teminste bij mij van body enz. En een goede zadelpasser erbij is lastig ook nog:)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:34

Wintec past echt niet op alle paarden hoor, wintec heeft namelijk hele rechte bomen. Ik zelf heb Kent&Masters S-line, superfijn zadel en past op veel paarden.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:47

MoniekV: Klopt wat je zegt;) Er zit ook er veel verschil tussen een Wintec en Kent&Masters:) Zeker kwa kwaliteit en zitcomfort:) Daarom ben ik ook heel blij met mijn 2 K&M zadels;)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:59

Kostolany schreef:
MoniekV: Klopt wat je zegt;) Er zit ook er veel verschil tussen een Wintec en Kent&Masters:) Zeker kwa kwaliteit en zitcomfort:) Daarom ben ik ook heel blij met mijn 2 K&M zadels;)

Ik had eerst een wintec Isabell Werth en nu een K&M S-line, wereld van verschil :D

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:01

Rossner!
Mijn rossner springzadel past op: Een haflinger, Een kwpn hoge schoft, Kwpn normale schoft! Allemaal zonder gelpad of onderleger, Superzadel! heel blij mee!