zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:59

Ik had de Bucas al op het oog een of twee jaar voor hij in de winkels lag en toen vond iedereen het belachelijk. Maar het werkt echt. Die namaak dingen heb ik wel zo mijn twijfels over. De bedoeling in namelijk dat door het zwarte de lucht opwarmt en opstijgt en door het witte koude lucht daalt. Zo komt er luchtcirculatie en dat zouden vliegen en steekbeesten niet leuk vinden. Bij die namaak dingen zijn de strepen maar heel dun dus of dat werkt? Maakt voor mij niet uit, want ik wil toch sowieso Bucas :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:04

antje_vip schreef:
Dit is toch wetenschappelijk onderbouwd? Er was trouwens ook een topic van mensen die hun paard zebra hadden geschilderd en het leek echt te werken +:)+

Dat het helpt tegen steekvliegen, niet tegen gewone vliegen en muggen.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:52

koetje28 schreef:
je zegt jaren maar deze deken bestaat pas sinds mid 2013....

maar zijn de jouwe "extreem" gevoelig??
ik bedoel dit niet banketstaaf hoor maar ik heb ernstige eczemer en die hoef ik echt niet langer dan 8 uur (overdag zeg maar en echt alleen bij hitte en veel zon) onder deze deken te zetten want dan gaat ze kapot (letterlijk) van de jeuk :(

edit type foutje

Tja, wat noem je "extreem" gevoelig? Madam heeft een nogal gevoelig huidje, dekjes vinden die fatsoenlijk blijven liggen is een kunst. Het meeste gaat schuiven, dekens idem. Ze is meer een typje volbloed in een Gelderse verpakking; met voeren wel vrij sober qua behoefte.
Ik weet inmiddels niet beter dan dat ik haar ook "zomers" met rijden een vliegendeken opdoe. Het ziet er niet uit..maar we kunnen dan wel fijn aan het werk/rijden/ naar buiten en samen lol hebben.
Ik heb er een heerlijk dier aan, dus alle gedoe neem ik voor lief.

Ze staat al jaren onder een bucas buzz off, en nu de zebra variant. Dit onder het motto niet geschoten is altijd mis. Zijn fijne dekens, ook als het bloedheet is. vandaar dus het al jaren. :)

Zonder deken hoef ik niet te proberen. dan gooit ze zich zelfs met de hals keihard tegen de grond van de jeuk. De omgeving & het voerbeleid schelen ook een hoop! Hier heeft het echt verschil gemaakt.
Al zal de gevoeligheid bij onze vos blijven vrees ik. Dus dan maar zo goed mogelijk aanpassen.
Ik heb eerder met haar vlakbij/ in het bos met veel slootjes gestaan. Dat was driedubbel prijs. :(

Anoniem

Re: zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:42

Denk dat koetje bedoeld of je dan een lichte eczemer hebt... Want de zware eczemers die hou je niet jeukvrij onder een bucas buzz off weet ik uit ervaring :n daar gaan de eczeemmugjes gewoon doorheen. Mijne schuurde dan net zo hard als zonder deken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:50

Klopt hoor, echte excemers die niet tegen knutten kunnen, hebben niks aan gewone vliegendekens weet ik inmiddels uit ervaring!

Ik heb nu voor het eerst een Rambo Sweet itch hoody in de hoop dat dat een goed alternatief is voor zo'n bruine pyama. Die vind ik zo heet zitten in de somer en lastig aan te doen ...

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:55

Heb toevallig gister de mijne binnen gekregen , ben heel benieuwd of ik deze zomer verschil ga merken.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:11

Ieder z'n ding toch. Het verschilt toch per paard wat wel en niet aanslaat.
En dan toch wat je als totaal pakket doet.
Al moet ik toegeven dat de deken hier vrij vroeg erop gaat. Doe ik dat niet, is het al bingo.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 12:01

Als ik een zebradeken haal dan word het sowieso niet de Bucas buzz of.
Ik heb bucas smartex rain en all in one en die zijn perfect maar ik vind de bucas buzz off waardeloos qua pasvorm.
Diverse paarden van vriendinnen en stalgenoten hebben deze deken en bij allemaal is er wel iets aan deken qua pasvorm waardoor die niet goed ligt en gaat snel kapot.

Ik neig naar een zebradeken van QHP aangezien die een verwijderbare hals heeft en buikflap.
Iemand enig idee hoe deze qua maat valt?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:34

Ik lees mee over de qhp.
Breed paard, lage hals aanzet en wil graag verstelbare sluiting op de borst.
En een buik flap

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:34

Iemand ervaring met de pagony zebra deken?

