Ervaring spullen epplejeck

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:19

De kwaliteit van mijn ej deken is beter als van mijn bucas deken. Fijnere pasvorm en beter waterdicht.

Ik heb ook een hoofdstel van de ej en die is zo soepel als wat. En ts wil een sperriempje. Die van mij gaat al 4 jaar mee, niks mee aan de hand.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:20

Prijs/kwaliteit verhouding is imo prima.
Voor de prijzen van ej verwacht ik geen pikeur kwaliteit. Heb er meerdere spullen van (hoofdstel, dekje, beschermers)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:20

Ik ben wel tevreden over bepaalde spullen van ej. Ik heb namelijk hele goede jodphurs maar toen ik naar riempjes voor mijn sporen aan het kijken was ( leer ) kwamen er allemaal barstjes in als ik het boog... beetje teleurstellend.

Nynke_Mandy

Re: Ervaring spullen epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:05

Ik ben over het algemeen wel tevreden over het huismerk Epplejeck. Ik rijd al meer dan een jaar met een dressuurzadel van Epplejeck. Hartstikke fijn zadel. Ook heb ik nu al meer dan een jaar een hoofdstel met lakneusriem van Epplejeck die ik had gewonnen op concours. Ook deze is nog niets mis mee.

Verder vind ik de bandages erg fijn. Ik heb 2 dekjes van Epplejeck Piano. Zwarte voor op wedstrijd, niets mis mee. En de Champagne, die krijgt wel wat vlekken na het rijden. Beetje jammer.

Sokken gebruik ik eigenlijk altijd standaard van Epplejeck, die blijven lekker elastisch en soepel. Dus makkelijk aan te krijgen. Rijbroeken vind ik weer wat minder, ze zitten niet erg lekker.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:15

Ik ben super tevreden over de dekens van EJ.
Eindelijk een pasvorm die voor het iets bredere paard goed zit.
En perfect waterdicht. ook nog na enkele jaren.
Beter dan veel dure merken die ik hiervoor heb gehad.

Ik heb er ook 2 rijbroeken van, ook daar ben ik heel tevreden over.
Nee het is geen Pikeur, maar daar is de prijs dan ook naar.
Maar ze gaan wel lang mee alleen de stof zit wat stugger.

Laarzen of andere leren producten heb ik er nog niet van gehad dus kan daar niets over zeggen.

SalvadorD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:42

Goede kwaliteit en service, zeker aan te raden.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:09

Ik ben over het algemeen tevreden: hoofdstel met fabrieksfout geleverd maar ruilen ging makkelijk, vond de chaps niks > leren model met de rits van boven naar beneden zonder rits-dicht-hou-dingetje dus de rits ging open met rijden... heb nu als zeker 2 jaar instap jophers, hier ben ik erg tevreden over, beginnen nu stuk te gaan (gaatje bij de zool), heb 1 dekje van de Epplejeck, deze kreukt snel onder het zadel, sokken zijn ok. Met de sperriem is niks mis, vond het leer alleen best wel snel 'korrelig' worden aan de binnenkant.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:13

Je moet echt goed kijken in de winkel zelf.
Sommige spullen zijn wel goed, maar sommige spullen zijn echt van een bagger kwaliteit!
Dus zelf even goed in de handen nemen.
De EJ fleece dekens zijn flinterdun bijvoorbeeld en daar prik je bijna zo met vinger doorheen.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:30

SamLoveRoos schreef:
[...] vond de chaps niks > leren model met de rits van boven naar beneden zonder rits-dicht-hou-dingetje dus de rits ging open met rijden... [...]

Die heb ik ook, snap niets van dat ontwerp! Maar de ritsen blijven bij mij eigenlijk altijd wel goed dicht, dus ik ben er wel tevreden over. Over de rest van de spullen ben ik ook tevreden.
Het leer van EJ vind ik qua prijs/kwaliteit overeenkomen met andere merken. De laag geprijsde hoofdstellen van 50 euro daar vind ik net zo matig als andere (huis)merken van dezelfde prijs.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:37

Altijs goede ervaringen mee. Zelfs met de laarzen, zijn super.

Maar had vorig jaar een rijbroek gekocht was 115 euro, hele leuke/nette rijbroek. Dus maar iets van 4 keer aangehad omdat ik er zuinig op ben.... En de ritsen zijn gewoon kapot!! :-S ... Kan geem bonnetje meer vinden oid, meestal bewaar ik zulke dingen wel....Maar nu.... :'(

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:42

De dekens van Ej zelf ben ik heel erg over te spreken! Maar de Mexicaanse hoofdstellen en borsttuig ben ik zeker niet over te spreken.. Maten vallen 2 x zo groot en borsttuig zat direct na 1 x gebruiken en flink zweten al scheurtjes in.. En de laarzen en chaps vallen dan weer klein..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:50

jorika1986 schreef:
Je moet echt goed kijken in de winkel zelf.
Sommige spullen zijn wel goed, maar sommige spullen zijn echt van een bagger kwaliteit!
Dus zelf even goed in de handen nemen.
De EJ fleece dekens zijn flinterdun bijvoorbeeld en daar prik je bijna zo met vinger doorheen.

Nou, dan mag jij dat met mijn deken proberen. Die is dubbel dik en zeer zwaar fleece, echt super stevig en erg wateropnemend. Ik heb ook EJ laarzen waar ik heel erg tevreden mee ben.
Zal wel bij iedereen verschillen dan, ik 'eis' ook kwaliteit en ik vind de producten die ik heb van uitstekende prijs/kwaliteit verhouding :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:54

xx_Lyzet schreef:
Altijs goede ervaringen mee. Zelfs met de laarzen, zijn super.