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:10

D'amour heeft alleen een Pagony zebra vliegenmasker op, deken twijfel ik nog om aan te schaffen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:23

Ik twijfel ook, heel veel dazen hier en divoza heeft dit weekend 25‰ korting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:24

van pagony vindt ik de hals erg kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:30

Hier ook twijfel ..
Heb hier een (ex?)-eczemer die vandaag nogal op de dazen reageerde (deze zijn ook van de ene dag op de andere opgedoken, en sta op een nieuwe stal dus wist niet hoeveel er zouden zijn zeg maar). Het valt nog mee, al heeft hij wel zijn oor geschuurd maar verder niks. Hij reageert gewoon een beetje geïrriteerd en wilde graag op stal .. Maar van zijn eczeem op zich heeft hij totaal geen last (hopelijk vervloek ik het nu niet door dit te zeggen :Y) ), vind ik gek maar ik ga er niet om rouwen ;)

Nu zit ik dus te twijfelen, wat doe ik tegen die dazen .. Een gewoon vliegendeken gaan halen (heb er nog geen), investeren in en zebra-deken, of gewoon zijn eczeemdeken op leggen? Dat heb ik natuurlijk wel liggen, maar vind ik zo stom als hij van de eczeem op zich geen last heeft .. Heb toch het idee dat de vliegendekens wat luchtiger zijn, al heeft hij het nooit warm gehad onder zijn eczeemdeken .. Weet alleen niet wat deze laatste met zijn rechtopstaande manen gaat doen :+ Hoe is dat met vliegendekens eigenlijk? Gaat dan ook alles platliggen?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:33

schrikdraad schreef:
Ik lees mee over de qhp.
En een buik flap

Qhp vind ik klein vallen.. hier een maat groter besteld dan de mijne normaal heeft..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 07:04

Dan gaat de QHP sowieso niet passen... Ik heb van gewone dekens al 215 nodig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:20

valt het niet sowieso mee met dazen? ik heb er hier tenminste nog geen 1 gezien dit jaar. Die dekens zie ik hier eigenlijk ook niet. Dus ik zou het niet weten of het echt zou werken.

jisseman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:51

ik heb een vliegen deken van ej zonder hals. Erg tevreden vooral geen dazen meer!
Helaas kan ik hem niet in maatje 110 vinden..
hoe meer paarden met zebra strepen bij elkaar hoe beter het effect :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:01

Ik heb zelf geen ervaring ermee, maar ik ken wel mensen die de deken hebben en ze zeggen dat het goed werkt. Door de strepen raken de insecten gedesoriënteerd waardoor ze niet op het paard (deken) gaan zitten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:16

Dat effect heb je met een gewone vliegendeken net zo :)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:25

Caira schreef:
valt het niet sowieso mee met dazen? ik heb er hier tenminste nog geen 1 gezien dit jaar. Die dekens zie ik hier eigenlijk ook niet. Dus ik zou het niet weten of het echt zou werken.

Dan heb jij echt heel erg geluk !

Hier zijn ze al vanaf begin vorige maand aanwezig.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:57

Hier zitten de dazen ook sinds enkele dagen al.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:58

carolina1278 schreef:
schrikdraad schreef:
Ik lees mee over de qhp.
En een buik flap

Qhp vind ik klein vallen.. hier een maat groter besteld dan de mijne normaal heeft..

je hebt gelijk.
Mijn vriendin heeft normaal voor haar pony ongeacht merk altijd 185 en die had ze dus nu ook gekocht. Veels te klein dus geruild voor 195 is ook veels te klein! Dus nu moet ze ruilen voor 205 terwijl ze gewoon een normale e pony heeft...

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:20

carolina1278 schreef:
je hebt gelijk.
Mijn vriendin heeft normaal voor haar pony ongeacht merk altijd 185 en die had ze dus nu ook gekocht. Veels te klein dus geruild voor 195 is ook veels te klein! Dus nu moet ze ruilen voor 205 terwijl ze gewoon een normale e pony heeft...

Hoop dat toch niet.. hahah ik heb ook normaal 185 en nu geruild voor 195.. dus hopen dat deze wel normaal past.. maar de 185 was ook maar net te klein, dus denk dat dat wel goed komt ;)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:41

jisseman schreef:
ik heb een vliegen deken van ej zonder hals. Erg tevreden vooral geen dazen meer!
Helaas kan ik hem niet in maatje 110 vinden..
hoe meer paarden met zebra strepen bij elkaar hoe beter het effect :)

http://link.marktplaats.nl/m816682576

Kleine maten te bestellen.