Maar had vorig jaar een rijbroek gekocht was 115 euro, hele leuke/nette rijbroek. Dus maar iets van 4 keer aangehad omdat ik er zuinig op ben.... En de ritsen zijn gewoon kapot!! :-S ... Kan geem bonnetje meer vinden oid, meestal bewaar ik zulke dingen wel....Maar nu.... :'(

Heb je een klantenkaarten van hun? Ik heb namelijk ook een broek kunnen ruilen omdat die kapot was waar ik geen bonnetje van had maar omdat hij op mijn klantenkaart stond was het geen probleem.

Verder ben ik erg tevreden over de spullen die ik van eppeljeck heb. Vorige week nog een pony halster gekocht met mijn verjaardagskorting super mooi ding!

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:58

Ik heb een hoofdstel van EJ, gaat al een jaar mee en ziet er nog netjes uit ondanks dat ik het niet poets.. :o Heb ook veel longeer spullen van EJ eigen merk, nog niks van kapot gegaan en gebruik het best vaak, en ben er niet zo zuinig op.. Oftewel, ik ben heel tevreden over de spullen van EJ

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:58

Ja, en heb eigenlijk altijd m'n klantenkaart gebruikt.
Ga eens even een PBtje sturen naar EJ..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:01

xx_Lyzet schreef:

Je moet langs gaan via de email deden ze moeilijk en in de winkel was er niks aan de hand was voor ons een uurtje rijden dus was de gok wagen en gelukkig deden ze helemaal niet moeilijk.

xM_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:18

Heb alleen wat verzorgingsproducten voor mijn paard van EJ eigen merk, prima producten.
Hoofdstellen e.d. ben ik niet tevreden over

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:19

Gabbe schreef:
xx_Lyzet schreef:

Je moet langs gaan via de email deden ze moeilijk en in de winkel was er niks aan de hand was voor ons een uurtje rijden dus was de gok wagen en gelukkig deden ze helemaal niet moeilijk.

Ga ik eens doen, dankjewel!!
Al denk ik niet dat ze wat gaan/kunnen doen...

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 18:32

Whoops, dat van de chaps net te laat gelezen. De chaps zaten echt perfect, dus heb ik ze meegenomen..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:37

Springschoenen aan flarden na 2x gebruiken :') er zowel door en klittenband met stiksel alles los.
Proline beenbeschermers (zoals BR pro max) zakken af en zijn al beetje doorgescheurd....
Mijn neusriem die leeft nog en mijn borstriem ook maar valt wel wat groot.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:39

Springschoenen heb ik twee jaar mee gereden en ze nog als nieuw kunnen door verkopen mijn hh waren daarin tegen zo kapot.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:48

Ik heb voor me paarden de ej tolga dekens. En ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben, hele fijne pasvorm zowel aan de voorkant als achterkant van me paard (beter dan sommige duurdere merken), in 2 jaar tijd geen last gehad van schuurplekken ofzo en goed waterdicht. En in twee jaar tijd zijn alle dekens nog heel. Voor de rest geen ervaring met eigen merk van ej.

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:08

Ik heb dekens van EJ voor mijn paard en ben daar erg tervreden over.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:21

xMriit schreef:
Ik ben zeker NIET :( tevreden over de laars van het ej-merk.
Heb een aantal maanden terug een paar laarzen daar gehaald, net 1uurtje mee gereden, en hup de hak scheurt meteen los. dezelfde week terug gegaan, en kreeg toen te horen:
"kom over een paar maanden maar terug, en dan kijken we of het verder kapot is. het is nu niet ver genoeg kapot om te laten maken. wie weet krijg je dan wel nieuwe of misschien geld terug."

we hebben ze een week geleden terug gebracht, en ben benieuwd wat ze zullen zeggen.
stiekem hoop ik op geld terug, om dan vervolgens naar een ruitersportzaak hier in de buurt te rijden. :o

En jij bent toen weggegaan na die mededeling? Dat is echt niet normaal van de ej. Als het kapot gaat binnen de garantie periode moeten ze als jij daarom vraagt je geld terug geven. Ook niet af laten schepen met een cadeaubon want je hebt echt recht op je geld terug. En ook al breekt het lipje van de rits af bij wijze van spreken of trek je een veter kapot zijn ze dat nog verplicht. Natuurlijk kunnen ze aanbieden het te repareren, maar dan wel meteen.

Over de dekens van ej ben ik overigens wel tevreden. De rest van de spullen wat minder. Ook de klachten afhandeling ben ik niet tevreden over. Had een keer een rosborstel gekocht, een rubberen, na 3 keer (normaal) rossen. Dus de eerste poetsbeurt en drie rondjes draaien zeg maar. Brak het handvat. Ik terug wouden ze hem niet inruilen omdat hij uit een set kwam }:0 dus ik de hele set uit de auto om terug te brengen, was ook kunt niet goed. Uiteindelijk na lang zeuren een hele nieuwe set mee gekregen :+
ik koop er alleen nog maar dekens.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:30

Gabbe schreef:
xx_Lyzet schreef:

Ben vanochtend terug gegaan, wel eerst eventjes gebeld hoor, en ze deden ook totaal niet moeilijk dit keer.... Is nu opgestuurd naar de leverancier, dus even afwachten hoe of wat! :)